Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat pyytävät rehtoreilta lupaa poissaoloihin harrastusten vuoksi. Ennen vapaata ei saanut mistään syystä

Vierailija
04.11.2021 |

Ei lomamatkan pidennykseen eikä mistään muustakaan syystä. Nyt vanhemmat pyytävät joka viikko toistuvaa vapaata lapsen harrastukseen. Mielestäni maailmakirjat ovat tältä osin sekaisin.

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008380491.html

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin oli tämä "ennen"?

Ainakin 15 vuotta sitten sai vapaata, pari päivää opettajan luvalla ja sitä pitempi poissaolo rehtorin kautta. 

Vierailija
2/9 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Mä sain lomamatkoihin joka vuosi kaksi kertaa niin pitkän ajan kun tarvitsi. On niitä ennenkin jaettu. Se riippuu kuinka paljon niitä poissaoloja tulee. Ei ole lapsen etu olla koko ajan poissa tunneilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on varmaan ne tietyt lajit, joissa on näitä älyttömiä vuoroja. Taitoluistelu, voimistelu, jalkapallo, jääkiekko eli treenivuoro-ongelma. Jääajasta ainakin on niin älytön kilpailu, että esim. taitoluistelijat taitavat useinkin treenata aamuisin.

Vierailija
4/9 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin oli tämä "ennen"?

Ainakin 15 vuotta sitten sai vapaata, pari päivää opettajan luvalla ja sitä pitempi poissaolo rehtorin kautta. 

NIin sai jo kasarin ja ysärin vaihteen molemmin puolin kun olin peruskoulussa.

Vierailija
5/9 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tiedä mitä ap tarkoitit tällä ennen -jutulla. Kun iitse olin peruskoulussa noin vuosina 1980-1990, niin hyvin sai vapaata lomiin ja myös harrastusreissuihin. Omat lapseni ovat myös saaneet ihan mainiosti lomaa perheen lomamatkoihin, ei siinä ole ollut ongelmaa.

Jutun monen tunnin harrastukset arkena kouluaikaan ovat eri juttu.

Vierailija
6/9 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli opettaja, ja sai antaa (ja antoi) muistaakseni 3 päivää itse harkinnan mukaan, rehtori sen jälkeen. Varsinkin varakkaat ja fiksut vanhemmat anoivat lomamatkan pituuden takia näitä vapaita. Heidän lapsillaan ei muutenkaan ollut vaikeuksia koulussa niin että loman pidennys ei vaarantanut oppimista. Ja tästä on siis jo yli 30 vuotta!

Vierailija
7/9 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perätön väite ja tyhmä aloitus tämä.

Vierailija
8/9 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eine mitään pyydä. Ne ilmoittaa. Mutta hoitakoot sitten kotona opetuksen puuttuvilta osin.

Vierailija
9/9 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan sovittiin yläkoulun rehtorin ja opon kanssa, että lapsi oli säännönmukaisesti joka iltapäivä ”kotikoulussa”. Tämä siksi, että harrastus oli hyvin tavoitteellista. Myöhemmin samainen harrastus johti myös ammattiin. Koululainen sopi etukäteen opettajien kanssa monenko aikaan lähtee koulusta (välillä välistä jäi useampikin tunti per päivä ja välillä vain esim. 15min. ) ja varmisti että oli tietoinen läksyistä ja tehtävistä. Tästä huolimatta todistuksen keskiarvo oli lähempänä kymppiä kuin ysiä, niin koulullakaan ei ollut mitään järjestelyä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme