G: millä kp:llä ovulaatio?
Olen tikutellut ja ihmettelen nyt kun kp 15 (/27) eikä ovulaatiotesti näytä mitään! Viime kierrosta sain plussaa kp 14 ja nyt on edelleen negaa. Ymmärsin, että se näyttää ovulaation n. 1 vrk ennen itse ovulaatiota. (Kyseessä siis Clearbluen digitaalinen jolla viime kierrosta plussasin just tuon kp 14)
Kommentit (4)
Siinä 4 viimeisen kierron ovikset. Päivän tarkkuudella, tarkkaan en ihan tiedä. Mutta noita edeltävä kierto oli 33 pv, joten siinä oviksen on täytynyt olla n. kp 20-21. Minulla kun luteaalivaihe on n. 12 päivää.
Onko sinulla tarkasti tuon 27 pv kierto aina? Jospa nyt olis tulossa pitempi kierto ja siksi ovis vähän myöhemmin? Tai voisiko ovis olla jo mennyt, jos aloitit tikutuksen vasta nyt.
Tai jos lh-huippu menee nopeasti ohi niin voi olla että kerran päivässä -tikutus ei ehdikään mukaan vaan pitäisi tikuttaa kahdesti päivässä.
Tai sitten ovista ei tässä kierrossa tule sinulle ollenkaan, sekin mahdollisuus on. Onhan noita.
joten oviksenkin ajankohta vaihtelee. Mulla ollu välillä 13-20. Välillä oon käyttäny tikkuja, mutta en aina saanu selkeetä plussaa. Välillä taas olettanu oviksen kipujen mukaan.
Nyt sitten sainkin clomireseptin. Ovulaatio kyllä tapahtuu, mutta on gynen mukaan heikko. Nyt sitten yritetään clomeilla parantaa raskauden mahdollisuuksia.
Mutta siis itse kysymykseen voi vaihdella ajankohta ja joka kuussa ei välttämättä ovista tapahdu. oon myös täällä lukenu, että jotkut tikuttaa aamulla ja illalla.
pikku2posti
Aloitin tikutuksen kp 10 ja kävin lääkärissä kun kp 12, ja hän sanoi että kohdun limakalvo näyttää siltä että ovis on tulossa. Näin ollen oletin että ovis tulee " normaalisti" . Ja mitä tulee kierron pituuteen niin se on ollut kyllä lähes poikkeuksetta 27 tai 28, mutta muutama poikkeustapaus on toki ollut jolloin kierto on ollut 30, joten voihan se olla että tämä on tosiaan pidempi kierto. Ihmetytti vaan kun gynekologikin sanoi että ovis olisi tuloillaan... Muuten olen tikutttanut kerran päivässä mutta kp 15 tein sen kahdesti. Mene ja tiedä sitten. Nyt kp 16 joten pari päivää varmaan vielä tikuttelen varmuuden vuoksi.
mutta voihan olla että et ole ovuloinut tässä kierrossa ollenkaan ja ovistikut eivät siksi näytä mitään?