Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kodissasi liian vähän säilytystilaa?

Vierailija
08.11.2021 |

Tuntuu olevan vähän jokaisen ongelma. Omassa kodissani osa kaapeista on tyhjinä, kun säilytystilaa on vähän liikaakin.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on aina. Oli koti minkä kokoinen tahansa.

Miten teet tuon?

Vierailija
2/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytystilaa on kyllä. On vaan liian paljon turhaa tavaraa joka sen täyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on aina. Oli koti minkä kokoinen tahansa.

Miten teet tuon?

Omistamalla järkevän määrän tavaraa.

Ap

Vierailija
4/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko, että säilytystilaa on liikaa esimerkiksi vessassa mutta liian vähän keittiössä ja eteisessä. Uusi koti, joten menee hetki, kunnes vanhojen asukkaiden säilytysratkaisut on korvattu omilla.

Vierailija
5/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Muutettiin tänne 20 m2 pienemmästä asunnosta ja siinä oli enemmän säilytystilaa kuin tässä.

Vierailija
6/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuntui siltä, vaikka elin isommissa asunnoissa kuin tämä nykyinen. Ongelma helpottui sillä, että opettelin irti hamstraamisesta ja yksinkertaisesti heitin pois tai kierrätykseen kaiken, mitä en tarvitse. Tavaraa poistui jätesäkkikaupalla. Sittemmin olen myös pysynyt siinä periaatteessa, etten osta mitään ns. turhaa. Paljon mukavampi olla, kun kaapit ja hyllyt ja lattiat eivät tursua roinaa.

Vierailija
7/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sopivasti. En ole tavaran kasaaja, ja käyn säännöllisesti läpi kaappejani ja heitän turhaa tavaraa pois. En osta mitään mitä en oikeasti tarvitse, tai mitä minulla on jo. 

Vierailija
8/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 500 neliötä varastotilaa ja pihan takana toinen mokoma lisää.

Vierailija
9/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vuosi sitten miehen asuntoon, ja vaikka molemmat karsi suuret määrät kamoistaan, on säilytystilaa silti liian vähän meidän molempien tavaroille. Yritetään etsiä isompaa kämppää, mutta vielä ei ole sopivaa löytynyt, joten eletään sitten tavarapaljoudessa.

Vierailija
10/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama kuin ap:lla. Säilytystilaa on niin paljon, että monta kaappia on ihan tyhjillään. Ne, jotka valittavat säilytystilan puutteesta omistavat usein tolkuttoman määrän tarpeetonta tavaraa. Toki olen itsekin asunut yksiössä, jossa oli yksi ainoa kaappi. Se on sitten eri asia. 

Vierailija
11/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kodissa voi olla liian vähän säilytystilaa. Useissa kodeissa on vain liian paljon tavaraa.

Vierailija
12/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein erikoisemmille harrastusvälineille ei meinaa löytyä tilaa, mutta jossain keittiön kaapeissa on sitten paljon tyhjää. Tietty voisi laittaa harrastusvälineet vaatekaappiin ja vaatteet keittiöön, mutta epäkäytännöllistä sekin olisi.

Vierailija
13/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, just sopivasti. Iso varastohäkki kun löytyy niin se vetää vaikka kuinka paljon kamaa.

Vierailija
14/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama kuin ap:lla. Säilytystilaa on niin paljon, että monta kaappia on ihan tyhjillään. Ne, jotka valittavat säilytystilan puutteesta omistavat usein tolkuttoman määrän tarpeetonta tavaraa. Toki olen itsekin asunut yksiössä, jossa oli yksi ainoa kaappi. Se on sitten eri asia. 

Vai voisiko sittenkin olla, että toiset ihmiset tarvitsevat enemmän tavaraa kuin toiset? Ehkä he harrastavat urheilua tai retkeilyä, johon tarvitsevat erilaisia välineitä tai jalkineita? Ehkä he pitävät kirjoista, levyistä tai käsitöistä? Ehkä he ovat viehtyneet pienoismallien kokoamiseen tai nikkarointiin?

Vierailija
15/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, säilytys tilaa on vielä käyttämättäkin, kaappeja.

Asutaan kahdestaan 400 neliön talossa...

Vierailija
16/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meillä on kylmä varasto, lämmin autotalli, lämmin varasto, vaatehuone, runsaasti kaappeja ja lisäksi vielä arkkuja ja kirstuja.

Plus että pyrin aktiivisesti pitämään tavaramäärän järkevänä.

Vierailija
17/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan liikaa tavaraa. Hankkiuduin turhasta tavarasta eroon ja säilytystilaa riittää taas kaikelle tarpeelliselle.

Vierailija
18/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kodissa voi olla liian vähän säilytystilaa. Useissa kodeissa on vain liian paljon tavaraa.

Minulla on keittiön lisäksi 2 korkeaa kaappia, joissa pitäisi säilyttää vaatteet, harrastusvälineet, siivousvälineet, ulkovaatteet ja kaikki muu. Keittiössä ei ole yhtään korkeaa kaappia, eli esim. imuria, rikkalapiota tai moppia et sinne saa. Tämän lisäksi ei ole varastoa tai muuta. Kylppärissä on pesukoneen yläpuolella pyykkikaappi, mutta sekin todella korkealla, ei allaskaappia tai peilikaappia.

Asunto on uusi, en ymmärrä kuka tämän on suunnitellut, varmaan joku jolla ei ole mitään harrastuksia ja vain yksi vaatekerta ja pyyhe.

Vierailija
19/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai voisiko sittenkin olla, että toiset ihmiset tarvitsevat enemmän tavaraa kuin toiset? Ehkä he harrastavat urheilua tai retkeilyä, johon tarvitsevat erilaisia välineitä tai jalkineita? Ehkä he pitävät kirjoista, levyistä tai käsitöistä? Ehkä he ovat viehtyneet pienoismallien kokoamiseen tai nikkarointiin?

Aika harvoin kyse on tuollaisesta, koska harrastajat osaavat kyllä hommata sopivan määrän säilytystilaa harrastusvermeilleen. Säilytystilan puutteesta valittavat useimmiten ihan muut tyypit. Eli he, joilla olisi vara laittaa iso määrä tavaroistaan pois, mutta eivät vaan osaa luopua asioista. En ainakaan itse ole koskaan kuullut esim. äänilevyharrastajan valittavan, kun ei ole säilytystilaa tarpeeksi. Heillähän on seinät käytännössä vuorattu hyllyillä eli säilytystilalla. 

Vierailija
20/98 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin kyse on tuollaisesta, koska harrastajat osaavat kyllä hommata sopivan määrän säilytystilaa harrastusvermeilleen. Säilytystilan puutteesta valittavat useimmiten ihan muut tyypit. Eli he, joilla olisi vara laittaa iso määrä tavaroistaan pois, mutta eivät vaan osaa luopua asioista. En ainakaan itse ole koskaan kuullut esim. äänilevyharrastajan valittavan, kun ei ole säilytystilaa tarpeeksi. Heillähän on seinät käytännössä vuorattu hyllyillä eli säilytystilalla. 

No minä voin valittaa. Äänilevyjä on pitkä hylly minullakin. Lisäksi meitä asuu viisihenkinen perhe kolmiossa. Kaikilla lapsilla urheiluharrastuksia. Piirretään ja askarrellaan paljon. Koko ajan säilytystila loppu, vaikka kaikki tavara on tarpeeseen.