Miten työhakemus johtajatason paikkaan aloitetaan?
Kymmenen vuotta työelämässä on imaissut mukaansa. Nyt vinkattiin yhdestä johtajapaikasta, johon pitäisi hakea. Kiinnostuin paikasta kovasti. Millä tavalla nykyään työhakemus ns tämän tason paikkoihin aloitetaan? Onko hakemuksen sopiva pituus edelleen yksi sivu? Vinkkejä saa laittaa, samoin mikä on käytäntö nykyisin.
Tuhannet kiitokset !
Kommentit (32)
Miten luulet pärjääväsi johtajatasolla, kun keksit käyttää Aihe vapaata tiedonhakuun?
Mitä jos kertoisit ihan omin sanoin, mitä haluat sanoa. Johtajata edellyteään kykyä tehdä päätöksiä ihan itse. Minä aloittaisin kertomalla, että haen yrityksessänne avoinna olevaa xxxx:n paikkaa.
Hei tsekkaa tätä riimii
mä haluun teidän tiimiin
oisin tosi tykki bossi
johtaan teidän possee
peace out!
Jos et tiedä miten aloitat työhakemuksen tehtävään jota haet, et liene valmis johtajaksi, joten jätä pettymys valitsematta tulemisesta suosiolla kompetenteille hakijoille jotka voivat haastaa toisiaan aidosti.
Mitä tarjoat, miksi ko. firma, siinä oleellinen ekan kappaleen sisältö.
Olen luontainen johtaja, lauman alfauros/alfanaaras, joka pitää tiimin koossa rautaisella otteella ja raivaa tien menestykseen maksoi mitä maksoi. Olen kunnianhimoinen ja saan alaisieni parhaat puolet esiin, sillä olenhan alfauros/alfanaaras. Grrrrrrrrr.... räyh.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:02"]
[/quote]
Luetun ymmärtäminen... Ap. kysyi, miten hakemus ALOITETAAN, ei miten se yleensä tehdään.
Ei hätää!
Kukaan ei edes harkitse palkkaavansa johtajaksi ketään joka kysyy av-palstalta ohjeita työnhakuun.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:57"]
Hah, ei voi sanoa, kuin että kyllä ootte kateellisia :D
[/quote]
Kateellisia? Siis... SINULLE vai? Mistä hyvästä?
Tulevasta johtajan paikastasi emme ainakaan.
13, kyllä juurikin aplle näytätte olevan älyttömän kateellisia. :D Lapsellisia vastauksia kaikki tyynni.
Tervehdys vastaanottajalle
Tervehdys sille, jota asia koskee
Hyvä rekrytoija
Hyvä Yritys X:n henkilöstöpäällikkö (tms. jonka nimi ja titteli työilmoituksessa on)
Hei
... ja sitten Olen kiinnostunut paikasta X.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:30"]
13, kyllä juurikin aplle näytätte olevan älyttömän kateellisia. :D Lapsellisia vastauksia kaikki tyynni.
[/quote]
Eipä AP ole vielä mitään esittänyt mistä kateellinen tarvitsisi olla. Jos edes kuvittelee hakevansa johonkin johtaja tason hommaan eikä osaa edes yhtä hakemusta kirjoittaa saati googlettaa ohjeita niin ei kovin hyvin mene.
Onpas tylyjä vastauksia taasen.
Haen XXXX tehtävää. Kiinnostuin hakemastani toimesta koska... Olen erittäin sopiva tähän työhön koska...
Vaikka se on tylsää, niin hakemuksessa kannattaa vastata hakuilmoituksen kriteereihin. Jos haetaan henkilöä jolla on hyvä stressinsietokyky, niin kerro omaavasi tuon taidon ja vaihda joku muu synonyymi kriteerin tilalle. Kerro vaikkapa että omaat erinomaisen paineensietokyvyn.
Näin minä aloittaisin hakemuksen laatimisen. Hankkisin hakemusta varten myös jonkun nimekkään suosittelijan. Aina parempi olisi jos suosittelija olisi samasta talosta kuin mihin haet. Kannattaa katsastaan olisiko joku fb- kaveri tai linkedin kaveri siellä töissä.
Kyllä siihen kannattaa panostaa ihan kunnolla. Käydä otattamassa fiksu valokuvakin erikseen.
Toivottavasti lykästää.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:02"]
[/quote]
Luetun ymmärtäminen... Ap. kysyi, miten hakemus ALOITETAAN, ei miten se yleensä tehdään.
[/quote]
No siinähän se luki, kertoo mitä osaamista tms. firmalle tarjoaa, ei sitä kenenkään suuhun voi valmiita sanoja laittaa. Kaikki pöntöt aloittaa: Olen kiinnostunut.....
Johtajan tehtävissä oleellista on oma-aloitteellisuus ja päätöksentekokyky.
Tässäpä teille reipas, luotettava, ahkera ja yhteistyökykyinen johtajanalku! ;D
Rennosti vaan:
Halipatsuippa! Oon Tiina 32 wee, ja kiinnostunut pomon duunista!