Uusi duuni :(
En oo vielä allekirjoittanut työsopparia (en edes nähnyt) vaikka työssä jo pari päivää. Nyt huomasin ettei oo mun juttu.. voinko ilmoittaa etten jatka enää? Mitä seuraa? Karenssi?
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:04"]
Tietenkin voit. Eikä karenssia tule jos ette edes työsopimusta ole tehneet.
[/quote]
Helpottavaa jos noin on.
Emme ole sopimusta vielä tehneet. Haastattelussa käytiin kyllä siihen liittyviä asioita läpi mutta kyseisistä paperia en ole vielä edes nähnyt..
Eikö sillä oo merkitystä kun oon ollut jo pari päivää töissä?
Älä anna periksi!
Asiat voi muuttua paremmaksi ja sinä ahkerammaksi..
Mitä työtä teet? Voin tulla sun tilalle
Millainen työ? Miksi et viihdy? Onko syynä työn luonne, työkaverit, työtila, palkkaus vai mikä? Muista, että alkuaika uudessa työssä on aina raskasta. Yleensä se siitä helpottaa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:42"]
Älä anna periksi! Asiat voi muuttua paremmaksi ja sinä ahkerammaksi..
[/quote]
Ahkeruudesta tässä ei niinkään kyse.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:46"]
Millainen työ? Miksi et viihdy? Onko syynä työn luonne, työkaverit, työtila, palkkaus vai mikä? Muista, että alkuaika uudessa työssä on aina raskasta. Yleensä se siitä helpottaa.
[/quote]
Olen tehnyt joskus kyseistä duunia ja nyt tuntuu et se ei anna enää mitään. Kokemusta on huonosta työilmapiiristä mikä lopulta vei pitkälle sairauslomalle ja samaa ahdistavaa tunnetta nyt..
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:46"]
[/quote]
Olen tehnyt joskus kyseistä duunia ja nyt tuntuu et se ei anna enää mitään. Kokemusta on huonosta työilmapiiristä mikä lopulta vei pitkälle sairauslomalle ja samaa ahdistavaa tunnetta nyt..
[/quote]
Miksi sitten alunperinkään menit sinne. Pakko sulla oli olla takraivossa jo pieni kutina. No ei sillä väliä.
Eikä karenssia tule jos et ole mihinkään laittanut allekirjoitusta. Voit vaikka laittaa pomolle viestin tai soittaa ja sanoa, ettet enää tule. Tosin tuakin enää sitten pääset sinne enää jos mieli muuttuu.
Työ on aina ahdistavaa ja ikävää. Luuletko ihmisten tekevän huvikseen työtä? Rahan takia sitä tehdään ja siitä kärsitään. Ihan normaalia.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:46"]
[/quote]
[/quote]
Miksi sitten alunperinkään menit sinne. Pakko sulla oli olla takraivossa jo pieni kutina. No ei sillä väliä.
Eikä karenssia tule jos et ole mihinkään laittanut allekirjoitusta. Voit vaikka laittaa pomolle viestin tai soittaa ja sanoa, ettet enää tule. Tosin tuakin enää sitten pääset sinne enää jos mieli muuttuu.
[/quote]
Oot oikeessa että mulla oli pieni kutina.. enkä tosiaan tiedä miksi edes menin.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:00"]Työ on aina ahdistavaa ja ikävää. Luuletko ihmisten tekevän huvikseen työtä? Rahan takia sitä tehdään ja siitä kärsitään. Ihan normaalia.
[/quote]
Tiedän ettei niin oo, yli 17 vuoden kokemuksella.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:00"]Työ on aina ahdistavaa ja ikävää. Luuletko ihmisten tekevän huvikseen työtä? Rahan takia sitä tehdään ja siitä kärsitään. Ihan normaalia.
[/quote]
Tiedän ettei niin oo, yli 17 vuoden kokemuksella.
[/quote]
Lisään vielä että mäkin kärsin useamman vuoden mutta ei kiitos enää.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:00"]Työ on aina ahdistavaa ja ikävää. Luuletko ihmisten tekevän huvikseen työtä? Rahan takia sitä tehdään ja siitä kärsitään. Ihan normaalia. [/quote] Tiedän ettei niin oo, yli 17 vuoden kokemuksella.
[/quote]
Sulla on sitten ollut hyvä tuuri. Itse olen työskennellyt erityylisissä töissä ja kyllä se työ aina työtä on. Ei sitä huvikseen tekisi.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:00"]Työ on aina ahdistavaa ja ikävää. Luuletko ihmisten tekevän huvikseen työtä? Rahan takia sitä tehdään ja siitä kärsitään. Ihan normaalia. [/quote] Tiedän ettei niin oo, yli 17 vuoden kokemuksella.
[/quote]
Sulla on sitten ollut hyvä tuuri. Itse olen työskennellyt erityylisissä töissä ja kyllä se työ aina työtä on. Ei sitä huvikseen tekisi.
[/quote]
Ehkä sit niin. Ite oon luullut et yleisesti ihmiset viihtyvät työssään...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:07"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä sit niin. Ite oon luullut et yleisesti ihmiset viihtyvät työssään...
[/quote]
Tietty sitä sanotaan niin, ettei menisi elanto alta. Harvalla on oikeasti mahdollisuutta valita itselleen sitä ihaninta ja vaativuustasoltaan täydellistä paikkaa.
Suullinen työsopimus on voimassa (toistaiseksi voimassaoleva, jos ei mitään paperia olemassa) ts. jos työnantaja alkaa hankalaksi niin voi mennä vaikeaksi. Löytyy mm. Finlexistä suullinen työsopimus.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:58"]Suullinen työsopimus on voimassa (toistaiseksi voimassaoleva, jos ei mitään paperia olemassa) ts. jos työnantaja alkaa hankalaksi niin voi mennä vaikeaksi. Löytyy mm. Finlexistä suullinen työsopimus.
[/quote]
En ole sanonut että hyväksyn sopimusta. Siitä kun löytyy yksi epäkohta minkä liitosta tarkistin..
Olet töissä kuitenkin yrityksessä kun olet sinne töihin ilmaantunut, eli de facto, hyvä että olet ottanut liittoon yhteyttä, he osaavat auttaa.
Tietenkin voit. Eikä karenssia tule jos ette edes työsopimusta ole tehneet.