Olenko oikealla tiellä laihdutuksessa? N27, 95kg.
Lihoin räjähdysmäisesti stressaavassa elämäntilanteessa. Ero, uusi kamala työ ja masennuslääkkeet. Join liikaa, söin liikaa ja samalla rääkkäsin itseäni paastoilla ja olin surun murtama.
Nyt alle vuosi tuon kaiken jälkeen peilistä katsoo onnellisempi sisäisesti mutta ulkoisesti tyytymätön nainen. Hävettää ja hämmentää miten nopeasti lihoin 15kg.
Ostin crosstrainerin.
Liikun sillä tunnin päivässä, hiki valuu kyllä.
Syön kolme kertaa vuorokauden aikana.
Pätkäpaastoilu tulee minulta luonnostaan, joten jätän aamupalan väliin. En tarvitse sitä.
Syön kahdella aterialla kohtuullisen proteiinia ja salaattia.
Esim. lounaaksi munakasta ja salaattia hyvillä rasvoilla (oliiviöljy, voi) ja päivälliseksi esim. jauhelihaa ja kasviksia, raejuustoa ja rasvoja.
Illalla sokeroimatonta jogurttia 1-2dl (kreikkalaista tai turkkilaisra) ja hieman marjoja.
Tällä tyylillä. Ei ole nälkä ja kilo lähtenyt parissa päivässä.
Kommentit (21)
Lihoit räjähtämällä, laihdut räjähtämällä - 1kg parissa päivässä.
Tunti crosstrainerilla on tosi hyvä. Enemmän tietysti pitäisi syödä, mutta ainakin ruokailusi ovat terveellisellä tolalla. Ehkä jotain välipalaa voisi lisätä etenkin jos alkaa tulla repsahduksia tai mielitekoja.
Tsemppiä, muista että hiljaa hyvä tulee, ja aina voi aloittaa alusta.
Kiitos kannustamisesta teille :)
Olen melko kriittinen itseäni kohtaan, joten on hyvä asettaa jo nyt mieleensä se, että en ole epäonnistunut vaikka en olisi täydellisesti ja täysillä tässä muutoksessani päivittäin mukana. Joskus saan syödä enemmän tai vaikka hieman makeaa mutta kunhan paino pysyy pääasiallisesti laskussa.
Ap
Kilohan lähtee päivässä, kun käy paskalla ja saunassa.
Olen viime 3kk laskenut kaloreja ja olen laihtunut. En ole lisännyt liikuntaa, hyötyliikuntaa harrastan. Vanhemmiten pitää tarkkailla koko ajan mitä syö. Muuten lihoo
Se kilo tai kaksi päivässä voi tulla ja mennä vaikka joka päivä. Ei se ole laihtumista.
Vierailija kirjoitti:
Olen viime 3kk laskenut kaloreja ja olen laihtunut. En ole lisännyt liikuntaa, hyötyliikuntaa harrastan. Vanhemmiten pitää tarkkailla koko ajan mitä syö. Muuten lihoo
Tärkeintä on tarkkailla MITÄ syö, kalorit vasta sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Se kilo tai kaksi päivässä voi tulla ja mennä vaikka joka päivä. Ei se ole laihtumista.
Niin, nesteiden lähtöä.
Paino kuitenkin laskussa eikä ole kertaakaan noussut aloituspainosta. Paino nyt 93,4 kg.
Toivottavasti parin viikon päästä olen tiputtanut vaikka 90 kiloon vaikka olisikin vain nestettä. Se motivoi kuitenkin jatkamaan.
Tunti taas crossilla aamulla liikuttu. Matkaa näytti kertyneen vähän reilu 15 km.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nesteiden lähtöä.
Paino kuitenkin laskussa eikä ole kertaakaan noussut aloituspainosta. Paino nyt 93,4 kg.
Toivottavasti parin viikon päästä olen tiputtanut vaikka 90 kiloon vaikka olisikin vain nestettä. Se motivoi kuitenkin jatkamaan.Tunti taas crossilla aamulla liikuttu. Matkaa näytti kertyneen vähän reilu 15 km.
Ap
Aloituksen perusteella olet jatkanut tuota vasta pari päivää. Eikä paino ole kertaakaan noussut aloituspainosta... Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nesteiden lähtöä.
Toivottavasti parin viikon päästä olen tiputtanut vaikka 90 kiloon vaikka olisikin vain nestettä. Se motivoi kuitenkin jatkamaan.Tunti taas crossilla aamulla liikuttu. Matkaa näytti kertyneen vähän reilu 15 km.
ApAloituksen perusteella olet jatkanut tuota vasta pari päivää. Eikä paino ole kertaakaan noussut aloituspainosta... Jep.
Oletko katkera?
Miksi vain hieman marjoja? Nehän ovat kevyitä ja terveellisiä ja edistävän hoikan suoliston mikrobiomiksi muokkautumista. Niitä pitäisi syödä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nesteiden lähtöä.
ApAloituksen perusteella olet jatkanut tuota vasta pari päivää. Eikä paino ole kertaakaan noussut aloituspainosta... Jep.
Oletko katkera?
Miksi olisin katkera?
Ilmeisesti ap juoksee vaa'alla monta kertaa päivässä, ja siinä nyt ei ole mitään tolkkua. Ei siellä kannata joka päivä ravata, puhumattakaan, että kävisi monesti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko kriittinen itseäni kohtaan, joten on hyvä asettaa jo nyt mieleensä se, että en ole epäonnistunut vaikka en olisi täydellisesti ja täysillä tässä muutoksessani päivittäin mukana. Joskus saan syödä enemmän tai vaikka hieman makeaa mutta kunhan paino pysyy pääasiallisesti laskussa.
Ap
Olikos tämä sinulla sitten kolmas laihdutuspäivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nesteiden lähtöä.
Oletko katkera?
Miksi olisin katkera?
Ilmeisesti ap juoksee vaa'alla monta kertaa päivässä, ja siinä nyt ei ole mitään tolkkua. Ei siellä kannata joka päivä ravata, puhumattakaan, että kävisi monesti päivässä.
Itse asiassa ihmiset, jotka käyvät vaa'alla joka päivä, pitävät todennäköisimmin painonsa normaalina.
https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2816dabc-417d-458f-a521-053dcb6c5f…
"Myös onnistuneille laihduttajille vaaka on ollut avuksi. Tutkimusten mukaan huomattavan moni niistä, jotka ovat laihduttaneet reilusti ja onnistuneet pitämään uuden painonsa, punnitsee itsensä säännöllisesti.
– Mitä säännöllisemmin punnittiin, sitä parempi painotulos. Pitkät tauot punnitsemisessa johtivat usein painonnousuun, Mustajoki kertoo.
Mustajoen mukaan tutkimusten mukaan paino pysyy hallinnassa parhaiten jokapäiväisellä punnituksella verrattuna siihen, että vaa’alla käy kerran viikossa."
Vierailija kirjoitti:
Ap
Makeaa saa syödä jos valmistettava ruoka sitä vaatii. Esim. jälkiruoka tai joku sesongin marjapiirakka, tai jouluinen konvehtirasia.
Muuten kaikki pois. Limpparit näkemiin. Kerran vuodessa korkeintaan. Myös sokeroidut mehut pois.
Voithan sinä tarkkailla tuo miten sujuu. Se nälkä voi iskeä muutama päivä myöhemmin ja sitten hallitsematon ahmiminen alkaa. Jos tuntuu, että näin alkaa tapahtua, kannattaa ottaa rauhallisesti. Jos retkahdat niin älä luovuta heti ja ahmi lisää vaan jatka normaalia terveellistä syömistä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Lisäät vaan pikkuisen sitä terveellisen ruuan määrää. Seuraa sitten painon kehitystä ja säädä aina ruuan määrää sen verran, että paino on enimmäkseen laskusuunnassa. Ei sen painonpudotuksen tarvitse tai kannata olla kovin nopeaa. Alkuun toki lähtee enemmän nesteiden muodossa.