Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia sivuvaikutuksia saitte Lito- lääkkeestä?

Vierailija
03.11.2021 |

Lito eli litium on kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön käytettävä lääke joka tasaa mielialaa. (Itse saan lääkettä skitsofreniaan - itsetuhoisten ajatusten takia.) Itse unohtelen asioita ja ajatukset on välillä "puuroa". Tosin saattaa johtua muistakin lääkkeistäni mutta tämä on lisääntynyt liton lisäyksen myötä. Mitä sivuvaikutuksia teillä on ollut?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/13 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä varsinkin Liton aloittamisen yhteydessä tuli todella pahaa pahoinvointia ja huimausta, joka teki käytännössä toimintakyvyttömäksi. Siihen kun tottui niin väsymys ja tunteiden heikentyminen taitavat olla ainoat sivuoireet. Tunteiden heikkenemisellä tarkoitan siis sitä että ilo ei tunnu enää niin ylitsevuotavan hyvältä tai suru niin absoluuttisen musertavalta. Syön tosin Litoa kaksisuuntaiseen, joten annoskoko (900mg/d) voi olla eri ja selittää erot sivuoireissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminnan.

Vierailija
4/13 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminnan.

sama

Vierailija
5/13 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sivuvaikutuksia minulla.

Vierailija
6/13 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt vasta alle viikon annoksella 200 mg / päivä ja sivuoireita on ollut suun kuivumista, joten täytyy muistaa juoda vettä. vatsalaukku tuntuu ärtyvän kahvista helpommin, joten vähensin sen juontia. Pieniä, nopeita ja kivuliaita pistoksia ympäri kehoa, ei kokoajan. Parina ensimmäisenä päivänä oli kovaa päänsärkyä, joka onneksi meni ohi. Keho tuntui ekoina päivinä kylmälle ja kuumalle. 

Vierailija
7/13 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette suostuneet tuollaiseen lääkkeeseen

Vierailija
8/13 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitty olo. Ei selkeitä haittoja. Olo että syö jotain, joka ei sovi itselle. 

Vierailija
9/13 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette suostuneet tuollaiseen lääkkeeseen

Samaa minäkin mietin. Litiumilla on paljon sivuvaikutuksia.

Vierailija
10/13 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litoa ei aloiteta kevein perustein eli samassa sarjassa muiden mieliala- ja psykoosilääkkeiden kanssa. Sen käyttöön liittyy myös säännöllinen laboratoriokoeseuranta. Tilanteet ovat yksilöllisiä. Puhu mieluummin hoitotahon kanssa kuin että mietit omaa oloasi ihan eri sairauksiinkin lääkettä käyttävien kokemusten perusteella.

Vierailija
11/13 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat litiumakut tulee hävittää ongelmajätteenä. 

Vierailija
12/13 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä myydään 200 mg litium tabletteja kun Lito tabletit on 300 mg?

Vierailija
13/13 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt vasta alle viikon annoksella 200 mg / päivä ja sivuoireita on ollut suun kuivumista, joten täytyy muistaa juoda vettä. vatsalaukku tuntuu ärtyvän kahvista helpommin, joten vähensin sen juontia. Pieniä, nopeita ja kivuliaita pistoksia ympäri kehoa, ei kokoajan. Parina ensimmäisenä päivänä oli kovaa päänsärkyä, joka onneksi meni ohi. Keho tuntui ekoina päivinä kylmälle ja kuumalle. 

Missä myydään 200 mg litium tabletteja kun Lito tabletit on 300 mg?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi