Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkiä lenkkejä lapsesi jaksaa tehdä ja ikä

Vierailija
19.01.2015 |

Minulle on tullut kyseenalaistusta harrastuksistamme.Siksi kysyn.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Näkisinpä sen 2-vuotiaan, joka "lenkkeilee" edes kilometrin, siis reipasta kävelyä. Tietenkin, jos aikuinen on rapakunnossa, niin voivat yhdessä hikoilla:D

Itselläni ei ainakaan kärsivällisyys riitä odottelemaan sitä hissukseen kävelijää, joka keräilee matkalta kiviä ja mankuu välillä, jos taitamme yhdessä yli kilometrin matkaa.. Koen tärkeämmäksi pitää oma kuntoani yllä(juoksen n5km:n matkoja päivittäin, aika 20min), kuin käveleskellä hissukseen taaperon kanssa jolla ei ole mitään mielenkiintoa asiaan. Huhhuh.

Pakottamalla tylsään käveleskelyyn viet lapsen viimeisenkin mielenkiinnon liikuntaan.

Vierailija
22/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3v ja 4v lapset jaksaa kohtuudella kävellä noin 2km. Sen jälkeen pitäisi päästä leikkimään ja juoksentelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:25"]Joopa joo. Näkisinpä sen 2-vuotiaan, joka "lenkkeilee" edes kilometrin, siis reipasta kävelyä. Tietenkin, jos aikuinen on rapakunnossa, niin voivat yhdessä hikoilla:D

Itselläni ei ainakaan kärsivällisyys riitä odottelemaan sitä hissukseen kävelijää, joka keräilee matkalta kiviä ja mankuu välillä, jos taitamme yhdessä yli kilometrin matkaa.. Koen tärkeämmäksi pitää oma kuntoani yllä(juoksen n5km:n matkoja päivittäin, aika 20min), kuin käveleskellä hissukseen taaperon kanssa jolla ei ole mitään mielenkiintoa asiaan. Huhhuh.

Pakottamalla tylsään käveleskelyyn viet lapsen viimeisenkin mielenkiinnon liikuntaan.
[/quote]

Mun 8v juoksee kevyesti yli 10km.Minä en pysy perässä.Yhteiset lenkit on 7-8km.Hän lähtisi perään toiselle.

Vierailija
24/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7km ja lapsi 5v. Tarhamatka ja ei ole autoa. Reippaasti kävellään, päivässä 14km

Vierailija
25/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotias tyttö, jos on mielenkiintoista niin jaksaa kävellä ainakin 6-7 kilometriä. Siis kävelyä hissukseen metsässä, shoppailu- ja nähtävyyskierros kaupungilla lomareissulla.. Ihan lenkkiä ilman sen kummempaa ohjelmaa ehkä 2 kilometriä. Eikä siinä ole siis kysymys fyysisestä, vaan psyykkisestä jaksamisesta.

9-vuotias poika ei tykkää metsälenkeistä ja kyllästyy lomamatkallakin kaupungilla kävelyyn ennen pikkusiskoa, mutta jaksaa kyllä hölkätä kestävyysjuoksua tai intervallitreeniä ilman taukoja viitisen kilometriä.

Vierailija
26/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v3kk jaksaa hyvin käydä postilaatikolla, matkaa tulee noin kilometri.

Vierailija
27/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9-vuotias juoksee autojen ja junien perässä täysillä joskus viisikin kilometriä.

Vierailija
28/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:48"]Meidän 9-vuotias juoksee autojen ja junien perässä täysillä joskus viisikin kilometriä.
[/quote]
9-vuotiasta koiraanneko tarkoitat?

Vierailija
29/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus harvoin saan lenkille mukaani, jaksaa juosta 1,5-2 km, loput kävellään. On 10 v. kilpauimari ja jaksaa kuitenkin harkoissa UIDA sen 2 km kevyesti :D

Vierailija
30/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias kävelee n. kilometrin lenkin muutaman kerran viikossa. Hitto että se kestää kauan mutta ainakin on oppinut kävelemään hyvin.

Vierailija
31/34 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v kävelee n. 10km (2-3 tuntia) kerrallaan, mutta tämä vaatii kyllä jo mielenkiintoista katseltavaa, tylsemmät maisemat ja into loppuu jo muutaman kilometrin jälkeen. Fyysisesti lapset jaksaa yllättävän paljon, enemmän se jaksamisen loppuminen on sitä, että ei enää huvita tai on tylsää. Askelmittarin kanssa olen joskus seurannut liikkumista, eikä siihen päivämatkaan ihan kaikki aikuiset pysty mitä päiväkoti-ikäiset tekevät ilman minkäänlaista lenkkeilyä (yli 20km päivittäin).

Vierailija
32/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow oon 11 oon tehny 5km lenkkejä nyt viikon.

Vierailija
33/34 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow oon 11 oon tehny 5km lenkkejä nyt viikon.

Vierailija
34/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 12v ja mun pisin lenkki on 12.29km..

Kaverin kanssa on se kiva kulkea 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme