Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhliin tarjottavat. Uusia ideoita.

Vierailija
13.01.2015 |

Meille on tulossa juhlat. Kakku on helppo homma ja se on tiedossa mitä teen. Keksejä ehkä ja kenties pullakaranssi. Tai joku kahvikakku,  Suolainen vain hakusessa.  Monenlaista olen miettinyt.

Voileipäkakkuja (tämä olisi se toivotuin ja varmasti odotetuin)

patonkia lisukkeineen

erilaisia salaatteja tai salaattibaari

Karjalanpiirakoita munavoilla.

Täytettyjä tortillalettuja (kylmä)

Tuossa noin muutamia ajatuksia mitä käynyt mielessä. Tarkoituksena saada sillä tavalla "helppo", että vieraita tulee pitkällä aikajänteellä. Ja mitkä olisi sellaiset, että ei tarvitse sitten keittössä asua :) Kyseessä on siis syntymäpäiväjuhlat. Aikuisten siis.

Mitä te olette tarjonneet?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
2/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kinkkupiirakan ja kraavilohileipiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vierasta?

Vierailija
5/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyviltä nuo sun ideat!:)

Pikkutortillat menisivät varmasti ja entäs joku kasvispiirakka tai muu?

Mä varmaam tekisin voileipäkakun, piirakan salaattia ja tortilloja :)

Vierailija
6/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä kävisi nuo tarjottavat vallan hyvin, kunhan on lohivoileipäkakku :D. Mut jos jotain uutta, niin täytä palttoonappeja vaikka kylmäsavuporo-tuorejuusto tahnalla,  erilaisia juustoja, tuoreita viikuntoita, persimoneja ja jotain keksejä niiden kanssa... Mut mun mielestä sulla on jo hyvä setti kasassa.

Vierailija
7/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ruokaisemmaksi tarjottavaksi suolainen piirakka (esim kolmosen mainitsema kinkkupiirakka).

- makeita keksejä

- kulhossa tarjolla sipsejä tai vastaavaa

- cocktailtikku-naposteltavaa (osasta voi tehdä makeita viinirypäleillä)

Vierailija
8/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empanadasia erilaisilla täytteillä.

Vierailija
9/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku on aika vanhanaikainen juttu.Tee ruokaisia salaatteja ja suolaisia piirakoita.

Vierailija
10/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihmeessä voileipäkakkua, jos sitä kerran toivotaan ja odotetaan. Karjalanpiirakat munavoilla maistuu myös monille ja on helppo tarjottava. Jonkun mielestä ehkä vanhanaikaista ja tylsää, minä puolestani olen sitä mieltä että nuo suolaiset piirakat, salaatit, palttoonnapit sun muut alkavat olla jo nähty juttu.

Vierailija
11/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita on noin 20 henkilöä. Ei siis lainkaan lapsia. Aikuisten juhlat.  Kivahan se on laittaa sellaista mitä tietää et odotetaan ja on toivottu.  Jotain uutta vaan ajattelin. Tuntuu, että on itse niin sokeutunut. Kiitos ehdotuksista ja toki lisää saa tulla.

ap

Vierailija
12/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kuuloisia tarjottavia, ap! Ja on sopivasti mistä valita. Onko jotain allergioita ym joita pitäisi ottaa huomioon?

Vierailija
13/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin onnellinen, jos juhlissa olisi tarjolla tavis ruisleipää ilman kaloripitoisia päällisiä. Tai sitten vaikka vihannessuikaleita tms.

Vierailija
14/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kuuloisia tarjottavia, ap! Ja on sopivasti mistä valita. Onko jotain allergioita ym joita pitäisi ottaa huomioon?

Vierailta kala on ainoa rajoite. Se asia on ratkaistu. Sen poikkeuksen teen, että kalaosio on muualla. Ettei aina ole niin, että ruokarajoitteiset saa hakea omansa muualta.

Ja omat allergiat on huomioitu tai huomioidaan tarjoilussa.

t. ap

Vierailija
15/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottavaa melkoisesti, melkein riittäisi yksi suolainen ja makea, ehkä vielä salaattia.

Vierailija
16/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:13"]

Tarjottavaa melkoisesti, melkein riittäisi yksi suolainen ja makea, ehkä vielä salaattia.

[/quote]

Tuossa mun avauksessa olen vaan listannut ajatuksia mitä on käynyt mielessä mitä voisi tarjota. Siksi jossain on suluissa viite asiaan. Ja alkuun niin kakku on aina varma :) Mitään lopullista päätöstä muiden osalta ei olla tehty. Hahmotellaan vaan ja toivon niitä uusia ideoita. Ja niitä mitkä itseltä saattaa olla täysin muistilokeron syövereissä.

t. ap

Vierailija
17/17 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla on aika turha, jos sitä ei ole erikseen mummot ja papparaiset toivoneet. Siis työikäisille aikuiselle ei ole juhlissa mikään olennainen osuus vaan jää syömättä. Suolainen piirakka tai vaikka minipiirakat, jos vieraat tulee pitkällä aikavälillä, ei tarvi lämpimässä pitää isoa määrää kerrallaan ja minit näyttää juhlavilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä