Onko aftoihin mitään helpotusta? Mulla meinaa järki lähteä, kun ei pysty mitään syömään. Sattuu niin vietävästi.
Ennen mun mielestä helpotti jo muutamassa päivässä, mutta nyt tuntuu, ettei tule mitään helpotusta.
Kommentit (8)
Luulatavammin ap:n jääkaapissa on ruokaöljyä. Laita sitä aftaan. Huomaat eron heti ja on varmasti turvallista eikä satu. Näin olen itse ne hoitanut. paranevat hyvin ja eivät tee kipeää kun öljy liukastuttaa ne niin etteivät hankaa.
Pesethän hampaasi tahnalla, jossa ei ole lauryylisulfaattia (sodium lauryl sulfate)? Meidän perheen aftailijoilta ovat vaivat loppuneet, kun vaihtoivat hammastahnaa. Esim. Elmexiä voi käyttää, apteekissakin muistaakseni on joku sopiva merkki.
Kipua voit lievittää tulehduskipulääkkeellä, joitain auttaa myös mahan limakalvoille tarkoitetetut Antepsiniä tai Alsucralia. Suolaliuoksella voi kurlata (1 tl suolaa, 2,5 dl lämmintä vettä), samoin klooriheksidiiiniä sisältävällä suuvedellä. Ja etenkin yötä vasten aftan päälle voi kiinnittää Aftab-tabletin.
Kirpaisee, mutta parantaa hetkessä.
Ei kaikkiin vaivoihin ole olemassa lääkettä. Ennen kuin menee apteekkiin, niin kai sitä voi selvittää, onko jotain helpotusta olemassa.
saa luontaiskaupoista ja se käy moneen muuhunkin vaivaan
hammaslääkärinikin on ollut huolissaan suuni voinnista. kerran minulla oli kuusi aftaa ja hän kauhistui. entisenä pepsodentin käyttäjänä voin kehua ettei aftoja oo näkynny kun siirryin käyttämään elmexiä(ei layryylisulfaattia). mitäköhän myrkkyjä noi hammastahnatkin oikein sisältää.
Käytän ylensä pepsodenttia ja sitten kun aftoja tulee vaihdan hetkeksi Yotueliin tai Elmexiin. Johtuu tosiaan yliherkkyydestä sille vaahtoamista aiheuttavale aineelle hammastahnoissa. Jos aftoja tulee poikkeuksellisen paljon, myös keliakia on hyvä testata labrassa. Saattaa liittyä siihenkin, vaikka yleensä myös muita oireita.