Miehet haluavat vain puhua itsestään ja omista asioistaan?
Ja kyllä,tämä on kärjistetty (hiukan). Ja koska en etsi naista, en pysty sanomaan naisten vastaavasta käytöksestä.
Mutta asiaan.
Siis olen ollut sinkkuna jo pidemmän aikaa ja on tullut juteltua enemmän tai vähemmän paljon erilaisten miesten kanssa deittiäpeissä ja puhelimessakin.
Se,mihin olen alkanut kiinnittää huomiota on, että ikävän usein miehet eivät käy dialogia vaan enemmän monologia.
He eivät välttämättä kysy mitään minusta, mitä ajattelen, mitä teen, eivät tartu keskusteluissa kertomiini asioihin (esim. vaikkapa jos kertoisin, että veli kuioli tai eka koira oli kukertavan kellertävä).
He tuntuvat pitävän puheita, luentoja, kertovat mitä tietävät.
olen vasta äskettäin herännyt siihen, että näitä miehiä on yllättävän paljon. Ja olen miettinyt, että onkohan tämä kuinka yleistä. Siis itsele ainakin tulee fiilis, että jos mies olisi oikeasti minusta kiinnostunut, hän kyselisi myös minun jutuistani.me kävisimme keskustelua, eikä niin että hän puhuu ja minun vastaukseni ovat kommentteja hänen asioihinsa eikä hän koskaan nappaa vastauksistani mitään, mihin tarttuisi tai mistä kyselisi lisää.
'Jos siis haluan pitää keskustelua yllä, joudun kyselemään heiltä heistä. Jos en kysy, ei keskustelua synny oikeastaan.
Kommentit (22)
Itse yritän jutella ihan yleisiä. Siis kysellä mieheltä mikä häntä kiinnostaa, miten elämässä menee jne. Jos vastaus on puhe tai monologi eikä mitään vastakyssäreitä, ei kyllä huikeasti kiinnosta jatkaa sellaisen kanssa juttelu.
Niin. Ainakaan itse en kaipaa miehen kanssa keskustelua akkainjutuista enkä edes yritä. Mutta puhutaan ajankohtaisista asioista, kirjoista, autoista, politiikasta, keksinnöistä, ilmiöistä jne. Se tunnepuhe mitä mieheltä kaipaan, on se että hän ilmaisee tunteensa minua kohtaan sekä edes joissain asioissa (omissaan) kertoo myös tunnepuolensa sitä kohtaan tyyliin odotan innolla mutta vähän epävarmana uutta työtä, olen ylpeä itsestäni kun, mua harmittaa kun jne. Ja kun minä olen surullinen, epävarma tai muuten lohdutuksen ja kosketuksen tarpeessa, se on saatavilla.