Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua pitkään jatkuneisiin univaikeuksiin

Vierailija
08.11.2021 |

Ongelmana jatkuva heräily muuten vain, ja jokaiseen pieneen ärsykkeeseen. Olen kaikki päivät rättiväsynyt ja väsymyksestä ja nopeasti tulevasta unesta huolimatta heräilen pitkin yötä oikeasti useita kertoja ja lopulta aamuyöstä herään niin ettei unta saa enää pisaraakaan.

Liikun säännöllisesti, syön hyvin, en käytä kofeiinia, kokeiltu vahvemmat melatoniinit ja mm ketipinor, rauhoittavat, luonnon yrttejä sun muita.

Mikä teillä on auttanut pahaan unettomuuteen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri on ehdottanut kun ketipinor ei auta? Sun pitäisi saada selville syy miksi heräilet. Uniklinikka?

Vierailija
2/3 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikko 20.

Mutta sitä ennen kolmen vuoden ajan yhtä helvettiä. Alkoi juurikin noin. Nukahdin kyllä ja nukuin 3-6 tuntia. Joskus kevyesti, joskus oikein hyvin. Mutta se herääminen 02-06 -välillä. Ja loppuyö sitten torkkuen. Sitten se vaihtui siihen, etten saanut nukahdettua, paitsi ehkä neljältä. Ja nukuin pari-kolme tuntia vain, koska pitäähän töissä käydä. Sellaista se oli. Kaikenlaista kokeilin, joko lääkärin määräyksestä tai omatoimisesti. Joskus oli parempia kausia mutta nekin harvoin. Raskauduttua olin rättiväsynyt. Ei ollut pahoinvointia eikä muutakaan vaivaa.

Mutta sitten yhtäkkiä, raskausviikolla 20 aloin nukkumaan. Ja voi että kun nukuinkin. Eka vuosi oli kyllä helppo, olihan heräämiseen ja valvomiseen ja väsymiseen niin tottunut ettei yöimetyksetkään tuntuneet enää missään.

Ketään terveydenhuollossa ei kiinnostanut väsymykseni eikä uniongelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkäri on ehdottanut kun ketipinor ei auta? Sun pitäisi saada selville syy miksi heräilet. Uniklinikka?

Ketipinorin jälkeen sain melatoniinit, ensimmäinen vain pahensi ongelmaa kun aloin nähdä kamalia painajaisia ja todentuntuisia harhoja. Jatkuvasti tuputetaan vain rauhoittumiskeinoja ja ruokavalio/liikunta-mallia, vaikka kaikki mahdolliset itsehoitokeinot olen kokeillut.

Mulla on 5-vuotias lapsi, joten mitään hirveän voimakkaita tipauttavia lääkkeitä en ole uskaltanut ottaa kokeiluun. Univaikeuksia on tosiaan ollut nuoresta saakka, mutta tuntuvat vain menevän pahemmaksi.

Mitenhän tuonne uniklinikalle voisi päästä..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi