Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiasiaa

Vierailija
19.01.2015 |

Mies haluaa lapsemme kummeiksi saman pariskunna jotka ovat minun kummeja (äidin). Eli lapsella ja äidillä olisi samat kummit. Voiko niin tehdä? Ajatus tuntuu oudolle. Onko joku tehnyt niin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.

Vierailija
2/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun kummeilla ole lapsia mitä voisitte pyytää, ikään kuin myös kummisukupolvi vaihtuisi. Itse en pyytäisi kovin vanhoja ihmisiä kummeiksi, se on nuorten/nuorten aikuisten tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sun mies haluaa sun kummit teidän lapselle? Eikö hänen pitäisi mieluummin haluta hänen omat kumminsa teidän lapselle? Kuulostaa kyllä pikkasen oudolta enkä ole kuullut kenenkään tehneen noin.
Jos tilanne tuntuu susta oudolta, niin ette tietenkään pyydä heitä.

Vierailija
4/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on teini-ikäiset lapset, en vaan ole niin läheinen heidän kanssaan. Omien kummien kanssa ollaan paljonkin tekemisissä. Ja ikää heillä 40+.

Ap

Vierailija
5/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen en ota kantaa voiko noin tehdä, toisaalta miksei voisi. Mutta kyllä musta ainakin tuntuis todella oudolle tommonen :o

Vierailija
6/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki. Mutta mitä sinä haluat?

jos et halua niitä samoja, niin sano se! Mitä sinä toivot? Keitä muita olette miettineet.

kyllähän sun kummit voi lapsenne kanssa olla muutenkin tekemisissä, vaikkei olis kummeja.

Vierailija
7/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nähtävästi saanut hyvän kristillisen kasvatuksen ja miehesi haluaa lapsillenne yhtä hyvän. Etenkin jos on kovin maalliset sukulaiset ja tuttavat, niin kannattaa todellakin tuo hengellinen kasvatus antaa ihmisille jotka siihen kykenevät, eikä millekkään kirkkoon kuuluville ateisteille.

Vierailija
8/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välikommenttina sanoisin, että kummin vastuuta ei kannata antaa kovinkaan nuorille (teini-ikäisille). Minua pyydettiin serkkuni kummiksi 15-vuotiaana, ja koen sen olleen todella huono päätös. Minulla ei ole ollut mitään resursseja (=rahaa) viettää aikaa kummipoikani kanssa, koska en ole pystynyt ostamaan junalippuja toiselle puolelle Suomea kuin harvoin, minkä lisäksi minulla ei ole ollut mahdollisuuksia pyytää kummipoikaa minun luokseni juurikin rahanpuutteen vuoksi.

Koska lahjat eivät ole tärkein asia kummiudessa, en puhu niistä sen enempää, vaikka itseäni onkin harmittanut se, että muistamiseni ovat olleet aika surkeita.

Lisäksi erosin kirkosta ollessani 18-vuotias, eli kummipoikani ei ole saanut minulta minkään sortin kristillistä kasvatusta, joten kummiuteni on ollut senkin osalta vain yksi hailee.. :/

Kannattaa siis valita kummiksi henkilö, jolla on resursseja toteuttaa kummin velvollisuuksia (kristillinen kasvatus ensisijaisena), jotta siitä suhteesta olisi molemmin puolin iloa ja hyötyä. :)

Vierailija
9/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein itsekään tiedä vielä mitä tahdon. Ajatus samoista kummeista tuntui aluksi hölmöltä.

Olemme kummieni kanssa melko läheisiä ja paljon tekemisissä. Ehkä mieheni ajatteli heidän ainakin pysyvän lapsen elämässä. Toisaalta niin on joka tapauksessa vaikka he eivät olisikaan kummeja.
Lapsi syntyy vasta parin kuukauden päästä joten miettimisaikaa on vielä.
Ap

Vierailija
10/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja nuorimmalla lapsellani on sama kummi. Kummi on isäni veli siis minun setäni. Maailman ihanin tyyppi ja vaimoineen mitä paras kummi lapselleni. Miksi ihmeessä ei voisi olla sama kummi? Minä ainakin haluan kummiksi lapselleni ihanan ihmisen, iästä tai useasta kummiudesta huolimatta

Vierailija
11/11 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:14"]

Minulla ja nuorimmalla lapsellani on sama kummi. Kummi on isäni veli siis minun setäni. Maailman ihanin tyyppi ja vaimoineen mitä paras kummi lapselleni. Miksi ihmeessä ei voisi olla sama kummi? Minä ainakin haluan kummiksi lapselleni ihanan ihmisen, iästä tai useasta kummiudesta huolimatta

[/quote]

Ei useampi kummilapsi mitään haittaa, kunhan ikäero ei ole älyttömän iso. Voi olla hankala rajumpia juttuja selittää raamatusta, jos on ihan pieniä ja teini-ikäisiä kummilapsia.