Onko nuori suomalainen mies yhteiskunnan alinta kastia?
Yliopistossa olen nyt viimeisinä vuosina huomannut, että suurin osa niistä, jotka eivät saaneet kesätyötä, oli poikia/miehiä. Varsinkin kauniilla tytöillä oli AINA kesätyöpaikka, vaikka koulumenestys ei ollut hyvä. Usein myös "omalta alalta". Jotenkin jäi fiilis, että työttömyys oli enemmän miesten juttu.
En ole ikinä tavannut kaunista työtöntä naista. Mutta hyvännäköisiä työttämiä poiki löytyy paljon.
Kommentit (4)
Lihaa syövä suomalainen valkoihoinen heteromies on kyllä aika lähellä alinta kastia tässä yhteiskunnassa. Voisitko harkita vaikka kasvissyöntiä, jos homoilu ei kiinnosta?
Matalan kynnyksen asiakaspalvelutyötä naisen on kyllä todella helppo saada jo alaikäisenä. Työpaikasta riippuen tarjolla voi olla muhkeita tippejä. Jatkuva sukupuolinen ihailu pitää mielen virkeänä, kun taas miehen pitää taistella rippeistä.
-Mies 29v-
itse olen huomannut ihan saman asian, tosin en opiskele yliopistossa vaan ammattikoulussa. Mun luokalla jätkät on paljon parempia opiskelijoita kuin tytöt, mutta esim. viime kesänä mun luokalla olevista jätkistä vain kaksi oli töissä! tytöistä kahdeksan.
Luokalla on yhteensä 20oppilasta, tyttöjä 9 ja poikia 11 ja oikeesti jätkät on parempia... mut huomaa jo siinäkin että työssäoppimispaikankin löytäminen on miespuolisille vaikeampaa
ja voin kertoa sellaisen, et yks jätkä yritti päästä työssäoppimaan erääseen firmaan, mutta sai kieltävän vastauksen kun on työntekijöistä pula niin harjoittelijaa ei pystyisi opastamaan kunnolla :/
no sit ku yks tyttö soitti samaan firmaan ja kysyi harjottelupaikkaa niin pääsi sinne! Tosin se ei tiennyt että luokkatoveri oli jo kysynyt, tuli ilmi vasta harjottelujakson päätyttyä kun piti antaa muulle ryhmälle palautetta omasta top-jaksosta ja siitä firmasta muutoinkin "mikä oli hyvää" ja "huonoa" jne.
Jaa.