Onko täällä kenelläkään uniapneaa?
Jos, niin miten hoidettu?
Olen menossa tutkimuksiin.
Kommentit (9)
Naisilla harvinaisempi tai vähemmän diagnosoitu. Mun miehellä on C-PAP käytössä. Kauan kesti, ennen kuin tottui ja meinasi luovuttaa. Mutta nyt on tyytyväinen ja on ihan eri mies.
Mulla kai, myös menossa tutkimuksiin
Ollut jo 15 vuotta. Olin 25 kun todettiin. Cpapilla mennään joka yö, en vaihtaisi pois. Ja nainen olen.
C-pap käytössä jo 10v. Viheliäinen laite ja näytän hävittäjälentäjältä, mutta pakko käyttää. Muu perhe nukkuu nyt hyvin, koska laite on hiljainen, toisin kuin minä olin. Hengityskatkoja nyt vain 3 tunnissa, kun aiemmin niitä oli 60. T. Nainen
AP täällä. Olen hoikka ja fyysisesti hyväkuntoinen minulla ei ole lyhyttä/ paksua kaulaa, ei ahdasta nielua. En siis ole ns "tyyppipotilas". Kärsin kuitenkin nukahtamistaipumuksesta, nukahtelen mm etäpalavereissa 😬 ei kiva....
Miten te diagnosoidut olette alkaneet epäillä uniapneaa, millä oireilla? Olen myös miettinyt tutkimuksia, kuorsaan ( en kovin äänekkäästi) ja minulla päiväväsymystä. Saako terveyskeskuksesta lähetteen?
Vierailija kirjoitti:
Miten te diagnosoidut olette alkaneet epäillä uniapneaa, millä oireilla? Olen myös miettinyt tutkimuksia, kuorsaan ( en kovin äänekkäästi) ja minulla päiväväsymystä. Saako terveyskeskuksesta lähetteen?
Nukahtelin töissä työpöydän ääreen istualleni. Kun sain CPAP-laitteen, muutos oli niin uskomaton heti ensimmäisen hyvinnukutun yön jälkeen, että sitä ei oikein edes meinannut käsittää
Mulla on . C-PAP -laite käytössä suurimman osan aikaa. Auttanut hyvin