Kuukautiset
En itse muista omista kuukautisista mitään, joten asiaan vaikuttaminen on hyvin hankalaa. Lapsellani on näkynyt pikkuhousuissa paljon valkoista ainetta, juuri pimpsan kohdalla, joten olisko se kuukaatisten merkki?Verta tosin ei ole vielä tullut, mutta olen joksenkin varma että kyllä silloin saattoi emättimestä tulla jotain valkoista.. Aika sperman tapaista.. Ostin jo siteet valmiiksi, mutta varmistan vielä asian, että tiedän, koska on hyvä pysyä kärryillä lapsen asioissa.
Kommentit (5)
Voisitte yhdessä käydä ostamassa suojat kun on sen aika, itselläni alkoi ruskealla tuhrulla, äitini käski käyttää hänen extra jätti siteitä vaikka vuoto oli niukkaa, ne oli tosi epämiellyttäviä, pikkuhousun suojat voisivat riittää. Itsellä alkoi 10 vuotiaana.
Minulla olisi sinulle vasta kysymys kun tässä juuri mietiskelin ikääntymistäni että, kuivuuko alapää kun menopaussi alkaa? Tuleeko valkovuotoa enään oleenkaan?Entä loppuuko mieluhalut seksiin?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:51"]
Minulla olisi sinulle vasta kysymys kun tässä juuri mietiskelin ikääntymistäni että, kuivuuko alapää kun menopaussi alkaa? Tuleeko valkovuotoa enään oleenkaan?Entä loppuuko mieluhalut seksiin?
[/quote]
Tuskin ap:lla menopaussin takia on kuukautiset unohtunut. Ei kai 60-vuotiailla ole 10-vuotiaita lapsia? Varmaan jotkut minipillerit tai kohdunpoisto hankittu nuorena.
Mun kuukautisten alkamisesta taitaa olla nyt 8 vuotta, olin joku 12-vuotias silloin. Muistan sen kuin eilisen, jotenkin osasin sen aavistaa päivää paria ennen(mahanpohjassa sellainen jännä tunne, tulee se sama tunne vieläkin aina hetkeä ennen alkamista) ja olin vain iloinen kun ne sitten alkoivat; sen jälkeen ei enää tarvinnut kokoajan pelätä että koska ne alkavat, vaan pystyi noin suunnilleen arvioimaan koska on seuraavat menkat.
Äidillä ei silloin menkkoja enää ollut (kohdunpoisto), joten suojiakaan ei ollut ostanut vuosikausiin. Onneksi oli kaapissa jotain näytepakkauksia mitä oli kertynyt ja niillä suojasin ensihätään. Muistan jopa yöpuvun joka mulla oli päälläni silloin :D Menin sohvalle istumaan ja laitoin tekstarin äidille että nyt alkoi menkat, tuotko siteitä kaupasta.
Mulle oli silloin tärkeää että asiasta ei tehty mitään numeroa, ei onneksi kukaan tehnytkään. Äiti vain alkoi tuoda niitä siteitä ja iskä sitten muistutti että niitä ei saa laittaa vessanpönttöön.
Hyvä että olet ostanut siteitä valmiiksi, menkat(varsinkin ensimmäiset) voi olla nuorelle arka paikka vaikka teillä hyvät välit olisikin.
Kyllä se taittaa olla kuukautisia. Tästä sperman tapaisesta vuodosta käytetään sanaa vuokkoset, mutta hyvä että kysyit, nimittäin asia oli kyllä aika tärkeä.