Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia oireita läheisesi psykoosissa oli?

Vierailija
21.01.2015 |

miten ilmeni käytännössä? Mistä merkeistä huolestuit ensimmäiseksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkeutunut, masentuneen oloinen, ärtynyt. Myöhemmin alkoi puhua harhoistaan. Välillä naureskeli yksin.

Vierailija
2/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kuvitelmia äidillä aina oli. Kerran oli raamatun raakel ei saanut kutsua 2 päivään omalla nimellään, sitten alkoi mielisairaalassa pillerit tehota. Kerran odotti n 50v muka Jeesus lasta. Kerkesihän noita monenlaisia olemaan siinä 17v aikana kun kotona olin ja äiti siinä muutaman kerran oli mielisairaalassa psykoosejen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Kuvitteli, että hänet myrkytetään, kuuli seinien puhuvan, koki rakkaan ihmisensä viholliseksi, näki olemattomia, heitteli tavaroita.

Vierailija
4/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän juoksi pakoon helvettiä, jonka uskoi olevan irrallaan.

Vierailija
5/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:12"]

Kaikenlaisia kuvitelmia äidillä aina oli. Kerran oli raamatun raakel ei saanut kutsua 2 päivään omalla nimellään, sitten alkoi mielisairaalassa pillerit tehota. Kerran odotti n 50v muka Jeesus lasta. Kerkesihän noita monenlaisia olemaan siinä 17v aikana kun kotona olin ja äiti siinä muutaman kerran oli mielisairaalassa psykoosejen takia.

[/quote]

Miltä tuo kaikki tuntui silloin kun olit lapsi? Tajusitko sinä pienenä, mikä on sairautta?

Vierailija
6/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:16"]

[/quote]

Miltä tuo kaikki tuntui silloin kun olit lapsi? Tajusitko sinä pienenä, mikä on sairautta?

[/quote]

Pahaltahan se tuntui ja on muhun isot jäljet jättänyt. Mä jouduin tavallaan olemaan äidille äiti huolehtimaan monista asioista, parempi olisi jos olisin esim sijaisperheeseen päässyt.

Vierailija
7/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

Pahaltahan se tuntui ja on muhun isot jäljet jättänyt. Mä jouduin tavallaan olemaan äidille äiti huolehtimaan monista asioista, parempi olisi jos olisin esim sijaisperheeseen päässyt.

[/quote]

Kurja kuulla :( . Toivottavasti olet saanut sittemmin jotain tukea asian käsittelemiseksi.

Vierailija
8/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kurja kuulla :( . Toivottavasti olet saanut sittemmin jotain tukea asian käsittelemiseksi.

[/quote]

Olen mä käynyt psykologilla juttelemassa. Minusta mulla vaan ei ollut lapsuutta lainkaan. Surettaa kyllä lasten puolesta jotka joutuvat elämään vanhempien kanssa jotka kärsivät mielenterveysongelmista.

Vierailija
9/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?  Jos epäilet läheiselläsi psykoosioireita, googleta mieluummin. 

Vierailija
10/10 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:26"]

Miksi kysyt?  Jos epäilet läheiselläsi psykoosioireita, googleta mieluummin. 

[/quote]

Aikani kuluksi kyselen. Ei oireita lähipiirissä.