Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua mennä työvoimakoulutukseen! Miten voin keplotella itseni ulos siitä?

Vierailija
02.11.2021 |

Eli mulla oli karenssi ja ainoa tapa päästä siitä eroon oli aloittaa työkkärin koulutus. Nyt inhoan koko koulutusta, ihmiset ja opettajat siellä on aika v@ttumaisia, siellä ei opi mitään vaan pyöritellään peukaloita koko päivä. Tämänkin ajan voisin käyttää vaikka työhakemusten tekoon. Miten voin päästä eroon koko paskasta ilman että tulee karenssi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet työvoimakoulutuksessa jonne ihan haastatellaan hakijat. Miksi hait, jos se ei vastaa tarkoitustaan ja miksi et ole ollut yhteydessä työkkäriin koulutuksen sisällön takia? Tee sinne lista epäkohdista ja muistuta, että olet oppimassa ammattia seuraavan parin vuoden verran ja että opetus ei vastaa tarkoitustaan.

Vierailija
22/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene armeijaan. Sinne ei ylety työkkärin valta.

Mutta armeijahan saattaisi tehdä aloittajasta "miehen" eli vastuullisen aikuisen, hui kauheeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sinne enää tämän ikäisenä voi mennä.

Vierailija
24/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mennyt työkokeiluun? Silläkin välttää karenssin.

Työkokeilu on kaikkein pahin huijaus työttömälle. Teet samoja töitä kuin muutkin mutta ilman palkkaa. Kahdesti olen siihen erehtynyt ja kolmatta kertaa ei tule. Kerroin työkkärin ihmiselle että ilmaiseksi työskentely oikeasti estää palkkaamista. Niihin paikkoihin otetaan aina vain uusia ilmaisia töitä kokeilemaan.

Sanoin suoraan että kirjoita sinne tietoihini että voi laittaa suoraan karenssiin jos vielä kolmannen kerran ehdotatte työkokeilua. Viimeisen kerran olin varastomiehenä, anteeksi varastohenkilönä. Olin viimeksi tehnyt vastaavaa joskus parikymppisenä eli lähes 30 vuotta sitten. Tavaran vastaan ottaminen on helppoa. Vertaa täsmääkö tavarat listaan. Sieltä varastosta sitten tavaraa myymälän puolelle sitä mukaa kun sitä sinne pyydetään.

Viimeinen paikka oli eräs huonekaluja, sisustuskrääsää, kausikoristeita ja vuodekankaita ym myyvä yritys. Ihan pitkin suomea löytyy saman firman kauppoja. Viimeisen viikkoni aikana sinne tuli kaksi palkatonta harjoittelijaa. Niillä sisältyi koulutukseen joko 7 tai 9 viikon palkaton työharjoittelu. En muista kumman mittainen.

Koulutukseen sisältyvän ilmaisen työn käyttö on sekin vähän sutkia. Täysin ilmainen työkkärin kautta orja on ihan parasta työvoimaa. Siitä saa yritys sentään 10 e per päivä ja niitä saa ottaa aina uusia ilman että ketään koskaan palkataan. Kun lasketaan kaikki vellit ja tellit niin ilmainen orja lisää tuottoa ainakin 2000 e kuukaudessa kun ei tule niitä ikäviä palkkakuluja.

Vierailija
25/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu on kaikkein pahin huijaus työttömälle. Teet samoja töitä kuin muutkin mutta ilman palkkaa. Kahdesti olen siihen erehtynyt ja kolmatta kertaa ei tule. Kerroin työkkärin ihmiselle että ilmaiseksi työskentely oikeasti estää palkkaamista. Niihin paikkoihin otetaan aina vain uusia ilmaisia töitä kokeilemaan.

Sanoin suoraan että kirjoita sinne tietoihini että voi laittaa suoraan karenssiin jos vielä kolmannen kerran ehdotatte työkokeilua. Viimeisen kerran olin varastomiehenä, anteeksi varastohenkilönä. Olin viimeksi tehnyt vastaavaa joskus parikymppisenä eli lähes 30 vuotta sitten. Tavaran vastaan ottaminen on helppoa. Vertaa täsmääkö tavarat listaan. Sieltä varastosta sitten tavaraa myymälän puolelle sitä mukaa kun sitä sinne pyydetään.

Viimeinen paikka oli eräs huonekaluja, sisustuskrääsää, kausikoristeita ja vuodekankaita ym myyvä yritys. Ihan pitkin suomea löytyy saman firman kauppoja. Viimeisen viikkoni aikana sinne tuli kaksi palkatonta harjoittelijaa. Niillä sisältyi koulutukseen joko 7 tai 9 viikon palkaton työharjoittelu. En muista kumman mittainen.

Koulutukseen sisältyvän ilmaisen työn käyttö on sekin vähän sutkia. Täysin ilmainen työkkärin kautta orja on ihan parasta työvoimaa. Siitä saa yritys sentään 10 e per päivä ja niitä saa ottaa aina uusia ilman että ketään koskaan palkataan. Kun lasketaan kaikki vellit ja tellit niin ilmainen orja lisää tuottoa ainakin 2000 e kuukaudessa kun ei tule niitä ikäviä palkkakuluja.

MInä puolestani osasin lukea jo tehdessäni työkokeilusopimusta, joten en ollut ilmainen työvoima yritykselle, vaan tutustumassa alaan ja esim. kassatyöskentelyyn. Olin työkokeilussa 1 kk ajan, en korvannut ketään työntekijää, vaan sen sijaan olin oppilassa uutta ja selvittämässä, onko tämä minun juttuni. Harjoittelijat puolestaan ovat sananmukaisesti harjoittelijoita, eivät itsenäisiä toimijoita.

Kannattaa etukäteen selvittää, mikä se työkokeilu on tai miksi on harjoittelussa, silloin ei omasta tyhmyydestään johtuen päädy palkattomaksi työntekijäksi.

Vierailija
26/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta armeijahan saattaisi tehdä aloittajasta "miehen" eli vastuullisen aikuisen, hui kauheeta.

Hyvä kun laitoit nuo lainausmerkit. En ole ainoa jolla on kokemusta että armeijassa oppii lusmuilemaan. Siellä suorastaan oppii millä välttää ns. nakin napsahtamisen. Ei silti sehän on elämässä hyödyllinen taito.

Vierailija
27/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä varastotyössä eikä siellä ollut kuvaamaasi. Tuotteet oli kaikki "koneella" eli iso osa työstä oli kirjaamista tabletille ja toisaalta tuotteiden tarkistamista ennen eteenpäinlaittoa. Missä vielä on käytössä tuollainen listasysteemi?

Vierailija
28/28 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity työssäkäyvään työvoimaan ja huolehdi itse itsestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän