Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat syyni

Vierailija
09.11.2021 |

Olen lukenut sen verran monenmoisia kuvausta rokottamattomista, joten on aika kertoa omat syyni rokottamattomuudelle. Olen julkaissut kirjoitukseni täällä aiemminkin hieman laajempana, mutta se moderoitiin palstalta ulos 9 minuutissa. Tämä kertoo mielestäni siitä, millä tolalla keskustelukulttuurimme on, jos asioista ei saa asiallisesti ja perustellen keskustella.

Olen saanut lukea olevani salaliittoteorioihin uskova, kouluttamaton ja kulkutautimyönteinen ruttorotta, joka pitäisi tästä syystä siivota tavalla tai toisesta yhteiskunnasta pois.

Todellisuudessa olen tavallinen asiantuntijatyötä tekevä suomalainen, jolla on maisterintutkinto ja vahva luotto tieteeseen. Minulla on kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet, eivätkä netin ”vaihtoehtomediat” ole kuuluneet koskaan millään tavalla lukemistooni. Saatan hyvinkin olla juuri sinun työkaverisi tai läheisesi.

Kulkutautimyönteinen en missään tapauksessa ole. Jos olisi tieteellisesti todistettu varmuus siitä, että koronarokote antaisi laumasuojan, estäisi minua tartuttamasta muita ja antaisi puolta vuotta pitkäaikaisemman henkilökohtaisen suojan sairastumista vastaan, olisin ko. rokotteen jo ottanut. Kaikki nämä tiedot voi itse todentaa lukemalla arvostettuja lehtiä, joissa julkaistaan vertaisarvioituja tieteellisiä tutkimuksia.

Olen perusterve ja kuulun sellaiseen ikäryhmään, että tilastollinen todennäköisyyteni saada sairaalahoitoon johtava korona lähentelee nollaa. Tähän ikään olen käynyt sairaalassa osastolla vain syntymässä, joten suomalainen terveydenhuolto ei ole minun takiani koskaan kuormittunut. Maksamani verorahat ovat sen sijaan kelvanneet hyvin.

Olen siinä onnellisessa asemassa, että koko korona-ajan olen saanut tehdä täysin etätöitä. Käyn ruokakaupassa maskin kanssa, en käy viihteellä, enkä varsinkaan matkusta. Korona-ajalta minulla on sairauspoissaoloja pyöreä nolla, toisin kuin monella tuplarokotetulla työkaverillani. Yksikään ei ole minun toimintani vuoksi sairastunut koronaan, eikä mihinkään muuhunkaan.

Koska minulla elämäntilanteeni vuoksi oli mahdollisuus hyvinkin odotella tarkempaa tutkittua tietoa rokotteesta, halusin näin tehdä. Kannan yhteisvastuuni hyvin monesta asiasta, mutta oma terveyteni on arvokkain asia mitä minulla on. Sitä en ole valmis riskeeraamaan millään tavalla, en etenkään rokotteella, jonka pitkäaikaisvaikutuksista tai pitkäaikaisista tehosta ei ole mitään tieteellistä tutkimusta. Kuulun ikäni puolesta ns. narkolepsianuorten sukupolveen ja minulla on hyvässä muistissa, kuinka kauan oman ikäiseni narkolepsiapotilaat saivat hakea itselleen viranomaisilta oikeutta ja korvauksia elämänsä tuhoutumisesta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähän asti luottanut suomalaiseen mediaan, mutta joutunut pettymään karvaasti yksipuoliseen uutisointiin, jossa lähdekritiikkiä ei esitetä lähes lainkaan. En voi kysyä, miksi muun maailman tilanne (tartuntamäärät kovimpia eniten rokotetuilla alueilla tai mielenosoitukset koronapassia kohtaan) tai koronaa koskevat tieteelliset tutkimukset saavat meillä uutisista marginaalisesti palstatilaa.   

Koronapassin ja pakkorokotekeskustelun myötä tästä myös on tullut periaatteellinen kysymys, eikä rokotteen ottaminen tule enää kysymykseen. Haluan rokottamattomuudellani puolustaa meidän kaikkien kehollista koskemattomuutta, perusoikeuksia ja vapauksia. 

Haluan elää länsimaisessa demokraattisessa yhteiskunnassa, jossa poikkeusluvalla käytössä olevan, tutkimattoman lääkkeen ottamatta jättäminen ei aiheuta minkäänlaista syrjintää. Passi ei perustu millään tavalla tieteellisiin tutkimuksiin, sillä tutkitusti kaikki virusta kantavat ja tartuttavat. 

Maailmalta voidaan nähdä jo, mihin passi on johtanut. ”Tottelemattomilta” ihmisiltä on jo viety perusoikeudet mm. käydä töissä, asioida ruokakaupassa ja vuokrata asuntoja. Australiassa myös jäädytetty ihmisten pankkitilejä. En halua tukea millään tavalla tällaista kehityskulkua maailmassa. 

Vierailija
2/2 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädytetty pankkitilejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän