Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dieettipäiväkirja

Vierailija
03.11.2021 |

Huomasin, että olen salamyhkää lihonut melkoisesti. Syön liikaa herkkuja, närpin ja napsin jääkaapista koko ajan jotakin. Enkä pidä kuitenkaan ruoka-ajoista kiinni. En myöskään liiku juuri lainkaan. Nyt alan laihduttamaan ja raportoin tänne miten menee.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli projektin toinen päivä ja kävin lenkillä, tein syviä vatsoja, vähän ylävartaloa ja venyttelin 1,5 tuntia. Illalla kävin vielä uimahallissa 45 minuutin vesijumpassa. Ainakin lihaksissa tuntuu kun ne ovat shokissa siitä, että niiden pitää tehdä jotakin.

En ole kahteen päivään syönyt mitään sokeriherkkuja, mikä on oma heikkouteni. Tänään söin 50 g wasabipähkinöitä ja join tuorepuristettua mehua. Sekin on tietty sokerista, mutta ehkä parempi kuitenkin kuin limsa.

Vierailija
2/20 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#3 on nyt lähes pulkassa. En ole syönyt mitään makeita herkkuja. Olin aika ylpeä itsestäni kun pystyin töissä kieltäytymään kekseistäkin, joita työkaveri toi. Enkä ole tänään napostellut mitään suolaisiakaan. Söin aika rasvaisen lounaan, mutta kuten jo alussa pohdin niin mennään askel kerrallaan näissä muutoksissa.

Kävin oikein vaa'allakin, mutta eipä nää muutama päivä vielä painossa näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#4 takana. En sortunut syömään mitään makeaa. Kourallisen söin niitä wasabipähkinöitä, mutta en muuta. Enkä napostellut mitään päivän aikana, en etenkään juustoja jotka on mun suuri pahe.

Aamulla söin pari leipää juustolla ja kurkulla, join lasin tuoremehua kun sitä oli kaapissa. Lounaaksi siskonmakkarakeittoa, välipalana vähän niitä wasabipähkinöitä, illallisena kalapuikkoja, ranskalaisia, tartar-kastiketta, majoneesia ja kasviksia. Iltapalaksi 100 g raejuustoa ja pari mandariinia. Kaikki ruuat oli alusta asti itse tehtyjä, myös ne majoneesit ym.

Kävin myös 6 km lenkillä ja tein vähän vatsalihasjumppaa ja venyttelin.

Vierailija
4/20 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#5 jäi eilen päivittämättä. Eilen isku kamala karkinhimo ja söin makeanhimoon purkkaa ja paistoin banaanilettuja kermavaahdolla. Sokeria niissä ei ollut, mutta tuo kermavaahto nyt on vähän kyseenalainen jos haluaa hoikistua. Olin kuitenkin ylpeä että en sortunut ostamaan karkkia. Ja kun teki mieli napsia kaapista kaikkea, niin tein kunnon ruuan.

Aamiaiseksi oli kaurapuuroa viinimarjoilla, lounaaksi kananrintaa eilisillä ranskalaisilla ja kreikkalaista salaattia. Välipalana mandariini ja pähkinöitä, illallinen oli vielä kanaa ja fetasalaattia. Jos oikein tosissaan laihduttais niin tuo feta ja majoneesit pitäisi jättää pois, mutta mulla se ongelma ei taida olla tossa varsinaisessa ruuassa. Ennemminkin ne herkut ja ylimääräiset mussutukset paisuttaa. Toivottavasti makeanhimo tästä hellittää.

Vierailija
5/20 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#6 alkaa lähentyä loppuaan. Tänään olin ravintolassa buffetissa syömässä, joten tuli syötyä reilusti kaikkea. Ja illalla kotona vielä tonnikalapastaa. Aamupalaksi kaksi leipää maksamakkaralla, juustolla ja kurkulla ja illalla vielä pähkinöitä, rusinoita ja kuivattuja karpaloita. Nyt on kyllä niin ähky olo että en usko mun projektin kauheesti edenneen. Vettä oon nyt juonut varmaan 3 litraa päivässä. Makeanhimo ei kyllä meinaa hellittää millään, unelmoin vaan suklaalevystä ja irtokarkeista.

Vierailija
6/20 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#7 Aamulla käyn vaa'alla katsomassa onko viikon aikana tapahtunut mitään muutosta painossa. Ainakin ulospäin huomaa että turvotus on vähentynyt kun ei ole syönyt mitään makeita herkkuja.

Tänään aamupalaksi söin puuroa ja viinimarjoja, sekä lasin piimää. Myöhäinen lounas oli thai cube kun en jaksanut alkaa tekemään ruokaa. Ja iltapalaksi pari leipää maksamakkaralla, juustolla ja kurkulla. Vettä on tänään mennyt kyllä varmaan 4 litraa kun on koko ajan kova jano. Veikkaan että syön vielä ennen nukkumaanmenoa rahkaa mustikoilla. Makeanhimo ei ainakaan ensimmäisen viikon jälkeen ole alkanut helpottamaan, vaan edelleen tekee suklaata kovasti mieli.

Vierailija
7/20 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Viikon punnitus: -2 kg

Kävin aamulla katsomassa aamupainoni ja kaksi kiloa vähemmän oli painoa kuin viikko sitten. Toki varmasti iso osa on nesteitä, mutta motivoi silti jatkamaan. Katsotaan mitä seuraavalla viikolla tapahtuu kun ruuat eivät varsinaisesti ole olleet mitään laihdutusruokia. Mutta annoskoot ovat kyllä pieniä.

Vierailija
8/20 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrota jalka tai (kusi)pää.

Vierailija
9/20 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#8 oli eilen ja tuli repsahdettua syömään suklaata. Löysin kaapista suklaalevyn ja söin pois. Veikkaan että syynä oli se, että en ehtinyt koko päivänä syömään kunnon ruokaa. Nälkä kun lisää noita mielitekoja. Tänään yritys jatkuu uudella motivaatiolla.

Vierailija
10/20 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin poimintoja kertomastasi osapuilleen viikon ajalta:

wasabipähkinöitä, rasvainen lounas, wasabipähkinöitä, pari leipää juustolla, siskonmakkarakeittoa, wasabipähkinöitä, kalapuikkoja, ranskalaisia, tartar-kastiketta, majoneesia ja kasviksia. raejuustoa, banaanilettuja kermavaahdolla, kaurapuuroa, kananrintaa ranskalaisilla, kreikkalaista salaattia, pähkinöitä, kanaa, fetasalaattia, buffetissa reilusti kaikkea, tonnikalapastaa, kaksi leipää maksamakkaralla, juustoa, pähkinöitä, rusinoita,  puuroa, piimää, thai cube, pari leipää maksamakkaralla, juustoa.

Käsittämätöntä että et ole tuolla systeemillä sentään lihonut!

Vierailija
11/20 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#9 Tänään oli paluu ruotuun eilisen lipsahduksen jälkeen. Vähän tietty harmitti kun sorruin suklaaseen, mutta turha sitä jäädä murehtimaan. Tänään otin lounaaksi mukaan kanankoiven, riisiä, tsatsikia, porkkanaraastetta ja herneitä. Aamupalaa en ehtinyt syödä, ja olikin hirveä nälkä lounasaikaan. Iltaruuaksi söin vielä samaa ja iltapalana banaanilettuja ja voileivän kurkulla ja juustolla.

Yllä oli tullut kritiikkiä syömistäni ruumista, vaikka ihan perusruokia ne ovat. Ymmärrän kyllä että jotkut wasabipähkinät tai maksamakkara eivät ole järkeviä jos haluaa laihtua, mutta esim. kalapuikoissa ja ranskalaisissa ei itse tehtynä ole muuta epäterveellistä kuin vähän vehnäjauhoja ja suolaa.

Vierailija
12/20 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku parodia :D

No tietty ne MÄÄRÄT ratkaisee, kaikkeahan voi syödä kohtuudella. Mutta tuo kuulostaa siltä että jos kalorimäärä jää alas, nälkä ei lähde eli tekee mieli sitä suklaata!!

Ei ehkä minullakaan kovin fiksusti mennyt kun koitan urheilla enkä ehtinyt kokata yhtään.

Aamupalaksi pari maissikakkua juustolla, maitokahvi, lounas valmis chili non carne, välipala protskupatukka, päivällinen maksalaatikkoa ja puolukkahilloa, treenin jälkeen palautusjuoma, 2 ruisleipää, juustoa, 20g pähkinää, persimon ja omena. N 1750 kcal, liikuntaa oli n 500 kcal edestä. Laihdun tällä ruokavaliolla n 1.5 kg/kk ilman että näkyy treenitehoissa tai lihasmassassa. Jos on treenitön päivä jätän palautusjuoman pois tai muuten pidän kcal n 1500ssa. Tuolla sinun ruokavaliollasi en kertakaikkiaan pystyisi olemaan kun herkkuhimot olisi niin massiiviset.

Vierailija
13/20 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#12 Makeanhimo alkaa pikkuhiljaa hellittämään, sen yhden lipsahduksen jälkeen ei ole tullut uusia retkahduksia. Sen toki huomaan, että jos olen nälkäinen niin meinaan napsia jotain rasvaista jääkaapista. Jos asuisin yksin niin olisi helpompi jättää kaikki epäterveelliset ruuat kauppaan.

Tänään söin aamiaiseksi kaurapuuroa mustikoilla ja keitetyn kananmunan. Lounaalla kävin ravintolassa, falafelia, tsatsikia, riisiä, salaattia ym. Iltaruokana taas oli pekonipastaa ja vielä nukkumaan mennessä pari ruisleipää.

Tuossa kysyttiin että onko tämä parodiaa, mutta en ole nähnyt tällaista ketjua täällä, eli en parodioi ketään. Yritän löytää sellaisen tasapainoisen tavan syödä, jotta voin syödä niitä ruokia mistä tykkään. En syö mielelläni valmisruokaa, enkä proteiinipatukoita, palautumisjuoma tms. jotka ovat lähinnä lisäaineita. Nyt haetaan sellaista tasapainoa ruokavalioon ihan oikeilla ruuilla, pitää vaan löytää ne itselle sopivat määrät jotta ei tule mielitekoja ja ei tule naposteltua.

Vierailija
14/20 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. viikon punnitus - 1 kg (yhteensä - 3 kg)

Vähän jännitti punnita itsensä, sillä viikonloppuna ruokailut menivät vähän miten sattuu. Lauantaina söin siipiä, jotka on kyllä jo ihan super rasvaisia kastikkeineen ja auradippeineen. Perjantaina tein illalla päärynä-aurajuustosalaattia, jossa tosin juustoa oli vain vähän. Sunnuntaina taas isänpäivän kahvipöydässä tuli herkuteltua. Olin siis aivan varma että paino on noussut ylöspäin. Muuten on menty aika perusruuilla: kanakasvispataa, spaghettia ja jauhelihakastiketta, kanapastavuoka jne.

Vierailija
15/20 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#15 tänään tuli taas repsahdettua, ilmeisesti nää maanantait on mulle vaikeita. Ei ollut aikaa syödä kunnolla lounasta, joten nälissäni söin pullan (okei, kaksi pullaa) töissä. Korvatakseni tätä kävin uimassa reilun tunnin. Pakko taas ottaa ryhtiliike tuohon syömiseen, etenkin siihen että söisi säännöllisesti. Pitkät tauot ja skipattu ateria on selvästi se mikä saa repsahtaan. Mutta jatketaan projektia, seuraava maanantai taas näyttää miten on mennyt.

Vierailija
16/20 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#18 ja koko homma ruopii ja pahasti. On niin kiire että ei ehdi pitää kiinni mistään ateriarytmeistä eikä oikein ole aikaa valmistaa mitään järkevää ruokaa. Sitten kun aterioissa on pitkiä taukoja, tulee syötyä jotain ihan turhanpäiväistä. Nyt on pakko miettiä miten asian ratkaisisin, sillä tämä on juuri se syy lihomiseen alunperinkin. Ainakin siitä pitäisi pitää huolta että en mene enää nälkäisenä kauppaan. Ja kaivaa jostain selkäranka kieltäytyä kun tarjotaan jotain pullaa ym. Tai kermamunkkia kuten tänään. No ei muuta kuin skarppausta tähän touhuun taas. Tällä viikolla ei kyllä paino ole varmasti pudonnut yhtään.

Vierailija
17/20 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. viikon punnitus: +1 kg (yhteensä -2 kg aloituksesta). Eipä ollut yllätys kun viikko on mennyt lipsuessa koko ajan naposteluun ja herkkuihin kun kunnon ruoka on jäänyt syömättä. No ei muuta kuin itseä niskasta kiinni ja seuraava viikko paremmin.

Vierailija
18/20 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#27 Aamupalaksi olen syönyt joka aamu ruisleivän juustolla ja kurkulla, tai kaurapuuroa marjoilla. Tänään lounaaksi oli lihapullia ja perunamuusia, illalliseksi oli perunoita, salaattia ja kikhernepihvejä. Iltapalana yleensä leipää. Viikonlopun kunniaksi olen syönyt myös poppareita ja pari keksiä. Karkkia en ole syönyt koko marraskuussa, ja siihen olen tyytyväinen.

Vierailija
19/20 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. viikon punnitus: -2 kg (yhteensä -4 kg). Kuukausi mennyt ilman karkkia! Limsaakaan en ole juonut kuin yhteensä litran kuukauden aikana, näistä olen ylpeä. Makeanhimo ei enää vaivaamaan samalla lailla kuin aikaisemmin, esim. karkkia ei tee enää mieli lainkaan. Seuraavaksi ajattelin jatkaa karkkilakossa, mutta koitan jättää pois kaikki leivotut herkut ja keksit. Yritän vielä panostaa tuohon että en napsisi rasvaisia juttuja vain koska en ole ehtinyt syömään kunnolla.

Vierailija
20/20 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#31 Aamupala puuroa marjoilla, lounas makaronilaatikkoa, kurkkua, porkkanaa, tomaattia. Välipalana vähän puuroa, päivällinen thai cube ja iltapalaksi kauraleipä juustolla ja kurkulla. Aika peruspäivä, paitsi että harvemmin syön valmisruokia. Liikuntaa en ehtinyt harrastamaan, mutta toisaalta arjessa tulee otettua 20 000 askelta ilman erityistä liikkumistakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä