Mitä ruokia kaipasit odotusaikanasi?
Siis jos välttelit joitakin "kiellettyjen listalla" olevia ruokia/raaka-aineita tai sitten et vaan muuten pystynyt syömään. Minä olen nyt raskausajan (ja imetyksen) jälkeen vetänyt maksalaatikkoa ja kylmäsavulohta kiitettävästi.. Niin ja aurajuustoa.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:28"]Aurajuusto tehdään pastöroituun maitoon eli sitä voi kyllä raskaanakin syödä. Muuta sinihomejuustot täytyy tsekat erikseen. Itse himoitsin Pepsi Maxia iltaisin :)
[/quote]
Mitä kiellettyä Pepsissä on?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:28"]Aurajuusto tehdään pastöroituun maitoon eli sitä voi kyllä raskaanakin syödä. Muuta sinihomejuustot täytyy tsekat erikseen. Itse himoitsin Pepsi Maxia iltaisin :)
[/quote]
Mä oon sit ollut kyllä aika tyhmä :D kamala himo, mutta pidin pääni ja jätin syömättä
Kunnon medium-paistettua pihviä, graavattua kalaa ja sushia.
Siis tavallista Pepsiä saa kyllä vetää, jos haluaa, mutta Maxissa on mm. aspartaamia ja kofeiinia ym. keinotekoisia aineita, jotka saattavat olla haitallisia sikiölle. Mutta ei siis pienet määrät silloin tällöin nyt vaaraksi ole.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:34"]Siis tavallista Pepsiä saa kyllä vetää, jos haluaa, mutta Maxissa on mm. aspartaamia ja kofeiinia ym. keinotekoisia aineita, jotka saattavat olla haitallisia sikiölle. Mutta ei siis pienet määrät silloin tällöin nyt vaaraksi ole.
[/quote]
Ai tavallisessa Pepsissä ei ole kofeiinia? :D
Makeutusaineista saa raskaana ollessaan käyttää aspartaamia, asesulfaamia ja sukraloosia. Sen sijaan syklamaattia ja sakariinia ei suositella.
[/quote]
Aurajuusto tehdään pastöroituun maitoon, kyllä, ja pakataan kuumana eli siihen ei pääse bakteereja, kyllä, mutta kuten kaikki pehmeät juustot, sen bakteerikanta alkaa lisääntyä heti paketin avaamisen jälkeen.
Jos siis haluaa välttää listeriabakteeria raskausaikana sekä syödä aurajuustoa, on juusto nautittava välittömästi paketin avaamisen jälkeen tai kuplivan kuumaksi kuumennettuna. Koskee siis kaikkia pehmeitä pastöroituja juustoja (tuorejuustot jne).
Sushi ja kaikki raaka kala on himotuslistallani ykkösenä juuri nyt. Myös kahvia tekisi mieli koko ajan.
Kalat (rakastan sushia ja graavia kalaa jne), jotkut juustot ja ehdottomasti valkoviini.
Kahvia teki mieli, ja olisin minä voinut sitä vähän juodakin, jos ei olisi tullut niin paha olo. Tai siis kaipasin kahvia, vaikka sen hajukin oksetti :D
Ja energiajuomat! Olen ehkä kaksi kertaa eläessäni maistanut energiajuomaa ja jostain syystä se himotti koko raskauden aivan hulluna. Raskauden jälkeen se oli taas yhtä ällöttävää kuin aina.
Maksalaatikko ja kylmäsavylohi. Gdm-diagnoosin saatuani pannassa oli loppuraskaudessa lähestulkoon kaikki herkut, porkkanoita sitten vetelin niin ettei vieläkään oikein uppoa vaikka synnytyksestä 10kk. Mies oli salakuljettanut synnärille suklaalevyn jonka antoi synnytyksen jälkeen, voi vitsit että maistui Fazerin sininen taivaalliselta!
Aurajuusto tehdään pastöroituun maitoon eli sitä voi kyllä raskaanakin syödä. Muuta sinihomejuustot täytyy tsekat erikseen. Itse himoitsin Pepsi Maxia iltaisin :)