Astmaatikot! Vaikuttavatko jotkin ruoka-aineet hengenahdistukseenne?
Mä olen huomannut, että suht runsas suola, sokeri ja alkoholi pahentaa mun hengenahdistusta. Alkoholista ja suolaisista herkuista olin jo luopunut ja nyt söin parina päivänä karkkia pitkästä aikaa. Ja eikös hengitys ala sitten vinkua ihan jatkuvasti, vaikka juuri olisi ottanut piipusta.
Mietin vaan, että mahtaako noita ruoka-aineita olla muitakin kuin nuo ilmeisimmät. Oletteko huomanneet?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:26"]
Mulla vaikuttaa pähkinät, viini ja juusto, vaikken allerginen noille (tietääkseni) olekaan.
[/quote]
Vaikuttaako sulla muukin alkoholi vai onko se vain se viini? Mä en ole huomannut juuri eroa eri alkoholijuomien välillä.
Jännä juttu nuo pähkinät ja juusto. Pähkinäallergiathan aiheuttaa usein juuri hengitysoireita. Mulla on sen tyyppistä pähkinäallergiaa, joka kuitenkin vaihtelee oudosti, jos pähkinöitä syön, mitä en siis tee kovin usein. Joskus ei tule mitään, ja joskus henkeä ahdistaa ihan kunnolla. Pitää munkin tarkkailla tuota juustoa.
Ei taida löytyä ketään, jolla olisi mielipide asiaan. Lueskelin, että D-vitamiinin ottaminen voisi auttaa, ja kalaöljy, jossa on paljon omega-3-rasvahappoja ja mahdollisimman vähän omega-6-rasvahappoja.
Mulla vaikuttaa pähkinät, viini ja juusto, vaikken allerginen noille (tietääkseni) olekaan.