Kauanko pitää olla imettämättä, jos juo yhden siiderin?
Kommentit (14)
mutta tiedäthän vuorokausi ei riitä ellet saanut lypsettyä ainakin 5 litraa
Itse en ole odotus- enkä imetysaikoina juonut juuri ollenkaan eli aika kuivin suin ollut tässä yli kaksi vuotta, eli en mitenkään kannusta äiti-ihmisiä juomaan =) mutta kyllä huvittaa nämä harhakäsitykset, mitä imettämiseen ja alkoholiin liittyy.
Vierailija:
Käy vaikka katsomassa imetystukilistan sivuilta, jos et usko!!!!
5
alkoholi poistuu maidosta samoin kun verestä. eihän vertakaan lypsetä pois juomisen jälkeen. SIIS maidosta popistuu luontaisesti alkoholi ilman lypsämistä samoin kun verestäkin ja yhtä nopeasti.
sillä varastoituuhan se siiderin alkoholi vereen siinä missä maitoonkin. Ettei loppuelämäksi jää ne viunat pyörimään kroppaan.
VOIT imettää vaikka olisit juonut, kunhan vauvalle ei aiheudu vaaratilannetta (tapaturmariski kohonnut). Maitoon erittyvä alkoholimäärä on niin minimaalinen ettei se vaikuta vauvaan millään tavalla.
Ja jogurttia annetaan jopa pienille lapsillekin!
Alkoholihan on vain päihtymiseen tarkoitettu nautintoaine, se pitäisi kieltää perheellisiltä kokonaan! Itse olen viimeisen 4 vuoden aikana ollut kuukauden niin etten imettänyt tai ollut raskaana, enkä ottanut silloinkaan yhtään!
Moni luulee että sen sen siiderin voi samalla tavalla imetys ja raskausaikana. Imettäessä maitoon erittyy joitain promillen osia joista ei tosiaan ole haittaa, mutta jos juo raskaana ollessa niin vauva ei saa äidiltä mitään promillien osia, vaan saman veren, saman kännin ja pahan olon. Niin tietysti kaikki paljon pahempana, eihän sikiön puhdas elimistö kestä samalla lailla alkoholia kuin aikuisen " myrkkyihin" tottuneen elimistö.
eikä se juominen tapahdu aina päihtymystarkoituksessa. itse otan joskus lasin viiniä hyvän ruoan kanssa. niinhän Jeesuskin teki...
Eli jos otat yhden siiderin, sen palamiseen kuluu aikaa keskimäärin 2 tuntia, riippuen henkilön koosta. 3 tuntia kaiken järjen mukaan pitäisi olla jo ihan turvallinen raja.
Jos äidin veressä on alkoholia 1promille 1mg/1000ml niin 100ml maitoa sitä alkoholia on 0,1mg. Eli aika monta siideriä saa tohonkin määrään juoda (jos siis lasketaan että vauva juo noin desin kerrallaan). Tosiaan niistä d- vitskuistakin saa alkoholia pienen määrän, se vitamiini on liuotettu siihen.
Eri asia sitten on jos äidin käytös muuttuu sen siiderin jälkeen niin että lasta pelottaa. Mutta imettämättä ei tarvi olla.
Vierailija:
Eli jos otat yhden siiderin, sen palamiseen kuluu aikaa keskimäärin 2 tuntia, riippuen henkilön koosta. 3 tuntia kaiken järjen mukaan pitäisi olla jo ihan turvallinen raja.
Käy vaikka katsomassa imetystukilistan sivuilta, jos et usko!!!!