Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymyksiä - vaihdoin pillerit kuparikierukkaan

Vierailija
15.01.2015 |

6v söin samoja e-pillereitä ja kuukausi sitten vaihdoin kuparikierukkaan
- kuukautiset eivät ole vielä tulleet, kauanko muilla kesti ensimmäisiin?
- nyt parin viikon ajan on tullut päivittäin n.2-3cm halkaisijan "valkovuotoklimppi", miksiköhän...?
- en tunne (eikä mieskään) kierukan lankoja (jätti 1cm pitkiksi), täytyisikö niitä siis tunteakaan?

Kiitos!:)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käyttäisi kuparikierrukkaa :(

Vierailija
2/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti pillerien lopettamisen jälkeen lähes 3 kk että tuli kuukautisia. Se on ihan normaalia että kestää oma hormonitoiminta vähän taas käynnistyä jos on pitkään ollut pillereillä säädeltynä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pillerit toukokuussa, tuli lokakuussa. :D

Vierailija
4/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 16:11"]

[/quote]

Miksi?

Vierailija
5/20 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on helpompi käyttää mitä tamponi :))

Vierailija
6/20 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ollut kaksi kuparikierukkaa, kummankin aikana aina käyttänyt tamponia, siis yli kymmenen vuoden aikana. Lääkärin mukaan ok, ei mitään ongelmaa. Välissä kierukka oli poissa kun tehtiin kaksi lasta, raskauduin heti, no problems. Menkat olleet kierukan aikana niukat, kestäneet sen neljä päivää ja aina ajallaan. Kuulemma jos kierukka on huonosti paikoillaan niin menkkaongelmia on. Kuukuppia olen kokeillut ja se oli lupauksista huolimatta hankala ja suttuinen juttu. Ei mun juttu eikä sovi todellakaan kaikille. 

Vierailija
7/20 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:55"]

Lääkäri on valehdellut jos on sanonut ettei kuparikierukan kanssa voi käyttää tamponia. Lisäksi kyllä niiden lankojen pitää olla tunnusteltavissa. Jos niitä ei sormin kokeilemalla tunne niin tarkistamaan vaan että on paikoillaan, se voi myös olla väärin asennettuna. Ajan saa varmasti nopeasti ja mitähän siihen tarkastukseen menisi aikaa, maks. 10 minuuttia.

[/quote]

Kyllä mä olen lukenut netistä ihan luotettavilta asiantuntijasivuilta, että voi käyttää, kunhan vetää sen varovasti ulos. Varmaan myös hiukan ihmiskohtaista. 

Samoin olen lukenut, että langat saattavat upota tunnustelemattomiin.

[/quote]

Katsoitko sitä kierukkaa ennenkuin se laitettiin sun sisälle? Se ei todellakaan häviä lankoineen tunnustelemattomiin jos se on oikein. Tunnetko omaa anatomiaasi yhtään? Ei se sisäpuoli mikään pohjaton kuilu ole jonne tavara häviää, itseasiassa siellä on tilaa vain muutamia senttimetrejä. Kierukan kuuluu olla siellä tietyssä asennossa jolloin langat tuntuvat. 

Vierailija
8/20 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 16:11"]

[/quote]

Miksi?
[/quote]
Niinpä?

Vierailija
10/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aion laitattaa kuparikierukan. Mulla ei ole kylläkään edeltävää ehkäisyä (kondomi). Toivottavasti se sopii. Mulla on normisti niukahkot kuukautiset, joten uskoisin sen sopivan. Ihanaa jos sais oikeasti hormonittoman ehkäisyn! 

Mitä sulle ap muuten sanottiin tamponien käytöstä? (Tai käytätkö niitä?)

Vierailija
11/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kierukan langat pitäisi saada tunnusteltua kohdunsuulta. Jos mitään ylimääräistä ei löydy, niin kierukka on lähtenyt.

Vierailija
12/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kuparikierukan kanssa käyttää kuukuppia tai tamponia?

Vierailija
13/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti kuparikierukkaa! Etenkin jos ei ole iho-ongelmia eikö runsaita kuukautisia. Mulla on aina olleet niukat menkat ja hyvö iho joten luulen että sopii hyvin.
Ja kierukan laitto oli iisi juttu, nipisti sekunnin ajan. Eikö mitään kipuja jälkeenpäin, ei edes tiputteluvuotoa.
Tuntuu ihanalta kun on päässyt hormoneista eroon! Tamponeita en käytä, kun käytän kuukuppia (suosittelen ehdottomasti!). Mutta tamponia voi kyllä käyttää, mutta siinä on tietenkin se riski että langat saattaa tarttua siihen... Mutta lääkäri siis sanoi, ainakin mulle, et voi käyttää :) -AP

Vierailija
14/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:42"]Kyllä ne kierukan langat pitäisi saada tunnusteltua kohdunsuulta. Jos mitään ylimääräistä ei löydy, niin kierukka on lähtenyt.
[/quote]

No kyllä varmasti olisin tuntenut/nähnyt jos se olisi lähtenyt. Kun ei oo kuukautisiakaan vielä tullut, niin ei oo vuodon mukanakaan voinut lähteä...

Vierailija
15/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kuparikierukasta ihan järkyttävät kuukautiset joka kuukausi.. Tuntia ei pärjännyt yhdellä siteellä, sain siihen sitten lääkkeet jotka helpotti niiden osalta.. Minulle lääkäri sano että jos on kierukka ei voi käyttää tamppoonia, oisko vaara että lähtee mukana pois? En tiiä..

Vierailija
16/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on valehdellut jos on sanonut ettei kuparikierukan kanssa voi käyttää tamponia. Lisäksi kyllä niiden lankojen pitää olla tunnusteltavissa. Jos niitä ei sormin kokeilemalla tunne niin tarkistamaan vaan että on paikoillaan, se voi myös olla väärin asennettuna. Ajan saa varmasti nopeasti ja mitähän siihen tarkastukseen menisi aikaa, maks. 10 minuuttia.

Vierailija
17/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:55"]

[/quote]

Kyllä mä olen lukenut netistä ihan luotettavilta asiantuntijasivuilta, että voi käyttää, kunhan vetää sen varovasti ulos. Varmaan myös hiukan ihmiskohtaista. 

Samoin olen lukenut, että langat saattavat upota tunnustelemattomiin.

Vierailija
18/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:44"]Voiko kuparikierukan kanssa käyttää kuukuppia tai tamponia?
[/quote] kuppia voi, tamponeja ei suositella

Vierailija
19/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:49"]

Minulle tuli kuparikierukasta ihan järkyttävät kuukautiset joka kuukausi.. Tuntia ei pärjännyt yhdellä siteellä, sain siihen sitten lääkkeet jotka helpotti niiden osalta.. Minulle lääkäri sano että jos on kierukka ei voi käyttää tamppoonia, oisko vaara että lähtee mukana pois? En tiiä..

[/quote]

Millaiset ne olivat sulla ilman ehkäisyä? Jos runsaat tai runsaahkot, niin noin voi käydä.

Vierailija
20/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:44"]Voiko kuparikierukan kanssa käyttää kuukuppia tai tamponia? [/quote] kuppia voi, tamponeja ei suositella

[/quote]

Voi hitto, mä en ala kyllä minkään kupin kanssa sähläämään. Se on tamponit tai jatkan luomuna.