Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Armeijassa annettavat rokotteet alokkaille

Vierailija
04.11.2021 |

Kurkkumätä, jäykkäkouristus, hinkuyskä, tuhkarokko, sikotauti, vihurirokko, aivokalvontulehdus, influenssa.
Joko on ohjelmassa koronarokotus? Ei silloin kyselty halukkuutta rokotuksiin. Jonossa mentiin olkapäät paljaina. Ja piikkejä tuli molemmin puolin. En tiedä mitä kieltäytymisestä seurasi. Ehkä maitojunalla kotiin kasvamaan.
T. res.ltn.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

UudJPssä joutui herkästi päävartioon. Komppanian päällikkö sitten antoi käskyn onko alokkaasta inttiin.  Jotkut viisastuivat ja muutamat lähetettiin kotiin.

Vierailija
2/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin sanonut että mikä siinä on kun nyt on hirveä ulina rokotteista, mutta ennen vanhaan pojille tökittiin neljäkin piikkiä persauksiin enkä ainakaan minä edes tiennyt mitä ne on. Ei kyselty että haluatko, vaan ne piikit annettiin ja sillä selvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ajan. Minulle säännöt ja käskyt sopivat.  Jo palveluksen aloittamista seuraavana päivänä kaksi alokasta passitettiin kotiin.  Olivat heti kättelyssä kelpaamatonta ainesta. 

Vierailija
4/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi verrata perinteisiä rokotteita tähän uuteen, jonkinverran suojaa tarjoavaan pistokseen. Joka kaikenlisäksi on riski nimenomaan nuorille miehille. Toki jos valtio haluaa vammauttaa kokonaisen ikäluokan miehiä, niin siitä vaan.

Vierailija
5/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi verrata perinteisiä rokotteita tähän uuteen, jonkinverran suojaa tarjoavaan pistokseen. Joka kaikenlisäksi on riski nimenomaan nuorille miehille. Toki jos valtio haluaa vammauttaa kokonaisen ikäluokan miehiä, niin siitä vaan.

terveisin tiede mies

Vierailija
6/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivareita pidettiin tosi luusereina. Tositilanteessa ei voinut luottaa.

Vierailija
7/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siviilipalveluskin on monille totaalikieltäytyjille myrkkyä.

Vierailija
8/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sotilaspassissa pitkä luettelo muka saaduista rokotteista, vaikka en saanut muistaakseni kuin kole rokotusta kerralla. Muina rokotuspäivinä olin poissa joukko-osastostani ja jäin siis ilman niitä rokotteita, Ripä tuota tosin ole ollut rokotuksilla ehkäistäviä tautejakaan. Onni on potkinut minua muutenkin läpi elämäni "huopasyylingit" jalassaan.

Vierailija
9/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oli massatuotantolinjahommaa, miehet jonossa käsivarret paljaina rokotettavaksi, kummallakin puolella rokottajat. Näin vuonna 1994. Siinä sai tosin myös MPR -rokotteen, joka ilmeisesti mm. minun ikäisillä on ollut vähän epävarmaa, onko saatu vai ei. (1965 - 1975 syntyneet, itse vuodelta 1974).

Vierailija
10/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kansalaispalkkaa nauttimaan!

T. kokenut

Vierailija
11/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä naiset sitten saa nuo rokotteet? Minä en saanut missään, joskus sitten jossain työhöntulotarkastuksessa sain jotain rokotteita, olin jo ainakin 25v. Peruskoulussa oli edelliset.

Vierailija
12/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te aivottomat lampaat ilmeisesti söisitte vaikka hevosen paskaa, jos joku auktoriteetti käskisi 🥴

Vierailija
13/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun varusmiehet on niin sairaita. Syytetään stressiä, unirytmin muutosta ja sisäilmaongelmia.

Onkohan naisten kutsunnoissakin rokotukset?

Jos naiset sairastuvat kutsuntojen jälkeen samalla lailla vaikka eivät edes mene armeijaan on aika vaikea syyttää sisäilmaongelmia.

Vierailija
14/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikit saatu intissä. Sujui nikottelematta. Kelpoisuus PrE. 

Vierailija
15/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te aivottomat lampaat ilmeisesti söisitte vaikka hevosen paskaa, jos joku auktoriteetti käskisi 🥴

Pidätkö poliisiakin semmoisena auktoriteettinä?  Suomessa saa istua vaikka kadulla estäen liikenteen. Todellakin typerää uhmaikäisten hommaa.

Vierailija
16/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä naiset sitten saa nuo rokotteet? Minä en saanut missään, joskus sitten jossain työhöntulotarkastuksessa sain jotain rokotteita, olin jo ainakin 25v. Peruskoulussa oli edelliset.

Varmaankin käytävä itse oma-aloitteisesti jossain terkkarissa ottamassa ne.

Vierailija
17/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilaskurinpitolaki velvoittaa upseerit ja alokkaat ottamaan rokotteen

Vierailija
18/18 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovajärvelllä levisi influenssa. 300 varusmiestä ja henkilökuntaan kuuluvaa joutui sairaalaan.

Siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi