Auttakaa uusavutonta keittiössä
Olen 18v juuri omilleen muuttanut pullamössönuori, jolla ei ole juurikaan ruoanlaittotaitoa. :D Saisikos täältä neuvoja uusavuttomuuteeni? Eli ostin maustamatonta kanasuikaletta, millä se olisi järkevä maustaa, siis jotakin muuta kuin suolaa. Laitetaanko mausteet ennen uuniin laittamista? En ole provo, uusavuton vain :DD
Kommentit (14)
On olemassa ihan broilerimaustetta, jos haluat päästä helpolla. Mä laitan cyrrya, mustapippuria, sipulia, paprikamaustetta, nestemäistä soijaa, suolaa ja joskus valkosipuliakin.
Paistan suikaleet aina öljyssä paistinpannussa, en laita uuniin.
Kannattaako noita nyt edes uuniin laittaa, kuivuvat vain siellä. Paistinpannuun vähän öljyä ja suikaleet perään. Mausta curryllä, pippurilla ja jos haluat hienostella niin kurkumalla myös.
Jos tykkää, niin sinihomejuusto antaa mukavasti potkua.
Kiitos maustamisohjeista. Currya ja paprikaa löytyy maustekaapista, eli niillä taidan kokeilla. Paketissa oli 10 min paistoaika pannulla, paistatteko pidemmän aikaa? -ap
Riippuu lämpötilasta. Itse pidän levyn 9 lämmöllä ja n 10 paistan. Kanan väri muuttuu kypsyessä ja siitä tulee mureaa
Ei uusavuttomuudessa ole mitään hävettävää, jos haluaa oppia. Asia erikseen sitten sellaiset, jotka eivät halua opetella. Jopa tämmöinen miehenretale onnistui oppimaan laittamaan mielestään hyvää ruokaa. Tsemppiä. :) M28
Kiitos M28 :D Ehkäpä tästä kokkailusta ajan kanssa jotakin tulee -ap
Googleta reseptejä. Helposti löytyy mikä tahansa resepti
Ihana aloitus :) ihan tuli oma nuoruus ja eka oma kämppä mieleen. Kaikkea hyvää elämääsi!
Mä laitan levyn ensin täysille, öljyä sitä ennen tietysti pannulle. Kun on lämmennyt, laitan lihat pannulle ja hetken päästä alennan lämpöä ysistä seiskaan tai kuutosesta neloseen. Broilerit takertuvat toisiinsa, joten niitä kannattaa irrotella lastalla ja muutenkin liikutella pannulla. Sitten kun ovat kullan keltaisia, osa voi HIEMAN rusehtaa, on valmista.
Kiva, kun aloitukseeni vastataan täällä näin kivasti, eikä heti tuomita avuottomuuttani :D Tosi hyödyllisiä vinkkejä täällä, hyvä mieli tulee :) -ap
Kannattaa katsoa kotikokki.net. Siellä on selkokielisiä ohjeita ja haulla voi ettiä perushyviä reseptejä, joissa ei ole mitään kummempaa kikkailua :)
Ole tarkkana kanan kanssa. Halkaise vaikka joku isompi pala ja varmista, ettei punerra ja ole siis raakaa. Kyllä se siitä.
Ps on olemassa tosi tosi peruskeittokirjoja, joissa opetetaan ihan alusta kaikki eikä reseptit silti ole tylsiä.
Joo, mausteet ensin. Harjoittele rauhassa.
Opit vielä.