Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoin paikka, jossa olet törmännyt suomalaiseen?

Vierailija
24.01.2015 |

Tuon "paikka jossa kukaan muu ei ole käynyt"-ketjun innoittamana:

Oletko koskaan törmännyt suomalaiseen paikassa, jossa et olisi kuvitellut suomalaisia pyörivän?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan USA:n länsirannikon pikkupaikkakunnalla ja noin kerran pari vuodessa täällä törmää suomalaisiin. Jotkut ovat hyvinkin innoissaan vaihtamassa kuulumisia, toiset katsovat nyrpeästi että mitäs siinä kyselet.

Vierailija
2/26 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sanoi, että reissatessaan jamaikalla päätyivät jonnekin pikkukylään, jossa ei ollut heidän lisäkseen muita turisteja, kuin toinen suomalainen pariskunta. Hassua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa. Ei tietystikään maana mitenkään eksoottinen, mutta pohjoisen vuoristossa ei kuitenkaan kovin paljon suomituristit pyöri. Olimme automme kanssa liikennevaloissa ja edessä olevan vuokra-auton kuski nousi autosta ja käveli autollemme. Tuli vaan moikkaamaan kun taustapeilistä olivat huomanneet Suomen kilvissä olevan auton.

Vierailija
4/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinällään outo paikka, mutta joskus työntelin lastenrattaita erään itäeurooppalaisen maan pääkaupungissa, kun liikennevaloissa vieressäni joku sanoi toiselle minua kohti nyökäten: "Katso nyt miten tyylikkäitä naisia nämä täkäläiset ovat. Ei Suomessa äidit lähde lasten kanssa noin tyylikkäinä kaupungille!". Oli pokassa pitelemistä. Ihan normaalit vaatteet oli päällä.

Vierailija
5/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en olle "kummallisissa paikoissa" matkustanut, mutta kaverille sattui niin, että oli reppureissaamassa ympäri maailmaa, ja päätyi yhden laivan mukana johonkin australian rannikolle ja siitä liftillä pikkukylään. Istui siellä baarissa, kun joku kysyi että onko tässä vapaata. Juttelivat hetken ja tottahan vieras kyseli, että mistä päin on. Kun Finland mainittiin,  kysyjän silmät kirkastui ja kieli vaihtui aidoksi savoksi. Ja kun juttelivat vielä hetken, selvisi että ovat lähtöisin samasta pikku kunnasta. Sen verran on ikäeroa, etteivät toisiaan tunteneet, eikä vanhemmatkaan tietääkseen olleet tuttuja. Kysyvä tyyppi oli ollut noin vuoden töissä siellä.

Vierailija
6/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula.

Vierailija
7/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämäkään outo paikka, mutta asun Pariisissa, ja metrossa tulee säännöllisesti "salakuunneltua" suomalaisia, jotka eivät juttujen perusteella käsitä, että joku ihan lähellä voi ymmärtää heitä. 

Vierailija
8/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkeby, Ruotsi.

Vierailija
9/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oregonissa pienessä tuppukylässä törmäsin suomalaiseen pappiin.

Vierailija
10/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevon Perseessä. Se on helvetin vitusta pari kilometriä länteen.

Vierailija
11/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei periaatteessa ollut outo paikka, mutta ollessani vaihdossa menin kysymään tietä ison kaupungin keskustassa eräältä naiselta. Jenkeistä kyse ja enkuksi hän vastasi, että sori olen suomesta ja lomalla ja en osaa neuvoa niin aloin sitten suomeksi puhumaan hänelle ja hölmistyneenä hänkin :D "heei mäkin oon suomesta!!"

Vierailija
12/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:28"]Ei sinällään outo paikka, mutta joskus työntelin lastenrattaita erään itäeurooppalaisen maan pääkaupungissa, kun liikennevaloissa vieressäni joku sanoi toiselle minua kohti nyökäten: "Katso nyt miten tyylikkäitä naisia nämä täkäläiset ovat. Ei Suomessa äidit lähde lasten kanssa noin tyylikkäinä kaupungille!". Oli pokassa pitelemistä. Ihan normaalit vaatteet oli päällä.
[/quote] tosta on varmaan jo tosi kauan?

Vierailija
13/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nykyaikana olisi tosi typerää kuvitella etteikö voisi törmätä suomalaiseen missä vain.

Vierailija
14/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:28"]Ei sinällään outo paikka, mutta joskus työntelin lastenrattaita erään itäeurooppalaisen maan pääkaupungissa, kun liikennevaloissa vieressäni joku sanoi toiselle minua kohti nyökäten: "Katso nyt miten tyylikkäitä naisia nämä täkäläiset ovat. Ei Suomessa äidit lähde lasten kanssa noin tyylikkäinä kaupungille!". Oli pokassa pitelemistä. Ihan normaalit vaatteet oli päällä.
[/quote]
Kuinka niin?

Vierailija
15/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:28"]Ei sinällään outo paikka, mutta joskus työntelin lastenrattaita erään itäeurooppalaisen maan pääkaupungissa, kun liikennevaloissa vieressäni joku sanoi toiselle minua kohti nyökäten: "Katso nyt miten tyylikkäitä naisia nämä täkäläiset ovat. Ei Suomessa äidit lähde lasten kanssa noin tyylikkäinä kaupungille!". Oli pokassa pitelemistä. Ihan normaalit vaatteet oli päällä. [/quote] tosta on varmaan jo tosi kauan? [/quote] Kuinka niin?

[/quote]

Jos normaaleilla vaatteilla moinen kommentti... - ohis

Vierailija
16/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:28"]Ei sinällään outo paikka, mutta joskus työntelin lastenrattaita erään itäeurooppalaisen maan pääkaupungissa, kun liikennevaloissa vieressäni joku sanoi toiselle minua kohti nyökäten: "Katso nyt miten tyylikkäitä naisia nämä täkäläiset ovat. Ei Suomessa äidit lähde lasten kanssa noin tyylikkäinä kaupungille!". Oli pokassa pitelemistä. Ihan normaalit vaatteet oli päällä.
[/quote]
Kuinka niin?
[/quote] Koska jos ei laput silmillä kulje, huomaa kyllä kuinka useimmat suomalaisäidit nykyään panostavat paljon pukeutumiseen. Ja blogit ovat varmasti osaltaan lisänneet tätä, että nykyään ei äidin ole häpeä näyttää hyvältä.

Vierailija
17/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosia sitten törmäsimme suomalaiseen mieheen baarissa San Salvadorissa, El Salvadorissa. Ei siellä muuten paljon suomalaisia tullut vastaan :)

Vierailija
18/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:28"]Ei sinällään outo paikka, mutta joskus työntelin lastenrattaita erään itäeurooppalaisen maan pääkaupungissa, kun liikennevaloissa vieressäni joku sanoi toiselle minua kohti nyökäten: "Katso nyt miten tyylikkäitä naisia nämä täkäläiset ovat. Ei Suomessa äidit lähde lasten kanssa noin tyylikkäinä kaupungille!". Oli pokassa pitelemistä. Ihan normaalit vaatteet oli päällä. [/quote] tosta on varmaan jo tosi kauan? [/quote] Kuinka niin?

[/quote]

Jos normaaleilla vaatteilla moinen kommentti... - ohis

[/quote]

Alle 10 vuotta. En tiedä miksi noin sanoivat.

t: se rattaita työnnellyt

Vierailija
19/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:06"]

Ainakin nykyaikana olisi tosi typerää kuvitella etteikö voisi törmätä suomalaiseen missä vain.

[/quote]

Joo, periaatteessa. Mutta saattaa sitä joskus silti yllättyä. :)

Vierailija
20/26 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkomaalaisten ystävieni kanssa lomalla todella todella pienellä saarella Kroatian lähellä. Siellä mentiin ravintolaan ja jotain kommentoin kaverilleni missä kävi ilmi, että olen Suomesta (puhun englantia äidinkielenä joten aksentista ei kuule) ja yht äkkiä baaritiskillä oleva mies sanoo "Terve" ja alettiin puhumaan suomea.

Lisäksi olen ollut töissä Etelä-Afrikassa eräällä tutkimusveneellä ja kerran oltiin sukeltamassa kun lähistölle tuli purjevene missä suomen liput. He alkoivat puhua meille jotain ja sitten uskalsin itsekkin jotain sanoa suomeksi ja sitten näytettiin niille valkohaita joita oltiin houkuteltu lähelle. Ajattelin, että sai suomipojat ainakin hienon purjehdustarinan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi