Muusikot! Millä hinnalla lähdet keikalle? Onko yritetty saada paikalle alihintaan/juomapalkalla?
Teen omiin havaintoihin perustuvaa tutkimusta että muusikot pitäisi saada juhliin esiintymään mahdollisimman halvalla, jopa juhannuksena omalle terassille pelkällä juomapalkalla. Mistä summasta olisitte tyytyväisiä? Otetaan huomioon kaikki harjoittelutunnit keikkaa varten, sanojen opettelemiset sekä esiintymisen vaiva+ matkakulut. Mun mielestä kenenkään ei pitäisi lähteä keikalle hyväntekeväisyydestä tai alihinnalla. Kyllä hyvin tehdystä keikasta pitäisi saada kunnon korvaus niin että jää hyvä mieli ja että se olisi kaiken vaivan arvoista. Mitä mieltä olette?
Kommentit (6)
Noh, mulla lista hinnoista. Yhden kappaleen soitto maksaa noin kuuskymppiä, Teoston alaisista kappaleista tulee lisämaksua ja tietyn matkan jälkeen kilometrikorvaukset. Ylimääräisestä odottamisesta turhaan (esim häissä aikataulu venyy ja paukkuu) pitkän aikaa rapsahtaa pieni lisämaksu. Parikymmentä opiskeluvuotta ei oo ilmaista ja oon aika edullisesta päästä vielä. Klassinen muusikko.
Ja edellinen lisää, että kyllä näitä juomapalkkakoijareita riittää. Niihin ei vaan saa haksahtaa.
Nuorena opiskelijana oli ok, ei enää nykyään ammattilaisena.
Olen pitkän linjan harrastajana miettinyt samaa. Harrastajana voi käydä tekemässä tuollaisia naurettavia keikkoja, vaikka silloinkin saa joskus rahaa, mutta kyllä ammattilaisen pitäisi aina saada asiallinen korvaus. Mutta minusta tuntuu, ettei ammattilainen lähdekään ihan millaiselle keikalle tahansa.
Viuluni vaikenee, alle 200€/kappale hinnalla.
Heitin kitaran nuotioon ja menin oikeisiin töihin.