Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupaisisitko tässä tilanteessa lenkittää koiraa ja ottaisisitko maksun?

Vierailija
15.01.2015 |

Entinen kollegani, jonka kanssa ei ole pidetty yhteyttä muutamaan vuoteen soitti äsken.

Kysyi, voisinko tarpeen tullen taluttaa hänen avokkinsa koiraa, hän kyllä maksaisi. Tilanne se, että molemmat välillä niin huonossa kunnossa, etteivät välttämättä kykene kunnolla kävelemään. Huono tilanne on ainakin toistaiseksi väliaikainen miehen osalta. Ex-kollegallani paheneva krooninen sairaus.

Eli kyseessä ei ole varsinaisesti kaverini. Mutta hän sanoi, ettei ole oikein muutakaan keneltä kysyä ja hän asuu tässä ihan vieressä, kävelymatkaa 10 min. Lenkkeily tekisi minulle hyvää, olen laihiksella ja ulos lenkille lähteminen joskus ei vaan huvita. Olen nyt työtön, menossa töihin 1.3., lapset minulla sovitusti, joten eivät esteenä ja toinen heistä jo täysi-ikäinen, toinen kohta 16 v.

Tyttärenikin voisi kai koiraa käyttää silloin, kun on minun luonani. Mutta koiraihmiset varmasti ymmärtävät, ettei mies halua/uskalla antaa koiraa kenelle hyvänsä. Tyttäreni käyttää jo nyt yhtä kaverini koiraa lenkillä sovitusti. Hänellä ei ole varaa maksaa lenkittämisestä mitään, tytär on tyytyväinen siihen, kun minä olen antanut hänelle 5 €/lenkki.

Lupasin alustavasti, että lenkki silloin tällöin varmaankin sopii, menen käymään tämän "kaverini" luona tänään ja näyttäytymässä miehelle, jutellaan asiasta tarkemmin.

En jotenkin kehtaisi ottaa maksua lenkittämisestä, mutta toisaalta jos niitä tarpeita onkin paljon ja lisääntyvästi, niin olisiko se silloin ok? Eikä ainoastaan omasta näkökulmastani, vaan tod.näk. kaverin olisi helpompi pyytää minua, jos maksaa jotain, ei jäisi kiitollisuuden velkaa.

Lenkittäisitkö sinä koiraa ja ottaisitko maksun? Minkälaisen maksun?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lenkittää, mutta maksusta en osaa sanoa... Maksat femman tyttärellesi per lenkki? Oh.

Vierailija
2/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lenkittää, enkä ottaisi maksua. Siitähän olisi itsellenikin pelkkää hyötyä ja iloa liikunnan muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksan tyttärelle 5 €/lenkki siitä, että hän lenkittää kaverini koiraa. Kaverini ei tästä tiedä. Ihan pikkusummahan toi per lenkki, mutta tytär on siihen ihan tyytyväinen. Hän saa talutusrahaa yleensä noin satasen kuussa.

Tytär on tottunut taluttelemaan naapureiden koiria ilmaiseksii.

Ap

Vierailija
4/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka pitkillä lenkeillä käytät? Oisko joku 3e/45min ja pari euroa sitä lyhyemmät aamu-ja iltalenkit?

Vierailija
5/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lenkittää silloin kun minulle sopii. Sanoisin, että soittelen silloin, kun olen valmis lähtemään lenkille, esim. pari kertaa viikossa. En sitoutuisi siihen, että käyn joka päivä tiettyyn aikaan lenkillä enkä haluaisi, että heidän koiranpitonsa perustuisi siihen, että minä lenkitän sitä joka päivä. En ottaisi maksua.

Miten pitkästä ajasta miehen osalta on kysymys? Kuukausi, vuosi? Jos hyvin pitkä aika, en takaisi, että ikuisesti voi sitä koiraa ulkoiluttaa.

Vierailija
6/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Jenkeissähän jotkut ihmiset ovat tehneet koirientalutuksesta ammatin. Ovat liikkeellä ison koiralauman kanssa.

En itse ehtisi lenkittämään, mutta sun tilanteessasi lenkittäisin. Maksusta en osaa sanoa.

Vierailija
7/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkitäisin. Säännölliseen lenkitämiseen sitoumisesta ottaisin myös maksun ihan häpeilemättä. Se on kuitenkin aika sitovaa. Mä myös its maksaa paremmillekin kaverelleni heidäntekemistään palveluksista jos ovat vähänkään isompia.

Vierailija
8/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä iso koira, joten lenkki olisi tunnin kieppeillä.

Lenkittämisen tarve ei ainakaan nyt olisi säännöllistä. Ex-kollegallani on hyviä ja huonoja päiviä, joskus voi lenkkeillä, joskus taas ei, eli tilannetta ei tiedä etukäteen. Miehellä alkavat syöpähoidot, joten hänenkin kuntonsa on kysymysmerkki. Minä en siis tarjoutuisi lenkittämään, vaan he pyytäisivät jos on tarvetta.

Enhän minä muuta voisi luvata, kuin että jos olen käytettävissä, niin silloin sopii.

Vierailija
9/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 siis ap.

Vierailija
10/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lenkittää,mutta maksua en ottaisi.

Vierailija
11/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisin apua ja ottaisin maksun, 5-10 euroa/lenkki. helpottaa myös koiran omistajan avun pyytämistä, kun et käy hyvää hyvyyttäsi pelkästään.

Mitähän esim. neljähoon dogsitterit ottaa?

Vierailija
12/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla onkin hinnasto: http://tuusula.4h.fi/palvelut/dogsitter/dogsitter_hinnasto/

Joo, voisin pyytää jopa kympin kerta.

Vierailija
13/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:10"]Kyseessä iso koira, joten lenkki olisi tunnin kieppeillä.

Lenkittämisen tarve ei ainakaan nyt olisi säännöllistä. Ex-kollegallani on hyviä ja huonoja päiviä, joskus voi lenkkeillä, joskus taas ei, eli tilannetta ei tiedä etukäteen. Miehellä alkavat syöpähoidot, joten hänenkin kuntonsa on kysymysmerkki. Minä en siis tarjoutuisi lenkittämään, vaan he pyytäisivät jos on tarvetta.

Enhän minä muuta voisi luvata, kuin että jos olen käytettävissä, niin silloin sopii.
[/quote] Jos et voi sitoutua niin ehkä olisi parempi lenkittää ilmaiseksi. Vähän ongelmallinen tilanne. Toisaalta, oma kuntoni on noussut kohisten sen jälkeen kun meille tuli koira. Ja ison koiran kanssa on myös turvallista liikkua talvipimeälläkin.

Vierailija
14/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lenkittäisin ja ottaisin maksun. Se on aika sitovaa ja omistajillekin tulee parempi olo, kun otat rahaa, niin eivät hyväksikäytä sua sairauksiensa avulla.

Vierailija
15/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna kaverisi ehdottaa hintaa. silloin ei voi syyttää sinua ahneudesta 

Vierailija
16/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi hyvä kaverini ja väliaikainen tilanne, en maksua edes miettisi. Mutta tämän ex-kollegan kanssa ei siis olla oltu yhteydessä kuin pari kertaa vuodessa (jo useamman vuoden ajan). Eikä siitäkään ole varmuutta, että kuinka suuri tarve olisi ja kuinka väliaikainen järjestely olisi.

Tuttuni kunto on huononeva; parkinson. Lisäksi koira on hänen avokkinsa, ei siis tämän tuttuni koira.

Tilanne on hankala, mutta jotain mun pitäisi osata tänään sanoa... Ap

Vierailija
17/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme vastaavassa tilanteessa käytänneet dogsitteriä, ja olleet tyytyväisiä. Ilmeisesti kaverisi ei jostain syystä sitten  voi tätä palvelua käyttää.

Itse koiranomistajana voisin käytää koiraa lenkillä mutta maksua vastaan ehdottomasti. Lisäksi mitään sitovampaa hommaa en koiran suhteen tekisi. Esimerkiksi kerran naapurini, joka kanssa oltiin vain hyvänpäiväntuttuja, joutui sairaalaan ja pyysi että me naapurit hoitaisimme hänen koiransa sen aikaa. Minä kieltäydyin, koska tiesin että sosiaalitoimisto huolehtii lemmikkien hoidosta tässä tapauksessa. Olisi ollut iso riski lupautua hoitamaan koiraa (oman lisäksi) kun tiesin että naapurin sairaalareissu voi pitkittyä määräämättömäksi ajaksi. Oli siis sellainen ihminen että olisi voinut lempata sen koiran ihan surutta meidän muiden huoleksi lopullisesti.

Vierailija
18/18 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: onpa kalliita nuo 4H:n hinnat. Jos lenkittämisen tarve on jatkuvaa, tuleepa hintaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan