Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD tutkimuksiin aikuisena

Vierailija
09.11.2021 |

Haluaisiko joku jakaa kokemuksensa tutkimuksista ja hoidosta aikuisiällä todettiin ADHD hen liittyen?

Otin nyt vihdoinkin yhteyttä itse terveydenhuoltoon ja minut ohjattiin heti eteenpäin (YTHS). Lapseni on myös tutkittavana ja äidilläni on jo vuosia sitten diagnosoitu.

Olen pärjäillyt elämässä ok. Opiskellut aika kauheasti, tehnyt lyhyitä pätkiä töitä.... Pisin työsuhde taitaa olla 9kk ja se oli kyllä yhtä pinnistelyä. Nyt kun pitää mennä 3v ajaksi vielä opintoihin (välivuodelta, 4 eri työnantajaa) niin haluan saada jotain tolkkua touhuihini että saan opinnot loppuun :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisasta mennä! Itsekin menin samaa reittiä (YTHS) joitain vuosia sitten 23-vuotiaana. Olin pitkään kärsinyt voimakkaasta ahdistuksesta ja masennuksesta ja päätin hakea apua. YTHS:n kautta sain lähetteen kuntani akuuttityöryhmään. Siellä mukavan hoitajan kanssa juteltiin ahdistus- ja masennusasioista. ADHD-oireilu tuli täällä puheeksi ja lähdettiin sitä hoitajan kanssa selvittelemään. Tutkimus kesti jotain puolen vuoden ja vuoden väliltä. Tiesin kyllä itse kärsiväni ADD:stä jo ennen diagnoosia, mutta vasta diagnoosin avulla pääsin kelan korvaamaan psykoterapiaan :-) Kun sain apua ADD:hen, sain myös masennus- ja ahdistusoireet kuriin.

Vierailija
2/2 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut enää henkisesti väkivaltaisesta suhteesta erottuani ahdistusoireita! Ole vaan.... Aika todella impulsiivinen kun ei tarvitse enää varoa eksän kostoja. Ajan itseni monesti tilaan että olen haalinut ihan järkyttävät määrät kaikkea enkä saa mitään tehtyä. Pari kertaa vuodessa väsähdän aina tähän niin että otan pidempää huilitaukoa. Kaikki pitkäjännitteisyys puuttuu. Lapset on ainoa juttu jonka turvin elän jotakuinkin "normaalisti", mutta hekin ovat välillä isällään.

Kiva kuulla kokemuksia, hoidoista ja miten elämä muuttunut dg jälkeen :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi