Apua kaivataan, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
meitä on melko tiivis kaveriporukka ja vietetään paljon aikaa keskenämme. Nyt mulla on yhden näistä kanssa välit hieman viilentyneet johtuen tuon ihmisen liiallisesti tungettelevuudesta ja liiallisesta asioiden utelusta koskien elämääni (hänelle piti mm. tilittää kenen kanssa olen milloinkin ollut missäkin ja jos en suostunut vastaamaan niin tämä tenttasi ja soitteli kännipuheluita jossa katkoi tenttaamista ja haastoi riitaa). Nyt huomaan että minut on siirretty syrjään tästä porukasta kokonaan, mua ei kutsuta enää mihinkään ja nämä kaverit viettävät aikaa keskenään.
Olisko mun pitänyt sietää tuota käytöstä jonka koin joskus tosi ahdistavana ja tungettelevana? Muut tästä porukasta ovat ihan normaaleja ja kivoja ihmisiä.
Kommentit (6)
Kuulostaa siltä että voisit jättää tuollaisen porukan, vaikka varmasti vaikealta tuntuukin. Jos muut ovat varauksetta valmiita uskomaan "kaverisi" sepittämät paskapuheet sinusta, niin ei ole heidänkään ystävyytensä kovin aitoa. Olen kokenut itse hieman vastaavanlaisen ulkoistuksen, kun ärähdin yhdelle kaverille eräästä asiasta. Välimme tulivat kuntoon, mutta jotenkin ryhmädynamiikka muuttui.
En jaksa olla kovin pahoillani. Kun jotkut ihmissuhteet jäävät taakse, niin tilalle tulee uusia. Ja jos ei heti tule niin aina voi itse aktivoitua ja etsiä uutta :) Hetkellinen yksin olo voi tehdä hyvää, mutta tuskin sä yksin jäät vaikka annat niiden olla.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:14"]
Joo, sun olisi pitäny sietää sitä. Nyt sä oot se tyyppi, joka yritti savustaa jonkun ulos ryhmästä ja saa maistaa omaa lääkettään.
myöhäidtä tehdä mitään. Voit selitellä ja toivoa, että tilanne menee ohi, mutta sun kaverit osoitti jo, että ne ei aijo antaa sun savudtaa tätä yhtä ulod, joten älä ainakaan syyttele - se ei sua auta!
[/quote]
en yrittänyt savustaa tätä ihmistä ulos, kertaakaan en häntä ole mustamaalannut tai haukkunut muille. En vain itse pitänyt hänen tungettelevuudestaan ja koska se ahdisti, niin olen ottanut hieman etäisyyttä. ap
Selvitä keskustelemalla ja kerro rajasi.
Joo, sun olisi pitäny sietää sitä. Nyt sä oot se tyyppi, joka yritti savustaa jonkun ulos ryhmästä ja saa maistaa omaa lääkettään.
myöhäidtä tehdä mitään. Voit selitellä ja toivoa, että tilanne menee ohi, mutta sun kaverit osoitti jo, että ne ei aijo antaa sun savudtaa tätä yhtä ulod, joten älä ainakaan syyttele - se ei sua auta!