Tukahdutetut tunteet/ylikiltteys/pitkäaikainen ahdistus/negatiivinen elämänasenne aiheuttavat sairauksia?
Esim. syöpää, sydän- ja verisuonitauteja? Onkohan tuossa perää? Kysytäänpä näin täysin epätieteellisesti, onko lähipiirissänne ollut tapauksia jotka sopivat esimerkeiksi puolesta tai vastaan?
Kommentit (9)
Ja nykyään voin loistavasti!!!
Ahhh...
No kyllä takuulla on! Itse "sain"autoimmuunisairaiden jo pikkualapsena narsistisessa/psykodissa, ja vaikka ei voisi koko sairautta siitä syyttääkään, niin takuulla jatkuva stressi, väk iva lta, syyllistämienn, raivon vastaanottaminen, alituinene pelko ja varuillaan ja valppaana oleminen ("taistele tai pakene"-tila, ja siitä ei pääse aikuisenakaan pois ja etenkin kun v äki val ta yhä jatkuu...)
Suomessa kiusataan valtavasti myös kouluissa, työpaikoilla jne. Sairasrtuttavat uhrinsa ja pahimmillaan elämä pilala uhrilla loppuiäksi:(Että kiitosta vaan!
Katso Heal dokumentti Netflixiltä. Selittää asian tosi hyvin.
Minulla ja äidilläni on ollut jos jonkinlaista "selittämätöntä" vaivaa. Minulla nämä alkoivat helpottaa sen myötä, kun aloin käydä terapiassa ja opettelin tuntemaan tunteeni. Äitiä vaivaavat edelleen, ja kieltämättä olen miettinyt, että hänenkin oloaan saattaisi helpottaa, jos purkaisi vuosikymmenten surut, vihat ja pelot...
Maria Nordin on puoskari, häne väitteensä ovat puutaheinää eivätkä perustu millekään. Ajattelu tai tunteet sinänsä eivät aiheuta mitään.
MUTTA on totta, että pitkäaikaisina jatkuviin ahdistuksen tai stressin tunteisiin liittyy myös fyysisiä puolia (unettomuus ja sitä aiheutuvat hormonaaliset ja aineenvaihdunnan muutokset, kortisolihormonien tason nouse elimistössä, jne) ja ne voivat lsätä alttiutta sairauksien puhkeamiselle ta ivaikeuttaa niiden hoitoa. Mutta eivät ne yksinään aiheuta sairauksia. Eikä nitt' voi poistaa "hyväksymällä kehonsa" tai alkamalla ajatella positiivisesti, vaan ainoastaan poistamalla stressin lähde - sikäli kuin se nyt ylipäänsä on mahdollista, useinhan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä takuulla on! Itse "sain"autoimmuunisairaiden jo pikkualapsena narsistisessa/psykodissa, ja vaikka ei voisi koko sairautta siitä syyttääkään, niin takuulla jatkuva stressi, väk iva lta, syyllistämienn, raivon vastaanottaminen, alituinene pelko ja varuillaan ja valppaana oleminen ("taistele tai pakene"-tila, ja siitä ei pääse aikuisenakaan pois ja etenkin kun v äki val ta yhä jatkuu...)
Suomessa kiusataan valtavasti myös kouluissa, työpaikoilla jne. Sairasrtuttavat uhrinsa ja pahimmillaan elämä pilala uhrilla loppuiäksi:(Että kiitosta vaan!
Mulla täysin sama kokemus ja nyt autoimmuunisairaus ja elämä pilalla.
Kiitos vastauksista! Tämä ei liity Maria Nordiniin, en edes tiennyt, että hän puhuu tällaisia. Mutta tällaista kuulee muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Tämä ei liity Maria Nordiniin, en edes tiennyt, että hän puhuu tällaisia. Mutta tällaista kuulee muualtakin.
T. Ap
Minä itse.
Sitten aloin opetella pois ryönästä ja nykyään sanon ihan sujuvasti haista sinä