Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja, miten saisin pidettyä hermot kurissa lasten kanssa?

Vierailija
24.01.2015 |

Mulla menee nykyään tosi helposti hermot ja alan huutaa. Lapset on 2 ja 4. Jos siis vaikka esikoinen tekee jotain kiellettyä, saatan heti ensimmäisenä nykyään huutaa jotain tyyliin "nyt heti pois sieltä! Miksi sä menet sinne vaikka tiedät ettet saa?!!?!?" Tai jos nukkumaanmenossa on ongelmia niin mun pinna vaan palaa ja saatan huutaa olkkarista että nyt nukkumaan ja hiljaa!!!! En haluaisi menettää hermojani näin, mutta kun tuollaisia tilanteita tulee niin oikein tunnen miten raivo nousee ja en voi hillitä itseäni. Miten mä saisin opeteltua sellaisen rauhallisemman tavan? Että sanoisin jämäkästi mutten huutaen, ja olisin kärsivällisempi? Tietääkö joku esim. jotain kirjaa aiheesta, tai onko omakohtaisia kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi päivähoidossa? Mua auttoi pahimpaan uhma-aikaan se, että kuvittelin lapseni lastentarhanopen kuuntelemaan viereen, miten hoidan tilanteen. :) Pysyn rauhallisena, perustelen kantani ja selitän lapselle että aikuinen päättää näistä asioista. Toimi tosi hyvin!

Vierailija
2/2 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:17"]

Onko lapsesi päivähoidossa? Mua auttoi pahimpaan uhma-aikaan se, että kuvittelin lapseni lastentarhanopen kuuntelemaan viereen, miten hoidan tilanteen. :) Pysyn rauhallisena, perustelen kantani ja selitän lapselle että aikuinen päättää näistä asioista. Toimi tosi hyvin!

[/quote]

On päivähoidossa, ja itseasiassa päivähoito on ehkä jollain tasolla auttanut tähän ainakin vähän. Siis se, että en ole lasten kanssa 24/7, vaan saan edes työpäivän verran myös lomaa. Jaksan työpäivien jälkeen paljon paremmin kiukuttelua, mutta esim. viikonloppuisin kun olen kokoajan lasten kanssa niin hermot menee paljon helpommin. Tämä on tosi harmittavaa, koska aina hermojen menetyksen jälkeen kadun sitä että tuli taas huuettua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla