Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirkanmaalla eläköidytään mt-syistä koska avohoito ei toimi eli sitä ei siis taida olla!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksessa havaittiin, että Pirkanmaa oli kuitenkin yksi niistä alueista, jolla oli matalin määrä avohoitokäyntejä suhteessa väestömäärään. Erityisen matalalla avohoitokäyntien määrällä havaittiin valtakunnallisella tasolla yhteys alueellisesti kohonneeseen eläköitymisriskiin.

Vierailija
2/8 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Pohjanmaa näyttää olevan synkin paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on sama ongelma koko maassa. Vaikka nyt puhutaan lasten ja nuorten vaikeudesta saada apua mielenterveysongelmiin, niin monin verroin vaikeampi on aikuisen saada apua jos ei ole niin rikas että voi mennä yksityiselle. Heti kun siirtyy aikuispuolelle avut ja terapiat loppuu.

Vierailija
4/8 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokenut, että siellä yritetään sinulle tälläisiä valittuja paloja syöttää, jotka aika usein ovat täyttä valetta, jotta saataisiin sinut käyttäytymään oikein. Valtaa on niin, että kaikki kommunikaatiosi ovat syynissä ja vaikka työpaikalla voidaan erilaisia juttuja järjestää. Tätä ei tietysti avohoidossa kerrota ja kysytään lähinnä, että mitä kuuluu ja ei tulla takaisin kysymään, onko joku näin, jos on tulkittu. Sitten, jos on vaikkapa jotain mielenterveyteen liittymättömiä ongelmia, niin minkäänlaista asiantuntemusta tai valtaa muitten ihmisten toimintaan ei ole ja herkästää laitetaan tulkintoja osaamattomuutta tai mukavuudenhalusta, potilaalle tietysti kertomatta, että potilas vaikkapa kuvittelee jotain tai pitäisi osata toimia paremmin. Eli täysin tyhjänpäiväistä pari vuotta kokeneena.

Vierailija
5/8 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut asiakas alueella jossa eläkkeitä vähän tavallista enemmän. Palvelut olivat kattavat verrattuna isoihin kaupunkeihin, mutta eläkettä ehdotettiin ihan liian helposti. En ehkä olisi enää löytänyt töitä sieltä pitkän työttömyyden jälkeen ja koska olen vähän massasta poikkeava, mutta melkein heti kun olin paremmassa kunnossa ja muutin isompaan kaupunkiin löysin.

Vierailija
6/8 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut asiakas alueella jossa eläkkeitä vähän tavallista enemmän. Palvelut olivat kattavat verrattuna isoihin kaupunkeihin, mutta eläkettä ehdotettiin ihan liian helposti. En ehkä olisi enää löytänyt töitä sieltä pitkän työttömyyden jälkeen ja koska olen vähän massasta poikkeava, mutta melkein heti kun olin paremmassa kunnossa ja muutin isompaan kaupunkiin löysin.

Ja siis toki ensin määräaikaisena mutta jos siihen pyöritykseen lähtee ajattelen että siitä tulee helposti pysyvä

Vierailija
7/8 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkkalan alue onkin kom mu nis ti nen alue. Se selittää.

Vierailija
8/8 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin masentuisin, jos joutuisin siellä asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä