Lue keskustelun säännöt.
Oma ja puolison paikka sisarussarjassa
15.01.2015 |
Oletteko huomanneet, että sellaisen ihmisen kanssa on helpompi seurustella, jolla on sama paikka sisarussarjassa kuin itsellänne? Me ollaan mieheni kanssa molemmat keskimmäisiä lapsia kolmesta (ja vieläpä niin, että esikoinen on eri sukupuolta ja kuopus samaa kuin me itse) ja meillä on hyvin samanlainen "maailmankatsomus". Homma tuntuu toimivan paljon paremmin kuin niissä muissa pitkissä suhteissa, missä olen itse ollut (niissä miehet oli esikoisia ja toinen vielä ainoa lapsi). Mieheni exä oli myös esikoinen.
Ajatuksia? Onko teoriani oikea vai onko tämä vain sattumaa?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mies on esikoinen ja minä olen ainoa lapsi. Olen seurustellut esikoisten ja kuopusten kanssa. Arvostan esikoisen vastuullisuutta, luotettavuutta ja kunnianhimoa. Kuopuksissa on ärsyttänyt lapsellisuus (kiukuttelu ja liika huolettomuus) ja "mammanpoikamaisuus" mm. pyytävät aikuisinakin rahaa vanhemmiltaan.
Ainoana lapsena olen varmasti haastava kumppani. Olen itsenäinen oman tieni kulkija. Olen myös erittäin mukavuudenhaluinen. Toisissa asioissa hirvittävän vahva (omilla jaloillaan seisova raivostuttavaan itsepäisyyteen asti) ja toisissa liian herkkä (rasittavan yliempaattinen ja pohdiskeleva).
En tiedä millaista olisi seurustella ainoan lapsen kanssa. Jos olisi kaltaiseni, liitelisimme ympäri maita ja mantuja vapaudesta nauttien. Esikoinen tuo elämääni ehkä enemmän stabiiliutta.