Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaako joku tulkita uneni?

Vierailija
18.01.2015 |

Näin viime yönä outoa unta, jossa istuin junassa matkalla jonnekin. Ulkona oli aivan pimeää, ja junan ikkunoista näkyi pelkkää sysimustaa tyhjyyttä. Junassa sisällä taas oli kirkas mutta likaisensävyinen valaistus, ja ympärilläni istui paljon ihmisiä.

Asemalla vaunuun nousi yllättäen joukko lipuntarkastajia. Ovien sulkeuduttua ja junan lähdettyä uudestaan liikkeelle ilmoittivat tarkastajat kuuluvalla äänellä: "Matkalippujen tarkastus!". Istuin itse vaunun keskivaiheilla, ja tarkastajat aloittivat lippujen tarkastamisen vaunun etuosasta. Melkein heti eräs vähävaraisen oloinen matkustaja vaunun etuosassa jäi kiinni liputtomuudesta, ja määrätietoisin ottein tarkastajat piirittivät hänet ja alkoivat kovistella häntä hyvin aggressiiviseen tyyliin. Kuulin, että tarkastajat vaativat häneltä välitöntä maksua käteisellä, ja että tuo ihmisparka yritti hätääntyneesti selittää, ettei hänellä ole rahaa. Matkustajan selittelyt tuntuivat saavan tarkastajista yhden - ilmeisesti ryhmän johtajan - raivon valtaan, ja pian hän alkoi karjua matkustajalle uhkauksia ja solvauksia naama punoittaen.

Kukaan junassa ei tuntunut reagoivan tarkastajien käytökseen millään tavalla - kaikki käyttäytyivät kuin mitään ihmeellistä ei olisi meneillään. Itse sitävastoin tunsin suurta myötätuntoa tuota vähävaraista ihmispoloa kohtaan, ymmärtäen täysin hänen epätoivonsa. Mietin jo, pitäisikö minun mennä puolustamaan häntä, sillä tarkastajien uhkaava käytös tuntui minusta täysin kohtuuttomalta, suorastaan raakalaismaiselta. Olin jo melkein nousemassa paikaltani, kun yhtäkkiä tajusin jotain, mikä sai minut jähmettymään aloilleni kauhistuneena: oma kuukausilippuni oli juuri mennyt vanhaksi, enkä ollut muistanut uusia sitä!

Samassa seurasi tapahtumien ketju, joka vain lisäsi kauhuani entisestään: Lipuntarkastajat katsoivat toisiaan hetken merkitsevästi, sanomatta sanaakaan, minkä jälkeen yksi tarkastajista avasi laukkunsa ja otti sieltä esiin sähkölamauttimen! Hän ojensi laitteen tarkastajaryhmän johtajalle, joka otti sen vastaan hyväksyvästi nyökäten. Sitten tämä kumartui liputonta matkustajaa kohti lamautin kädessä, ja karjaisi tälle: "Nyt jos et heti paikalla maksa, niin sinun käy todella huonosti!" Sanojaan tehostaakseen tarkastaja painoi sähkölamauttimen liipaisimesta, jolloin sähkökipinät räiskähtelivät laitteesta työntyvien elektrodien välillä. Välittömästi tunsin vartalossani räjähtävän kivun, jonka seurauksena olin vähällä huutaa. Vain vaivoin sain pidettyä itseni kurissa. Ja heti kun lipuntarkastaja päästi irti sähkölamauttimen liipaisimesta, niin kipukin lakkasi.

Tässä vaiheessa minut valtasi täydellinen pakokauhu. Tajusin, että pian joutuisin itse ihan samanlaisen käsittelyn kohteeksi kuin tuo vähävarainen matkustaja. En pystynyt enää ajattelemaan mitään muuta kuin että minun on päästävä ulos tuosta junasta, keinolla millä hyvänsä. Tämän seurauksena sitten heräsin.

- - -

Minkäslaisia päätelmiä tai tulkintoja tuon unen perusteella voisi tehdä? :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että et koe olevasi kontrollissa elämässäsi. Joku muu ohjaa sinua kohti tulevaa, etkä halua tai ole kiinnostunut muuttamaan asiaa. Tukahdutat persoonasi puolia melko aggressiivisesti. Onko odotettavissa jokainenn iso elämänmuutos, jossa koet olevasi voimaton?

Vierailija
2/6 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kannattaa ehdottaa kässäriksi johonkin low budjet -lyhytelokuvaan. Iskee helsinkiläiseen hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tavoittelemassa jotain, mihin sinulla ei omasta mielestäsi ole oikeutta.

Vierailija
4/6 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, voisiko tuo uni olla jollain tavoin jopa enteellinen..? Yhteiskunnan arvot ovat kaikin tavoin kovenemassa, enkä pitäisi sitä kovinkaan kaukaahaettuna, että lipuntarkastajat voisivat tulevaisuudessa kantaa mukanaan sähkölamauttimia (esim. pakenevien liputtomien matkustajien pysäyttämiseksi). Onhan heillä jo nykyäänkin pippurisumutteet, eikä niitä ole aina käytetty välttämättä pelkkään itsepuolustukseen...

Vierailija
5/6 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kultaseni, mutta en osaa (sanoa). 

-Mies 29v-

Vierailija
6/6 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto