Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nyt, pliis. Ne jotka tietää

Vierailija
23.01.2015 |

Mies sai tänään lomautuslaput ja on kahden viikon päästä lomautettuna. Lomautuksen pituudesta ei vielä täysin varmuutta. Useampi kuukausi kuitenkin. Itse olen työttömänä, ansiosidonnaisella. Meillä on 1 alaikäinen lapsi ja vouti miehen tulojen kimpussa, eli vie kolmanneksen. 

Nyt näyttää pahasti siltä, että meillä ei ole helmikuussa muita tuloja kuin minun alle tonnin ansiosidonnainen. Asumistukea emme ole saaneet, koska kela laskee kaiken bruttona, eli ei ota huomioon ulosottoa. Meillä on vuokra 840€. Mies ei ehdi saamaan mitään ansiosidonnaista vielä helmikuussa kun on viikon karenssit ym. Toimeentulotukea voidaan hakea vasta kun kaikki mahdolliset etuudet (asumistuki) on pistetty vireille ja muutenkin käsittely on meidän kaupungissa kuukausi. Millä me elämme maaliskuun ja varmaankin vielä huhtikuukin on aika nihkeää? 

Miehen lomautus tuli täysin puskista ja romahdin hysteeriseen itkuun kun kuulin. Nyt silmät turvoksissa kyyneleistä kirjoitan tätä jos edes pieni toivonkipinä jostain. Ollaan mietitty eroa, että saan asumistukea, mutta minne mies menisi. Ei hänellä ole mitään paikkaa. 

Niin ja vielä se, että olemme jo pyytäneet tähän kuuhun maksuaikaa eli tämänkuun vuokra maksetaan viimeinen päivä ja rahaa jää vuokran ja laskujen jälkeen noin 200€ ja tuokin on varmaan yläkanttiin. Mä en kestä enää, ei tässä elämässä ole enää mitään mieltä. Ei valoa enää näkyvissä...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten nuo menee, mutta miten lomautus voi tulla täysin puskista?

Vierailija
2/7 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 16:58"]En tiedä miten nuo menee, mutta miten lomautus voi tulla täysin puskista?
[/quote]

Olenko ymmärtänyt väärin, mutta eikö yt:t pidä käydä ennen lomautuksia? Ei kai silloin voi tulla puskista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrityksessä työskentelee alle 20 henkeä niin yt-neuvotteluja ei tarvitse käydä. Lomautusvaroitus annettava 2 viikkoa ennen lomautuksen alkua.

T. Lomautetun avopuoliso

Vierailija
4/7 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20 työntekijää, niin silloin riittää että 2 viikkoa aikaisemmin antaa lomautuslapun.

ap

Vierailija
5/7 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:02"]Jos yrityksessä työskentelee alle 20 henkeä niin yt-neuvotteluja ei tarvitse käydä. Lomautusvaroitus annettava 2 viikkoa ennen lomautuksen alkua.

T. Lomautetun avopuoliso
[/quote]

Mutta onhan silloin ennen lomautusilmoitusta annettu lomautusselvitys ja työntekijä on voinut antaa vastineensa.

Vierailija
6/7 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa apua esim. Laskujen maksuun kirkosta! Rohkeasti.

Vierailija
7/7 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:13"]

Hakekaa apua esim. Laskujen maksuun kirkosta! Rohkeasti.

[/quote]Tätä mä itseasias ajattelinkin. Kaikki apu ja neuvot tulevat tapeeseen. En nirsoile mistään ja olen todella nöyrä. Kaikkein eniten säälittää lapseni. Hän ei paljon vaadi, mutta olen luvannut hänelle jokaisesta positiivisesta palautteesta euron mitä wilmaan tulee. Hän on tällä viikolla saanut 4 pos.palautetta ja aikaisemmilta viikoilta myös runsaasti ja ollaan sovittu, että laitetaan ne säästöön kun hiihtolomalla mennään risteilylle. Matka on varattu, mutta maksamatta ja maksamatta jääkin. Hän niin kovin on sitä odottanut :(( 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi