Haluaisin psykologiksi mitä pitää ottaa huomioon?
Kommentit (10)
Opintoihin on erittäin vaikea päästä. Pitää osata esim. tilastomatematiikkaa jolla ei ole paljonkaan hyötyä itse työn kannalta, mutta sillä yritetään saada sisäänpääsy helpommaksi pojille.
Ei ole olemassa yhtä psykologin työtä. Ilmeisesti tarkoitat kliinisen psykologin työtä, jossa otetaan vastaan asiakkaita ja kuunnellaan heidän murheitaan.
Asiakkaiden kohtaamista harjoitellaan yliopiston kursseilla ja harjoittelussa perusteellisesti. Työpaikoilla on käytössä työnohjaus, jossa voi purkaa omaa mieltä kalvamaan jääneitä asiakastapauksia. Niitä ei saa jäädä pyörittelemään itse.
Psykologi voi toimia monessa muussakin työssä. Esimerkiksi valmentajana työelämässä tai rekrytointifirmassa ja mainostoimistossa tai pelituotannossa kertomassa miten ihmiset koukuttuvat tuotteeseen.
Psykologia on todella suosittu ala ja sitä on vaikea päästä lukemaan, mutta hyvällä yo-todistuksella onnistuu helposti. Pääsykokeissa ei ole enää tilastomatikkaa, mutta ovat haastavat muulla tavalla.
Jos jaksat kuunnella ihmisten valitusta, siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa yhtä psykologin työtä. Ilmeisesti tarkoitat kliinisen psykologin työtä, jossa otetaan vastaan asiakkaita ja kuunnellaan heidän murheitaan.
Asiakkaiden kohtaamista harjoitellaan yliopiston kursseilla ja harjoittelussa perusteellisesti. Työpaikoilla on käytössä työnohjaus, jossa voi purkaa omaa mieltä kalvamaan jääneitä asiakastapauksia. Niitä ei saa jäädä pyörittelemään itse.
Psykologi voi toimia monessa muussakin työssä. Esimerkiksi valmentajana työelämässä tai rekrytointifirmassa ja mainostoimistossa tai pelituotannossa kertomassa miten ihmiset koukuttuvat tuotteeseen.
Psykologia on todella suosittu ala ja sitä on vaikea päästä lukemaan, mutta hyvällä yo-todistuksella onnistuu helposti. Pääsykokeissa ei ole enää tilastomatikkaa, mutta ovat haastavat muulla tavalla.
Onko tilastomatematiikka todella pudonnut pois pääsykokeista? Aiemmin sitä oli 1/3 materiaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tilastomatematiikka todella pudonnut pois pääsykokeista? Aiemmin sitä oli 1/3 materiaalista.
On. Todistusvalinnalla tulevat eivät tilastoa osaa, joten se joudutaan opettamaan alkeiskurssista lähtien, kun on päässyt sisälle.
En astuisi jalallani sellaisen psykologin vastaanotolle, joka kirjoittaa noin.
Sinun pitää itse olla henkisesti terve, eli kenellekään ahdistuvalle tai muille mt-ongelmista kärsiville ala ei sovi. Opiskelemaan on vaikeaa päästä.
Tsemppiä!
Sellaisia, joita sulla ei ole. Kiitettävä lukion päästötodistus nimittäin.
Kestää jättää työasiat työpaikalle. Käyttää matemaattis-loogisia ajatusrakennelmia myös vapaa-ajallaan. Kivittää ihmisiä päässään jaksaakseen kuunnella taas kerran, miten vaikeaa on jaksaa kuntouttavassa tupakkataukoon asti.
Sellainen, joka osaa muodostaa virkkeitä.