Ikkuna- ja parvekepuutarhasi
Esittele tässä ketjussa. Erityisesti kiinnostaa kaikki syömiskelpoinen.
Kommentit (6)
Pian voikin alkaa kylvää tomaatteja ja chilejä sekä joitain kukkia. Tykkään erityisesti kirsikkatomaateista, yrteistä ja salaateista.
Talvehtimaan peittelin ruohosipulin, timjamin, salvian, persiljan, oreganon ja meiramin. Toivottavasti selviytyvät siellä parvekkeella lumen alla. Yksi chili on tällä hetkellä elossa niistä kolmesta jotka otin sisälle talvehtimaan, olen aika laiska hoitamaan niitä talvella...
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 21:09"]Pian voikin alkaa kylvää tomaatteja ja chilejä sekä joitain kukkia. Tykkään erityisesti kirsikkatomaateista, yrteistä ja salaateista.
Talvehtimaan peittelin ruohosipulin, timjamin, salvian, persiljan, oreganon ja meiramin. Toivottavasti selviytyvät siellä parvekkeella lumen alla. Yksi chili on tällä hetkellä elossa niistä kolmesta jotka otin sisälle talvehtimaan, olen aika laiska hoitamaan niitä talvella...
[/quote]
onko sulla salaatit kukkaruukuissa? Siemenistä vai kaupan salaateista?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 21:09"]Pian voikin alkaa kylvää tomaatteja ja chilejä sekä joitain kukkia. Tykkään erityisesti kirsikkatomaateista, yrteistä ja salaateista.
[/quote]
onko sulla salaatit kukkaruukuissa? Siemenistä vai kaupan salaateista?
[/quote]
Salaatteja kylvän toukokuusta alkaen laatikoihin. Parvekelaatikkokin käy hyvin, ja mulla on myös vähän isompia laatikoita johon mahtuu kaksi riviä. Loppukesästä annan salaattien kukkia ja tehdä siemenet, jotka kerään talteen seuraavaksi kesäksi. Korianterista, tillistä, chileistä ja tomaateista on myös helppo ottaa talteen.
Onko joku saanut siemenestä kasvatetusta appelsiinipuusta joskus hedelmiä?
Ajattelin tomaatteja laittaa nyt keväällä parvekkeelle. Ikkunalaudalla on perusyrttejä, timjamia, rosmariinia ja basilikaa.