Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ei ole lähiömamma? Miksi lähiö-sana on täällä kirosana?

Vierailija
09.09.2006 |

Eikö suurin osa suomalaisista asu kuitenkin lähiöissä? Miten lähiönimet ja lähiömammat määritellään? Kuka ei sitten nimenomaan ole lähiömamma? Tai mikä ei nimenomaan olen lähiönimi?

Kertokaapas.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jotenkin en usko...

Mä luulen, että lähiämamma/lähiönimi vouhotus on lähtöisin " lähiömammoilta" itseltään. Jollakin on niin jumalattoman huono itsetunto, että pitää leikkiä ns. parempaa.

Me asumme lähiössä ja se ei mua mitenkään haittaa, päinvastoin!

Keskustassa oli ihana asua sinkkuna, nyt tämä on mukavaa. " Lähiönimiä" meidän lapsilla ei ole... pitäisiköhän heidät nimetä uudestaan? ;)

Vierailija
2/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalolähiössä, joka ei ole maineeltaan pahin mutta ei paraskaan. Olen akateemisesti koulutettu kahden lapsen äiti. Lasten nimet eivät ole ns. lähiönimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi suurkaupungit tietenkin. Eli lähes kaikki paikat lähiöitä paitsi ne jotka ovat keskellä ei mitään, keskellä metsää.

Sanoisin että useimmiten lähiöasuminen on paras tapa asua. Voitas enempi keskittää puhuminen hyviin ja huonoihin lähiöihin.

Hyvä lähiö esim. Helsingin Puistola ja huono lähiö Kontula. Tähän tyyliin.

Itse en asu lähiössä, ihan Helsingissä kyllä, mutta paikkakuntaa ei luokitella lähiöksi koska täällä ei ole palveluita, kauppaa, kirjastoa jne.

Toisella lapsellani on ns. lähiönimi, joka tosin silloin aikanaan oli harvinainen mutta yleistyi sitten muutama vuosi lapsen ristimisen jälkeen. Toisella lapsellani ei ole lähiönimi.

Vierailija
4/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalossa asutaan, ostari lähellä ja paljon muita taloja, kaupuunkiin pari kilometriä, ei lähiönimiä, en ole korkeasti koulutettu, asumme vuokralla, omistamme kesämökin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä