Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntakokeilu on suoraan sanottuna anaalist!

Vierailija
09.11.2021 |

Itse se paikka tåytyy löytää nää tädit on jotenkin raivostuttavia. Lässyttää ku pikkulapselle joka ei ymmärrä mitään. Ja ei hyväksytä omia ehdotuksia mieluisista opiskelu/työpaikoista. Miksi? Mitä ihmeen järkeä on mennä päivittämään työllistymissuunnitelmaa ku ei kerta omat ideat kertakaikkiaan sovi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut.

Vierailija
2/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ihan mielelläni kouluun kun vaan ensin löydän alan josta tarpeeksi pidän. Ei ole järkeä taas hakea kouluun ja jättää kesken kun motivaatiota ei vaan ole. Ja nää kuntakokeilun tädit tulevat 3kk välein pommittamaan sillä päivittämisellä.

Sitten jarrutetaan asiakasta kun tämä on löytånyt ja mahdollisesti jopa saanut haluamansa työ-opiskelupaikan. Sitä he eivät vain hyväksy millään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen ihan mielelläni kouluun kun vaan ensin löydän alan josta tarpeeksi pidän. Ei ole järkeä taas hakea kouluun ja jättää kesken kun motivaatiota ei vaan ole. Ja nää kuntakokeilun tädit tulevat 3kk välein pommittamaan sillä päivittämisellä.

Sitten jarrutetaan asiakasta kun tämä on löytånyt ja mahdollisesti jopa saanut haluamansa työ-opiskelupaikan. Sitä he eivät vain hyväksy millään.

Mulle on jo soiteltu reilun kuukauden välein

Vierailija
4/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt että tässä kuntakokeilussa ei olekaan ideana saada asiakasta mieluisaan paikkaan, vaan kuntouttavaan pois tilastoista, koska nämä tädit eivät viitsi nähdä vaivaa katsoa vähän tarkemmin asiakkaan elämäntilannetta.

Jos eivät ymmärrä syventyä laajemmin asiakkaan tilanteeseen, ei ole kovin reilua vain tuupata terve ihminen orjaksi 9e jotain typerää hiekka kakku leikkiä leikkimään!!!!

Vierailija
5/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luvataan että osallistuu, eikös ole kuitenkin oma erillinen systeemi?

Vierailija
6/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä olekaan kotoani muuttamassa. Tää on mun paikka ja siihen ei näää tädit vaikuta. Haistakaa home!

Vierailija
7/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisen ilmaisun tasosta ja asenteellisuudesta voi päätellä työttömyyden juurisyyt.

Vierailija
8/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ mene sinne päivittämään sun työllistymissuunnitelmaa. ÄLÄ vastaa puheluun kun ne soittaa. ÄLÄ koskaan vastaan niiden yhteydenottoihin, ÄLÄ koskaan tee mitä ne pyytää, ÄLÄ koskaan tee yhtään mitään. Niin helppoa se on. Niin helppoa! Helppoa!

Joku nyt sanoisi että kun et tee niinkuin ne tahtoo, niin ne lopettaa sun asiakkuuden työkkärissä ja silloin sun työttömyystuen saaminen katkeaa. Mutta eheeei! Hahaa! Ehkä ne katkaisee sun työkkäriasiakkuuden kerran, ehkä jopa toisenkin kerran,... mutta sitten ei enää. Ei enää katkaise. Ne vain kutsuu sut sinne tapaamiseen parin kuukauden välein... mutta älä mene tapaamiseen... ja kun et mene tapaamiseen niin siitä ei seuraa mitään pahaa, siitä ei seuraa yhtään mitään.

Että silleen. Eli niistä kunnan lässyttäjätädeistä ei tarvitse välittää, niillä ei ole mitään väliä.

Nosta ikuiseti työttömyystukea. Hae töitä ihan niinkuin itse näet parhaaksi tai älä ikinä hae töitä ollenkaan. Unohda ne kunnan tädit, aivan kuin niitä ei olisi ikinä ollut olemassakaan.

t. PROFESSIONAALINEN ELÄMÄMTAPATYÖTÖN

Vierailija
9/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN SIITÄ ÄLÄKÄ TÄÄLLÄ VOLISE! Omituista että aikuiselle ihmisellä täytyy tällaista sanoa.

Vierailija
10/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjallisen ilmaisun tasosta ja asenteellisuudesta voi päätellä työttömyyden juurisyyt.

painu mettään pelle

Vierailija
11/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää oma päänsä. Ei ne voi pakottaa mihinkään. Auta armias jos olet niin hölmö että menet lupautumaan johonkin hömpääpömppään.

Vierailija
12/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että tässä kuntakokeilussa ei olekaan ideana saada asiakasta mieluisaan paikkaan, vaan kuntouttavaan pois tilastoista, koska nämä tädit eivät viitsi nähdä vaivaa katsoa vähän tarkemmin asiakkaan elämäntilannetta.

Jos eivät ymmärrä syventyä laajemmin asiakkaan tilanteeseen, ei ole kovin reilua vain tuupata terve ihminen orjaksi 9e jotain typerää hiekka kakku leikkiä leikkimään!!!!

Käyn kuntouttavassa tasan siksi että 9 eurosista kertyy mukava summa jolla maksaa opintolainan lyhennykset. Mitään tarvetta minulla ei minkäänlaiselle kuntoutukselle mutta sama käydä rahan takia oikeaa työpaikkaa odotellessa. Olen myös pitänyt tarkkaa kirjaa mitä kuntouttavassa oikein tapahtuu ja jossain vaiheessa julkaisen päiväkirjani jossain koska tällainen verorahojen tuhlaus on järjetöntä.

Vierailija
13/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen työttömän tyypillisen röyhkeä ja ylimielinen asenne "mä teen vain sitä mistä mä pidän ja päätän itse mitä teen, mua ei määräillä, kurssille en mee, paskaduunia en tee, pienipalkkasta duunia en tee, muualle en muuta, jne"

Hei kuule, sä voit kyllä vallan mainiosti tehdä ihan just sitä mitä itse haluat tai olla tekemättä yhtään mitään omalla kustannuksellasi, mutta jos nautiskelet rahallisia etuuksia niin joko täytät sinulle ilmoitetut velvollisuudet asianmukaisesti tai olet ilman fyrkkaa. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Työttömät hyllyyttää tavaroita kaupassa 700 kuukaudessa, samaan aikaan minimieläke on 836.

Hyvä puoli, että muuttotappio kaupungeissa perikuntien asuntoja ei saa myytyä eikä vuokrattua. Perilliset saa maksaa loppuelämänsä 400 yhtiövastiketta, se tekee 10 vuodessa 48 000.

Vierailija
14/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen työttömän tyypillisen röyhkeä ja ylimielinen asenne "mä teen vain sitä mistä mä pidän ja päätän itse mitä teen, mua ei määräillä, kurssille en mee, paskaduunia en tee, pienipalkkasta duunia en tee, muualle en muuta, jne"

Hei kuule, sä voit kyllä vallan mainiosti tehdä ihan just sitä mitä itse haluat tai olla tekemättä yhtään mitään omalla kustannuksellasi, mutta jos nautiskelet rahallisia etuuksia niin joko täytät sinulle ilmoitetut velvollisuudet asianmukaisesti tai olet ilman fyrkkaa. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Työttömät hyllyyttää tavaroita kaupassa 700 kuukaudessa, samaan aikaan minimieläke on 836.

Hyvä puoli, että muuttotappio kaupungeissa perikuntien asuntoja ei saa myytyä eikä vuokrattua. Perilliset saa maksaa loppuelämänsä 400 yhtiövastiketta, se tekee 10 vuodessa 48 000.

Osuu työttömien haukkujille omaan nilkkaan 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
15/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuu työttömien haukkujille omaan nilkkaan 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Työikäisiä on vähemmän. Eläkkeitä kyllä maksetaan 33 miljardia vuodessa, eläkeläiset tykkää ulkomaanmatkoista. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
16/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja amiksen käyneet on ostaneet sijoitusasuntoja muuttotappio kaupungeista 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
17/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja amiksen käyneet on ostaneet sijoitusasuntoja muuttotappio kaupungeista 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Moni saa maksaa oman asunnon kulut, sijoitusasunnon kulut ja perintöasunnon kulut omasta pussista.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
18/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten omakotitalojen 5 vuoden myyntivastuu, ei ikinä pääse eroon.

Vierailija
19/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla oli uutisissa (muistaakseni teksti-tv) ettei se kuntakokeilu oikein ole lähtenyt kunnolla toimimaan. Muistaakseni oli henkilökuntavajetta ja henkilökunnan osaamisvajetta, sillä kuntakokeiluun ei tullut työkkäristä niin paljon porukkaa töihin kuin oli ajalteltu. Kunnissa ei osata.

Ja kyllähän tuon tietää, ettei kunnissa osata eikä ole kiinnostusta. Jokaisen tässä on itse itsestään huolta pidettävä, ja taistelu on kova. Kynsin hampain pidetään kiinni omasta ja koetaan toiset uhkiksi, ja kaikista tärkeintä on se mitä itselle saa... vaikkei toinen siihen pystyisi millään kajoamaan mitä se saa.

Vierailija
20/24 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää oma päänsä. Ei ne voi pakottaa mihinkään. Auta armias jos olet niin hölmö että menet lupautumaan johonkin hömpääpömppään.

Eihän kuntouttavaa kehtaa laittaa edes cv:een.