Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuu masentaa

Vierailija
04.11.2021 |

Vaikka marraskuu on vasta alussa, olen jo ihan masentunut. Tuntuu, että olen koko ajan masentunut. Kun lähden töihin on pimeää. Kun tulen takaisin töistä on myös pimeää. Tämä on niin masentavaa. Miten kestän pari kuukautta tätä. En kyllä tykkää yhtään talvestakaan, mutta ehkä lumi vähän toisi valoisuutta. Vihaan kaikkea kylmää ja pimeää. Kai joku muukin on yhtä masentunut?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös pelkästään kevät ja kesäihminen mutta olen silti sitä mieltä että enemmän kuin sää niin mielialaan vaikuttaa se oma elämä muuten.

Pelkkä sää ei voi masentaa vaan taustalla on jotain muuta.

Itseltä ainakin puuttuu sosiaalinen elämä täysin ja se vähän masentaa.

Vierailija
2/10 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Joka vuosi sama juttu. En ole vielä keksinyt mitään milä tosissaan auttaisi paitsi tietty jonnekin etelän valoon matkustaminen. Voimia sinne, helmikuussa taas vähän helpottaa kun alkaa aurinko paistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on ihan luonnollista olla masentunut, se on sitten eri asia jos se vie elämän halun. Mutta ihminen saa olla väsynyt, ei tarvitse jaksaa harrastaa, töiden jälkeen voi käpertyä sohvalle TV.n ääreen, nauttia hyvää ruokaa ja juomaa. Tää yhteiskunta antaa sen käsityksen että 24/7 ihminen pitää olla tehokas kaikessa mitä teemme, ei tarvitse, eikä se ole masennusta, se on luonnollinen tapa toimia, eläimet myös hidastaa elämää talvea kohti, jopa horrostaa tai käy talviunille, mikään eläin ei ole talvella aktiivisin, edes ihmisen ei tarvitse olla.

Vierailija
4/10 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviajasta se johtuu usein. Töissäkäyviltä viedään valo arkien vapaa-ajalta ja siksi itseäkin alkaa aina marraskuussa ahdistamaan. Talviajalla negatiivinen vaikutus kansanterveyteen.

Normaalisti lähden ulkomaille lomalle marraskuussa, ihanaa se kuivuus, +10-15 astetta (esim USA, Japani) ja se että iltaisinkin on vielä valoa eikä heti iltapäivällä pimene. Nyt on koronan takia toinen vuosi putkeen matkat peruttu.

Marraskuu normaalisti loistava lomakuukausi, pääsee eroon pahimmasta talviajan pimentämästä masentavasta Suomesta. Joulukuussa jo joulun tunnelmaa ja tammikuussa lumi piristää.

Vierailija
5/10 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, minä en kestä suomalaista syys-ja talvipimeää, loskaa, tuulta, sadetta ja kylmää ollenkaan. Vähemmästäkin masentuu. Siksi vietänkin talvet joukua lukuunottamatta Espanajssa. Nytkin aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta, uima-altassa vesi +24 ja terassilla on mukava juoda aamukahvia. -Oho, onpas aamu venähtänyt pitkäksi 😃

Vierailija
6/10 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tämä oli kyllä mielenkiintoinen artikkeli. Harjoittelen GE tenttiin joka huomispäivänä ;)

Yatävällisin terveisin Miina-Pirkko Hinkkanen os. Muljonen

Vierailija
7/10 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljakori kilisee voi yksnäisen miehen viedä marraskuu....

M.50

Vierailija
8/10 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te talvesta masentuvat ette ole lukeneet jotain kieltä kuten italiaa tai espanjaa tai ranskaa tai kreikkaa niin perusteellisesti, että olisitte jo aikaa, jo vuosia sitten voineet lähteä sinne töihin? Voisitte asua siellä ja käydä kesällä Suomessa.

Ja nyt en haluaisi lukea vastauksina mitään siitä, että kun Suomessa on ne sukulaiset ja hyvä terveydenhoito ja sosiaalipalvelut ja se puhdas luonto ja se hyvä koulutus ja valoisat kesät. Sillä nehän olisivat juuri syitä olla todella TYYTYVÄINEN Suomeen. Ja se, joka on tyytyväinen Suomeen, kestää kyllä sen, että talvi on pimeä!

Turhasta valittajat!

Vierailija
9/10 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan syksyä ja talvea, mutta olen muista syistä masentunut.

Vierailija
10/10 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin näihin aikoihin mennä talviunille ja herätä huhtikuun puolessa välissä. Vihaan syksy ja talvea. On pimeetä, märkää ja kylmää. Ei se lumi niin paljon valaise et ois jotain merkitystä.

Väsyttää ja veetuttaa kokoajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan