Voileipäkakku kasvissyöjille, jitka syövät kyllä kalaa ja maitotuotteita
Haussa herkullinen voileipäkakun ohje, onko kukaan tehnyt?
Kommentit (12)
Aika useinhan niitä on saanut savulohesta ja/tai katkaravuista tehtynä.
Oot kyllä uusavuton jos et osaa surffata moista netistä.
Ja PS. se ei ole kasvissyöjä, joka syö kalaa.
Jos syävät kalaa niin laita myös kinkkua, tollaset on niitä mukamas kasvissyöjiä.
Kun se on niin pikku sievää olla olla joku vege.
Voit siis käyttää ihan tavallista kalavoipeipäkakkua, kunhan siinä ei ole liivatetta (ja jos henkilö ei syö kananmunaa, myöskään majoneesiä). Mätivoileipäkakku toimii tämmöisessä hyvin.
Kalaa ruokavaliossaan käyttäviä ei tule kutsua kasvissyöjiksi, oikaiskaa jos joku sellainen väittää näillä spekseillä olevansa. Näin vegetaristit ehkä joutuisivat harvemmin vastaamaan "kai kala tai kana käy?"-kysymyksiin.
Terveisin oikea kasvissyöjä
Mut kuka tajuaa, jos sanoo olevansa pescolactovegetaristi?
Eikä se maitokaan mikään kasvis ole.
No, netti on reseptejä pullollaan. Toki osaan googlata, mutta mistä noista resepteistä tietää. Toivoin, että jollakulla olisi tiedossa oikeasti tosi hyvä resepti.
Komppi, se ei ole mikään kasvissyöjä siinä tapauksessa. Sanokaa mieluummin että kana ja liha ei käy. Aina joutuu vastaamaan tyhmiin kysymyksiin, että kai sä edes kalaa syöt.
jos itse olen tehnyt kasvis- tai kalavoileipäkakun, olen käyttänyt ullanunelman reseptejä. Lohikakuista se, joka on toisella rivillä viimeinen ja kasvisvoileipäkakuista kreikkalainen.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:33"]Jos syävät kalaa niin laita myös kinkkua, tollaset on niitä mukamas kasvissyöjiä.
Kun se on niin pikku sievää olla olla joku vege.
[/quote]
Ei siinä mitään pientä tai sievää ole. Lihaton, kalallinen ruokavalio nyt vaan sopii parhaiten mulle terveydellisesti ja eettisesti. Täydellinen en ole, mutta on mulle eroa paljonkin siinä kalassa ja kinkussa. Itse ilmoitan ruokavalioni olevan lihaton, mutta kala käy, jos sitä jossakin kysytään.
No, mä ainakin tajuan jos joku sanoo olevansa pescolakto(ovo)vege.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:02"]No, mä ainakin tajuan jos joku sanoo olevansa pescolakto(ovo)vege.
[/quote]
No hyvä, kovin moni ei tajua. :) Olen sellainen, mutta aina kerron että en syö muuten lihaa mutta kala käy, mutta aika monesti muut ihmiset puhuttelevat kasvissyöjäksi. Se vaan on varsinkin vanhemmille ihmisille helpompi käsite, ja jostain syystä he haluavat mut jonkin "nimekkeen" alle laittaa. En ala "oikeiden" kasvissyöjien iloksi sukulaisille saarnaamaan eri käsitteistä, äidilleni olen asian selittänyt mutta silti olen aina vaan kasvissyöjä hänen mielestään.
Eli kalavoileipäkakku eikä kasvis?