raha-asioiden hoito ja kaiken maailman lomakkeet ahdistavat
Onko kenellekään muulle raha-asioiden hoitaminen ja lomakkeiden täyttö ahdistavaa? Kysymys ei ole siitä, että ahdistuisin vain rahan menosta. Jos jostain esimerkiksi pitää anoa rahoja takaisin kuitin kanssa, jätän mieluummin kulut maksettavaksi kuin täytän lomakkeen, jotta saisin rahat takaisin (toki, jos on todella iso summa kyseessä, hoidan asian). Ei ole kysymys siitä, että olisin jotenkin todella varakas ja minulla olisi siihen varaa. Ei ole kysymys myöskään siitä, että ne olisivat jotenkin ylivoimaisen vaikeita asioita hoidettavaksi. Olen ihan normaali, fiksu ja koulutettu ihminen, mutta tämä on minun suuri kompastuskiveni. Myös normaali laskujen maksaminen on vastenmielestä, sen tietysti hoidan, kun on pakko, mutta oikein tunnen, kun verenpaine siitäkin nousee. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä, että jaksan ahdistua tällaisesta, kun on monta todella paljon isompaa murhetta. Jos olisi varaa, pallkkaisin sihteerin, joka hoitaisi nämä asiat puolestani, ettei tarvitsisi enää yhtään lomaketta eläissäni nähdä.