Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni on outo

Vierailija
18.01.2015 |

Hei,

siskoni on tullut vielä oudommaksi kuin se on ollut, koko elämänsä. Saatuaan ensimmäisen lapsensa vuosi sitten hän on vetäytynyt täysin kotiinsa ilman mitään kontaktia ulkomaailmaan paitsi vanhempiini. Sillä ei ole yhtään ystävää, ei harrastuksia eikä mitään. Viettää koko aikansa sisällä, kesät talvet. Vanhempani ravaavat siellä joka toinen viikko, ja siskoni perhe taas vanhemmillani joka toinen viikko. Koko tällä porukalla on enemmän tai vähemmän mielenterveydellisiä ongelmia; läheisriippuvuutta, bipolaarista oireita, paniikkihäiriötä jne.

Nyt siskoni ei enää vastaa puheluihini tai tekstareihin, ja olen todella huolissani siitä, ja hieman huolissani mitä se voisi tehdä itselleen tai lapselleen kun sen mies on töissä. Mitäköhän pitäisi tehdä, vanhempani eivät pysty tekemään mitään kun ovat hieman saamattomia, samoin kuin siskon mies. Asiahan ei minulle suoranaisesti kuulu, mutta kyllähän tuo hieman vaivaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kyllästynyt siihen sinuun ja tuohon teet muista ihmisistä tuomiota.
Mutta onneksi siskollasi on vanhempiensa kanssa hyvät välit!

Vierailija
2/3 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene käymään hänen luonaan? Mä alkaisin kans ihan kellekään kertomatta hakeutua sijaisperhekoulutukseen. Ihan vaan, että sut olis todettu hyväksi sijaisperheeksi siltä varalta että sun siskon lapset jossain vaiheessa huostaanotetaan, koska se on ihan mahdollista, jos ongelmat mene pahoiksi. silloin on mahis että saat lapset itselleesi hoitoon eikä joudu mihinkään vieraaseen perheeseen. Mun tutun sisko on alkoholisti ja kun asiat alkoi mennä huonompaan teki näin. Toki koitti saada siskoaan myöa kuville, mutta kun ei siitä mitään tullut, hänen poikansa huostaanotettiin. Onneksi sitten sijoitettiin tämän tutun luo ja nykyään on itseasiassa ihan adoptoitu, kun sisko itsekin totesi ettei enää ole kykenevä vnhemmaksi. Näkee kuitenkin poikaansa enemmän kuin jos tämä olisi sijaisperheess, joka tuntematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois kiva, jos se suhde olisi hyvä, mutta kun se perustuu läheisriippuvuuteen ja pelkoihin, niin ei se nyt kovin hyvä ole. Neljä henkisesti sairasta ihmistä pyörii keskenään, melkein ilman mitään kontaktia muihin ihmisiin. Näkee, kun ne voivat todella pahoin, jutut on ihan pimeitä. Mua vaan kauhistuttaa mitä näille käy, ja minkälainen siitä pienestä lapsesta tulee kun se joutuu tuollaiisessa ilmapiirissä kasvamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi