Liian väsynyt
En edes tiedä miksi tulin tänne kirjoittamaan, mutta tuntuu että jonnekin on vain saatava avautua. Olen nyt lukion viimeisellä luokalla ja tänä keväänä on edessä ylioppilaskirjoitukset, valmennuskurssi ja pääsykokeet. Olen aina ollut tunnollinen ja tehnyt kaiken ja yleensä vielä enemmänkin, mutta nyt tuntuu, etten enää jaksa. Tekeminen ei lopu ja koko ajan tuntuu, että pitäisi tehdä vain enemmän ja enemmän.
Missään ei pääse pakoon jatkuvia odotuksia tulevaa kohtaan. Koulussa ei muusta puhuta kuin kirjoituksista ja muut ihmiset kyselevät, paljonko olen lukenut, mitä arvelen saavani ja pääsenköhän opiskelemaan.
Tuntuu, etten saa enää nautintoa mistään ja elän jatkuvassa sumussa. Väsymys ei lähde nukkumalla vaan vuorokauden ympäri on niin väsynyt olo, ettei mistään tule mitään. Ja kun väsyttää, niin en saa tehtyä mitään, mikä taas ahdistaa ja iltaisin ajatukset kiertävät ympyrää enkä saa unta. Tää on ihan kauheaa, koska olen aina panostanut kouluun todella paljon ja pärjännyt hyvin, mutta nyt en enää pysty enkä jaksa.
Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, niin tuskin olisin mennyt valmennuskurssille tänä keväänä. Uskoin kuitenkin vielä syksyllä jaksavani. Vanhempani ostivat kurssin minulle, niin en tietenkään halua olla menemättä...
Onko täällä joku joka osaisi kertoa, että tämä helpottaa vielä jossain vaiheessa?
Kommentit (2)
Terkkarille. Yritä myös hiukan armahtaa itaeäsi. Jos et pääse tänä keväänä opiskelemaan niin maailma ei siihen kaadu. Tai nyt tsemppaat nämä muutamat kuukaudet ja katsot mitä tulee. Otat kesällä rennosti. Näin keski-ikäisenä osaa paremmin suhtwuttaa asioita.
mene kouluterkkarille aluksi puhumaan, jos hän osais ohjata oikeaa apua hakemaan. jaksamista!!