Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näin mummoäidin

Vierailija
24.01.2015 |

Lapsensa kanssa kaupassa. Vaikutti lähemmäs 60-vuotiaalta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheampaa olisi joku kouluttamaton teiniäiti. 

Vierailija
2/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet parikolmekymppinen, et tosiaan välttämättä ollenkaan osaa arvioida yli nelikymppisten ikää. Moni saattaa myös "kulahtaa" noin nelikymppisenä esimerkiksi sairauden tai muun rajun laihtumisen tuloksena eikö kaikkia kiinnosta ravata asentamassa naamaansa botoxia. Ryppyjä ja alkavaa hiusten harkaantumista on monilla yli kolmikymppisillä, siihen vielä huono päivä päälle ja joku kyyläämään ruokakaupassa. Olen itse 43 ja ikätoverieni ulkonät niin miehillä kuin naisilla vaihtelevat tässä iässä tosi paljon. Jotkut (usein lapsettomat) voi näyttää vaikka alle kopmikymppisiltä, moni stressaavassa elämäntilantteessa oleva varsinkin väsyneenä voi näyttää tosi paljon vanhemmalta. Mun ikäisistä hyvin monella on 7-vuotiaita lapsia, aivan hyvä ikä. Joten kasvapa ap vähän kyttäyksinesi,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 19:30"]Jos olet parikolmekymppinen, et tosiaan välttämättä ollenkaan osaa arvioida yli nelikymppisten ikää. Moni saattaa myös "kulahtaa" noin nelikymppisenä esimerkiksi sairauden tai muun rajun laihtumisen tuloksena eikö kaikkia kiinnosta ravata asentamassa naamaansa botoxia. Ryppyjä ja alkavaa hiusten harkaantumista on monilla yli kolmikymppisillä, siihen vielä huono päivä päälle ja joku kyyläämään ruokakaupassa. Olen itse 43 ja ikätoverieni ulkonät niin miehillä kuin naisilla vaihtelevat tässä iässä tosi paljon. Jotkut (usein lapsettomat) voi näyttää vaikka alle kopmikymppisiltä, moni stressaavassa elämäntilantteessa oleva varsinkin väsyneenä voi näyttää tosi paljon vanhemmalta. Mun ikäisistä hyvin monella on 7-vuotiaita lapsia, aivan hyvä ikä. Joten kasvapa ap vähän kyttäyksinesi,
[/quote]

Kuule kun minä oon yli 40 ja pitkälti. Osaan erottaa ihmisten iän, joskus joku voi näyttää vanhemmalta kuin mitä on.

Vierailija
4/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 42-vuotias ystävätär, joka rankan elämänvaiheen ja masennuslääkkeiden tuloksena on lihonut huimasti ja hän näyttää juuri nyt oikeasti ihan kuuskymppiseltä. Ei se ulkonäkö hänen ikäänsä ja äitiyttään silti muuta. Minua itkettäisi jos saisin kuulla että joku arvostelee häntä mielessään ruokakaupassa.

Vierailija
5/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkusta tuli mummo 34-vuotiaana. Nyt se lapsenlapsikin on jo 16-vuotias ja "asuu" poikaystävänsä kanssa. 

Vierailija
6/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut äidin, joka näytti reilusti yli 50-vuotiaalta, mutta oli tosiasiassa vasta nelikymppinen. Aina ihminen ei näytä siltä, mitä ikävuodet antaisivat olettaa. 

Vierailija
7/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa miltä joku toinen äiti näyttää?

Vierailija
8/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli lähemmäs kuusikymppinen äiti niin varmasti on jo elämänkokemusta. Huono asia? Ehkä ainokainen, ehkä ei, mitä sitten? Ja jos on adoptoinut lapsenlapsensa tai kenet tahansa, tottakai lapsi kutsuu tätä äidiksen.

Mutta mikä siis oli ap:n pointti tässä aloituksessa?

Vierailija
9/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 19:08"]

Lapsensa kanssa kaupassa. Vaikutti lähemmäs 60-vuotiaalta.

[/quote]Hän oli siis äiti jolla on myös lapsenlapsia = mummoäiti ?

Vierailija
10/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pitkälti yli 40 ja kiinnittää huomiota tuollaiseen ja katsoo tarpeelliseksi jakaa kokemus av:lla..

Vierailija
11/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa? no mitä ajattelit meidän asialle tekevän? mennäänkö vaikka porukalla suorittamaan kansalaishuostaanotto tältä iljettävältä äidin irvikuvalta joka julkeaa kuvitella saavansa kasvattaa omaa lastaan vaikka ap ei niin haluaisi? 

Vierailija
12/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuu olevan vähän sekaisin. How about se oman elämän hankkiminen?

Vierailija
13/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä lähtien äitiys on joku missikisa? Oma äitini oli sen ajan mittapuulla vanha, oli 33 kun itse synnyin 70-luvulla. Olin aina kiitollineen hänen monipuolisuudestaam, viisaudestaan, oli ehtinyt matkustaa ja opsikella ja tehdä kaikenlaista jännittävää, rakasti meitä, oli todella ehtinyt haluta perhettä. En sano, että joku nuori äiti olisi välttämättä yhtään huono äiti, mutta mieluumin itse ottaisin edeleen vnhemman, viisaan äitini kuin teinipolon, jonka elämän ehkä tuntisin "pilanneeni". Moni teiniäiti suoriutuu aivan mahtavasti, mutta sääliksi käy esimerkiksi vaikka sen Saana. Parviaisen lasta. Äiti varmaan rakastaa ja tekee parhaansa, mytta kun itselläkin sivistys ja koulutus oli täysin hakusessa, mitkä eväät lapsi saa..

Vierailija
14/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pitäisi olla ikuisesti nuoren näköinen? Ei saa tehdä lapsia liian nuorena, ei liian vanhana, ei saa olla liian muodokas/muodoton/lihava/laiha/laihaläski/lihaksikas/pitkä/lyhyt, lapsia ei ole sopivaa tehdä, jos teet tee 1, ei tee 2, tai kolme mutta älä enempää, olet huono äiti jos teet liian vähän niitä tai hankit koiran ennen lasta/lasten jälkeen/et hanki koiraa tai hankit koululaisellesi hamsterin... Älä imetä, imetä, älä liian pitkään, imetä tarpeeksi kauan, laita lapsi hoitoon, älä laita, jos et laita olet laiska jos laitat olet huono äiti... Mutta kaikista tärkeintä! Älä näytä mitenkään siltä että olisit yli 20v! Huoh! Ei muuta.

Vierailija
15/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toiset näyttää mummoilta jo reilu 20-vuotiaana. 

Vierailija
16/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 19:26"]

Kauheampaa olisi joku kouluttamaton teiniäiti. 

[/quote]

Valtaosa äideistä on nuoria, vaan ei teinejä.. Tekeekö ikä kouluttautuneeksi? ;)

Vierailija
17/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:36"]

jaa? no mitä ajattelit meidän asialle tekevän? mennäänkö vaikka porukalla suorittamaan kansalaishuostaanotto tältä iljettävältä äidin irvikuvalta joka julkeaa kuvitella saavansa kasvattaa omaa lastaan vaikka ap ei niin haluaisi? 

[/quote]Ilmeisesti juuri noin :D

Vierailija
18/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
19/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa oli lapsenlapsi tai adoptoinut lapsensa vahingon?

Vierailija
20/27 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkäikäinen lapsi? Teini? Parikymppinen?