Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei saisi nauttia kotitöistä?

Vierailija
15.01.2015 |

Olen 30+ mies ja ollut jo pitkään naimisissa. Ongelmani ei ole suuren suuri, mutta minusta aika erikoislaatuinen. Olen nuoresta asti pitänyt ruuanlaitosta, jota vaimoni taasen inhoaa. Hänelle sopi suhteemme alusta asti oikein hyvin se, että minä hoidan kokkauksen (johon sisältyy aina tiskaus, kuten kunnon kokki tietää). Vaimoni hoiti pyykkäykset, imuroinnit menivät puoliksi.

Nyt kun meille on tullut lapsia, kotitöitä on tietysti hirmuinen määrä kahden hengen talouteen verrattuna. Hoidan edelleen kokkauksen, koska en tahdo ruokkia lapsiani eineksillä yms. valmisruoilla arjenkaan kiireiden keskellä. Tämä on kuitenkin johtanut siihen, että kokkaaminen on vaimon mielestä minun "omaa aikaani", koska satun tykkäämään siitä. Kotitöistähän ei kai saa pitää.

Vaimo kyllä suunnittelee kanssani perheen ruokia, mutta niiden valmistamiseen ei sitten arkisin saakaan mennä yli puolta tuntia. Jos menee, olen sortunut tekemään "liian monimutkaista" ruokaa. Viikonloppuisinkin pitää tietysti siivota, ja silloin kuvio on se, että ensin hoidamme pyykkejä ja siivousta yhdessä. Sitten alkaa kummankin "lepohetki", eli vaimo menee sohvalle lepäämään ja minä keittiöön ruokaa laittamaan, "koska tykkäät siitä". 

Onhan se toki totta, että tykkään ruoanlaitosta tosi paljon ja haluan, että lapseni saavat mahdollisimman monia erilaisia makuelämyksiä - vieläpä terveellisiä. Mutta kyllä kokkaus on silti minusta kotityötä. Joudun tuntemaan suurinpiirtein huonoa omatuntoa, jos arki-iltaisin menee ruoanlaittoon yli tunti. Jos kokkaus olisi täysin vaimoni vastuulla, olisi arkisin ruokana joka päivä varmaan ranskiksia tai hunajakanakastiketta.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARRY ME!!

Vierailija
2/7 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taloudessani ei naista ole joten saan tehdä kaikki työt rauhassa. Mutta usein kaverit (naispuolisetkin) pyytää mua niille siivoamaan koska ''sähän tykkäät siitä''. Tykkään kyllä, mutta välillä on hyväksikäytön makua kun palkaksi saan yleensä vain kahvit eikä aina edes pullaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:39"]Mun taloudessani ei naista ole joten saan tehdä kaikki työt rauhassa. Mutta usein kaverit (naispuolisetkin) pyytää mua niille siivoamaan koska ''sähän tykkäät siitä''. Tykkään kyllä, mutta välillä on hyväksikäytön makua kun palkaksi saan yleensä vain kahvit eikä aina edes pullaa.
[/quote]
Raasu :D täältä saat mitä haluat!

Vierailija
4/7 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että naiselle kokkaaminen on velvollisuus, miehelle harrastus. Tämä päti ainakin omassa lapsuudenkodissani. Äiti huolehti arkisin siitä, että pöydässä on ravitsevaa ja terveellistä ruokaa joka päivä. Isä grillaili ja teki pitsaa viikonloppuisin. Totta kai me lapset rakastimme isän sapuskoja ja pidimme häntä loistavana kokkina, ja äidin osa oli olla se ikävä tyyppi, joka patisti syömään kasviksia ja rajoitti herkkujen mässäämistä. Ihme ettei hän katkeroitunut meidän valituksestamme tuota enempää. Syytä olisi ollut...

Vierailija
5/7 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin tykkää kokkaamisesta mutta kumpikaan ei siivoamisesta. Siksi meillä käy palkattu siivoja ja keskitymme itse siihen, mikä on kivaa. Turha tehdä asioista liian vaikeita. -5

Vierailija
6/7 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut vaimolleni siivoojan palkkaamista, mutta hän sanoo, että meidän kodissamme eivät ulkopuoliset siivoa. 

t: ap

Vierailija
7/7 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahaan siitä nauttia kyllä.....minä en päästäisi miestä keittiöön. Olen opetellut niin kauan indialaisen kasvisruoan taito että ei hän varmaan siitä hetkessa oppii. Tää on nimittäin erikoisen taitolaji. Käytän gheeta ja mausteita ja käytän maagista taikaa :) , siinä ....mmm ei miehella riittaisi kärsivällisyyttäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä