Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikäköhän vaivaa äitini vanhaa kissatyttöä?

Vierailija
17.01.2015 |

Kissa alkanut valvottamaan viimeisen kuukauden ajan. Herää joka aamuyö kahden pintaa ja alkaa vaeltamaan ja maukumaan ympäri asunnon. Välillä ravaa matot rullalla kun saa hepuleita.
Jatkaa levotonta käytöstään yleensä niin pitkään, että äitini nousee 5-6 välillä ylös.
Kun on saanut äitini pystyyn, kissa syö ja käy nukkumaan. Päivät käyttäytyy täysin normaalisti ja ruokahalu ihan hyvä.
Kissa 14v ja leikattu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa siis tarjottu kisulle yöllä kun epäilty olevan nälissään, mutta ei syö tosiaan kun vasta sitten muutaman tunnin riehuttuaan.

Vierailija
2/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tuo vaaralliselta kuulosta, jos kisu syö ja tekee tarpeensa yms muuten käyttäytyy normaalisti. Varmuuden vuoksi ainakin itse kysyisin asiaa vielä eläinlääkäriltä, kun ei kissa mikään tyttönen enää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaah, veikkaisin että on tylsistynyt ja kaipaa seuraa.

Vierailija
4/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäkää ruokaa yöksi lautaselle,niin voi sitten syödä kun nälkä yllättää.

Vierailija
5/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoille voi tulla dementia ihan niin kuin ihmisillekin. Myös kuulon huononeminen voi aiheuttaa levottomuutta ja äänekkyyttä. Ensiapuna yrittäisin leikittää kissaa enemmän päivällä, jospa se sitten olisi yöllä väsyneempi.

Vierailija
6/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:06"]

Kissoille voi tulla dementia ihan niin kuin ihmisillekin. Myös kuulon huononeminen voi aiheuttaa levottomuutta ja äänekkyyttä.

[/quote]

Kyllä. Ehkä 14-vuotiaan kissan kanssa kannattaisi tehdä eläinlääkärin  kanssa "eläkeläis"-tarkastus. Kuulon heikkeneminen ei silti tarkoita elämän laadun heikkenemistä, mutta käytökseen toki vaikuttaa, kuten ihmisilläkin.

Vierailija
7/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitänyt tuota kissan yöllistä riekkumista normaalina kissan käytöksenä. Yöeläimiähän ne ovatkin. Minun kissani antaa mun kuitenkin nukkua, mitä nyt pari kertaa porhaltaa ylitseni. Usein tuo matot rullalle ravaaminen tarkoittaa, että se pian ulostaa.

Uskomatonta muuten, kuinka kovan äänen tuollainen pieni pehmoeläin saa aikaan, kun ravaa oikein kunnolla. Olen iloinen, ettei alapuolellani asu ketään.

Vierailija
8/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta saa usein kissat huutelemaan äänekkäästikin. Se on myös yleinen vanhenevien kissojen vaiva. Googleta kissan kilpirauhasen liikatoiminta ja katso, sopivatko oireet. 

Vierailija
9/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementiaa. Meilläkin on vanhuskissa, 14v., ja toisinaan öisin mouruaa ja kulkee edestakaisin. Meillä on laitettu pistorasioihin noita pieniä valoja. Ääää, en nyt tiedä niiden oikeaa nimeä, mutta siis pistorasiaan ja sitten siihen syttyy valo (lastenhuoneisiin usein hankitaan noita). Jotkut on hämäräkytkimellä (syttyvät vain öisin). Kissahan ei näe täysin pimeässä, varsinkaan vanha kissa.

Suosittelen myöskin osaltani kissalle eläinlääkärin vuositarkastusta. Meidän vanhuksella on munuais-maksavikaa. Ei ollut oireita mutta eläinlääkäri sanoi että näin vanhalta kissalta kannattaisi tarkistaa nuo munuais-maksa -arvot. Niin vain löytyi "alkavaa" munuaisten ja maksan vajaatoimintaa. Nyt kissa on erityisruokavaliolla ja eläinlääkärin mukaan elinvuosia on vielä monta edessä, kun huomattiin niin ajoissa.

Vierailija
10/10 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

<<<Saman kokemuksen jaan: vanhusta pitää vähän jeesata ja tsekkailla eläinlääkärin säännöllisesti. Meillä 13-vuotiaat siskokset, hyvässä "iskussa" yhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän