Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kiinnostaako miehiä naisen ammatti?

Vierailija
23.01.2015 |

Mun intohimon kohteet on harrastuksissa ja lisäksi tykkään panostaa ulkonäkööni ja ihmissuhteisiin. Työllä ei ole suurta merkitystä, kunhan jotain tekee leipänsä eteen. En jaksaisi olla laadukas myös ammattimielessä vain kelvatakseni. Riittääkö tämä? t yh

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain kiinnostaa, toisia ei. Eksä oli tohtori ja minä vain maisteri. Hän jätti minut kaltaisensa uratykin vuoksi, minun urakehitykseni on ollut vaatimatonta. Toisaalta taas sinkkuna huomasin, että moni amismies kavahti akateemisesti koulutettua naista.

Vierailija
2/18 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitainen juttu. Toisaalta on hyvä, että naisella on kunnon ammatti, jolla hän voi tienata elantonsa. Toisaalta, jos ammatti on parempi kuin oma, alkaa ehkä ajan mittaan ärsyttää jäädä kakkoseksi siinä ikuisessa kilpailussa, mitä miehen elämä on. Ei turhaan ole se klisee toimitusjohtajamiehestä joka alkaa seukata sihteerinaisen kanssa. On turvallista kun nainen on alemmassa asemassa ja pääsee itse pätemään. Toisaalta kaveriporukassa on hienoa, jos muijalla on hyvä ammatti. Sillä voi vähän päteä. Ja onhan se käytännössä erinomaista, että jos itse saa kengänkuvan takapuoleen, nainen pystyy elättämään, vaikka näin ei ole miehekästä sanoa. Silti totta. 

Mutta kyllä se väkisinkin ärsyttää, jos nainen porskuttaa uralla, ja itse on paskatyössä. Olet parasta mahdollista vaimomateriaalia, jos sulla on ammatti, jossa saa aina duunia, mutta status ja palkka ei ole kummoiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä/minulle:

Se mikä koulutus tai ammatti/työ on ei paljoa kiinnosta/vaikuta. Eikä harrastuksetkaan juurikaan merkitse.

Ulkonäkö ja kuinka mukavaa seuraa/yhteiseloa tarjoaisit olisi kaikki kaikessa. Tietty lapsesi pitäisi olla suhteellisen normaali, mutta kyllä perheenä eläminen ja lapsesi kanssa toimeen tuleminen olisi myös minun vastuullani.

41v m

Vierailija
4/18 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni koulutettu/menestyvä mies on ammatin suhteen snobi samalla tavalla kuin akateemiset naiset usein, mutta duunarimiehille on varmaan yleensä vain plussaa ettei nainen ole selvästi paremmin koulutettu tai "hienommassa" ammatissa.

Vierailija
5/18 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"....Olet parasta mahdollista vaimomateriaalia, jos sulla on ammatti, jossa saa aina duunia, mutta status ja palkka ei ole kummoiset." -Toisena miehenä en kyllä allekirjoita tuota väitettä. Paras ammatti naiselle on se, mistä hän itse pitää. Sen sijaan en ymmärrä, että siitä tarvitsisi aina alleviivata. Minulla oli aikanaan hieman pokassa pitämistä, kun eräs pariskunta aina muisti puhuessaan kertoa, että kuinka he näkevät tai kokevat asian koska ovat koulutukseltaan, mitä ovat. (Mies koska olen kansantaloustieteilijä niin kyllä minusta ruoanhinnan laskeminen kertoo tai kansantaloustieteilijänä olen sitä mieltä, että jääkiekon mm kisat tulisi.. Nainen sisäinen tradenomini sanoo, ettei ruoanhinnan lasku voinut olla.. Oikeustieteelliseen hakeneena tradenomina minusta Auerin tapaus näyttää. Tai kyllä poikamme aina tekniikasta kiinnostunut tekniikan ylioppilas AMKK -siis korkeakoulusssa hän joo opiskelee hän varmaa osaa neuvoa sua ATK:ssa..)  

Lopuksi ellei nainen tai mies osaa, muuten käyttäytä asiallisesti niin ei ammattinimike tai tutkinto tilannetta pelasta.    

Vierailija
6/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se juuri on, että nainen ei saa olla miestä "paremmassa" työssä. Pitäisi olla köyhempi ja sivistymättömämpi. Naisesta riittää vain se, että on "kaunis". Tästä syystä olenkin jo jokin aika sitten päättänyt, että antaa olla puolison etsintä. Ja olen ilokseni todennut, että voin viettää varsin mukavaa elämää lapsettomana yksin eläjänä. Terveisin tavallisen näköinen akateeminen nainen, tulot 51 000 e/v

Vierailija
7/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin odotan että puolisoni on kiinnostunut minusta kokonaisuutena, ja kaikista puolista minussa. Suuri osa päivääni kuluu töissä, ja olen itse kiinnostunut työstäni ja ammatistani, joten odotan että myös miestäni kiinnostaa työni. Minuakin kiinnostaa mieheni työ, ja minusta olisi outoa jos puolisossa olisi joku sellainen puoli, mikä ei kiinnostaisi ollenkaan.

Vierailija
8/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri kiinnosta.

Naisissa miehiä kiiinnostaa ulkonäkö, ikä ja seksikumppanien määrä (neitsyt paras). Siitä se naisen markkina-arvo koostuu. Luonteesta ja älykkyydestä voi sitten saada plussapisteitä.

Vierailija
9/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa työ mutta ei sen enempää kuin naista itseäänkään. Ymmärrän varsin hyvin, jos omat intohimot ovat muualla kuin työssä. Siinä ei ole mitään pahaa, vaan päinvastoin tuo on monella tapaa ihanteellinenkin tilanne. Jos sattuu olemaan kiinnostunut vaikka pukuompelusta tai soitinten kunnostamisesta, niistä ei välttämättä saa itselleen leipää.

Se, että on hyvä jossakin ja innostunut siitä, mitä tekee, on todella seksikästä.

Vierailija
10/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:12"]

Niinhän se juuri on, että nainen ei saa olla miestä "paremmassa" työssä. Pitäisi olla köyhempi ja sivistymättömämpi. Naisesta riittää vain se, että on "kaunis". Tästä syystä olenkin jo jokin aika sitten päättänyt, että antaa olla puolison etsintä. Ja olen ilokseni todennut, että voin viettää varsin mukavaa elämää lapsettomana yksin eläjänä. Terveisin tavallisen näköinen akateeminen nainen, tulot 51 000 e/v

[/quote]

Ketään miestä ei kiinnosta tulosi. Hypergamia, kuten rupsahtaminenkin ovat vain naisten juttu.

Vierailija
11/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:18"]

Minä ainakin odotan että puolisoni on kiinnostunut minusta kokonaisuutena, ja kaikista puolista minussa. Suuri osa päivääni kuluu töissä, ja olen itse kiinnostunut työstäni ja ammatistani, joten odotan että myös miestäni kiinnostaa työni. Minuakin kiinnostaa mieheni työ, ja minusta olisi outoa jos puolisossa olisi joku sellainen puoli, mikä ei kiinnostaisi ollenkaan.

[/quote]

Miksi ihmeessä miestä pitäisi kiinnostaa työsi - tai päin vastoin? Ettehän te siellä yhdessä vietä aikaa. Aivan sama kuin miehen pitäisi olla kiinnostunut vessassa käynnistäsi - ja päin vastoin.

Jos taas määrität itsesi työn kautta, niin se on aika köyhää ja suoraan sanottuna säälittävää.

Vierailija
12/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:22"]

[/quote]

Ketään miestä ei kiinnosta tulosi. Hypergamia, kuten rupsahtaminenkin ovat vain naisten juttu.

[/quote]

Kyllä mää ainakin tunnen paljon rupsahtaneita miehiä... se onnistuu helposti: juovat liikaa, syövät liikaa, eivät liiku. Miehistä useammat rupsahtaa kuin naisista. 

Vierailija
13/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:27"]

[/quote]

Miksi ihmeessä miestä pitäisi kiinnostaa työsi - tai päin vastoin? Ettehän te siellä yhdessä vietä aikaa. Aivan sama kuin miehen pitäisi olla kiinnostunut vessassa käynnistäsi - ja päin vastoin.

Jos taas määrität itsesi työn kautta, niin se on aika köyhää ja suoraan sanottuna säälittävää.

[/quote]

Siksi, että se kiinnostaa minua. En voi ymmärtää miksi olisin edes yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, jonka tärkeä henkilökohtainen osa-alue, ammatti ja työ, ei yhtään kiinnostaisi. Ei puolison tarvitse saman alan asiantuntija olla, mutta jos ei yhtään edes kiinnosta tietää mitään työstäni, pidän sitä outona.

Vierailija
14/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinhän se juuri on, että nainen ei saa olla miestä "paremmassa" työssä. Pitäisi olla köyhempi ja sivistymättömämpi. Naisesta riittää vain se, että on "kaunis". Tästä syystä olenkin jo jokin aika sitten päättänyt, että antaa olla puolison etsintä. Ja olen ilokseni todennut, että voin viettää varsin mukavaa elämää lapsettomana yksin eläjänä. Terveisin tavallisen näköinen akateeminen nainen, tulot 51 000 e/v"

En tosin ole aina varma asettaako näitä vaatimuksia tai käsityksiä siitä, mitä naisen tai mitä miehen tulee olla enempi muut naiset naisille ja muut miehet miehille. -Toinen pikkujuttu on, myös se, että aika moni nainen on mieluummin yksin kuin ottaa tai huolii itseään vähemmän koulutetumman tai ansaitsevan miehen. Ja tai biologisesti pienemmän (piuudeltaan lyhyemmän tai itseään merkittävästi hoikemman) miehen. (Tällä palstalla on jo kyllästymiseen asti keskusteltu siitä, että voisiko nainen ottaa itseään lyhyemmän miehen, joten en jaksa mennä asiassa pidemmälle).    

Vierailija
15/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vai ei tulot kiinnosta? No, käy vain jatkossakin Liiterissä ruokaostoksilla ja naapurikunnassa lomamatkalla. Minä teen 8 matkaa ulkomaille lentäen vuodessa, eikä tunnu missään. Miehet ei rupsahda? Olette siis "siloposkia" vanhoiksi papparaisiksi asti? Salli mun nauraa ;)

Vierailija
16/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:27"]

[/quote]

[/quote]

Siksi, että se kiinnostaa minua. En voi ymmärtää miksi olisin edes yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, jonka tärkeä henkilökohtainen osa-alue, ammatti ja työ, ei yhtään kiinnostaisi. Ei puolison tarvitse saman alan asiantuntija olla, mutta jos ei yhtään edes kiinnosta tietää mitään työstäni, pidän sitä outona.

[/quote]

Väitätkö, että vastaavasti miehen työ kiinnostaa sinua ilman taloudellista motiivia eli paljonko mies saa työstään palkkaa ja paljonko sinä pystyt siitä loisimaan, vai onko sinulla aitoa kiinnostusta whatever ko. ammattialoja kohtaan?

Jos pidät työtäsi tärkeänä henkilökohtaisena osa-alueenasi, olet joko yksinkertainen tai suoraan sanottuna ihan vitun tyhmä  ja lammasluonne.

Vierailija
17/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:39"]

[/quote]

[/quote]

Vai ei tulot kiinnosta? No, käy vain jatkossakin Liiterissä ruokaostoksilla ja naapurikunnassa lomamatkalla. Minä teen 8 matkaa ulkomaille lentäen vuodessa, eikä tunnu missään. Miehet ei rupsahda? Olette siis "siloposkia" vanhoiksi papparaisiksi asti? Salli mun nauraa ;)

[/quote]

Omat tulot kiinnostavat, mutta ei ole halua loisia naisen tuloja vaikka pääsisi mille matkalle. Naiset osaavat matkustaa yksikseenkin, ei siellä minua tarvita.

Vierailija
18/18 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt naisena näe että ammatilla olisi mitään merkitystä parisuhteessa :D itse olen korkeammin koulutettu kuin mieheni ja työtön (en omasta tahdostani) ja miehellä amiksessa käytynä 4 ammattia ja töitä riittää vaikka muille jakaa.. Itse olen koulutukseni takia "kirjaviisas" kun taas mieheni omistaa maalaisjärjen ja on sosiaalisesti älykäs :)